וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל מסוכן: משטרת התנועה תטפל בחריגת שעות בקרב נהגי משאיות?

10.9.2015 / 17:26

בעקבות התחקיר בערוץ 2 במסגרתו רואיינו קציני בטיחות אודות שעות העבודה הממושכות של נהגי משאיות, פנתה מועצת המובילים למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחק, שהעביר את העניין לטיפול אגף התנועה. האם מכאן תבוא הישועה?

נהג משאית. ShutterStock
נהגי משאיות נוהגים שעות רבות ובחריגות מסוכנות שגורמות לתאונות דרכים/ShutterStock

מועצת המובילים בישראל, בראשות היו"ר גבי בן הרוש מתחה לאחרונה ביקורת נוקבת אודות חוסר היעילות של משרד התחבורה ומשטרת התנועה בטיפול בנהגי משאיות שנמצאים על הכבישים הרבה מעבר לזמן המותר בחוק, וגורמים בשל כך לתאונות דרכים עם נפגעים. הסוגיה עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות תחקיר ששודר בערוץ 2 במסגרתו קציני בטיחות ונושאי משרה בחברות משאיות, הודו בפני המצלמה על ליקויים חמורים בתפקודם, וכן העידו עד כמה מסוכנת התופעה שנותרה ללא מענה.

לאחר הכתבה, פנה היו"ר בן הרוש למשרד התחבורה בתואנה כי האחראים נרדמו על המשמר ולאיש לא איכפת שמדובר במחדל מסוכן. הטענה העיקרית של מועצת המובילים היא שמידע מודיעיני פשוט וקריא הונח לפני שולחנם של המעורבים בפיקוח על הענף, אך לא ננקטו שום צעדים או עונשים כנגד העוברים על החוק.

יתרה מכך, אומר בן הרוש, כי התמונה שעולה מהכתבה, היא כי נעשו כאן יחסי ציבור למכשיר טכוגרף דיגיטלי וכן ל"עמותת אור ירוק". לדבריו, העמותה לא הגישה חומרים מפלילים למשטרה ולמעשה מסתירה אותם מטעמים לא ברורים . "אני מצפה מגורם שמחזיק בידיו חומר מפליל ("עמותת אור ירוק"), להגיש תלונה במשטרה, ובכך אולי ימנע את התאונה הבאה", הוסיף בן הרוש. עוד אומר בחריפות כי "ההתייחסות השטחית של מנכ"ל אור ירוק לכל נושא שקשור לרכב ותשתיות, מקומם וחסר תכלית".

המועצה שלחה למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחק מכתב בו היא מבקשת את התייחסותו לכתבה. תגובתו הגיעה לאחרונה ולפיה יעביר את הנושא לטיפולו של ניצב ירון בארי, ראש אגף התנועה. "הנחתי את הגורמים הרלוונטים במשרדי לפעול בתחום אחריותם וסמכותם כנגד קציני הבטיחות. במקביל הנני מעביר את הפנייה לטיפולך ככל שתמצא לנכון", כך לשון המכתב.

עוד אומרים במועצה, כי נהג שמסרב לנהוג מעבר למותר בחוק וחושש לפרנסתו, יקבל גיבוי מלא ממועצת המובילים ויזכה לסיוע במציאת מקום עבודה חלופי.

תגובת עמותת אור ירוק:

"בכל שנה נהרגים בממוצע כ-100 בני אדם בתאונות דרכים שבהם מעורב כלי רכב כבד. מצופה היה מאדם שעומד בראש המערכת, להוביל את המאבק בתאונות הדרכים ולעמוד בראש התומכים בהכנסת הטכוגרף הדיגטאלי למשאיות, כפי שנעשה כבר לפני שנים בכל מדינות אירופה המפותחות ולאחרונה גם במדינות כמו סוריה, ירדן ומצרים. לצערנו גבי בן הרוש בחר להתמקד בפעילות עמותת אור ירוק ולא בנעשה אצלו בארגון.
עמותת אור ירוק היא עמותה פרטית שאיננה קשורה בצורה כזו או אחרת עם גוף כלכלי שעוסק בנושא".

עוד באותו נושא:
מאות משוחררי צבא יקבלו רישיון לרכב כבד
המשאיות הכבדות יעברו לגז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully