וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבוגטי פגשה את יונדאי בתערוכת פרנקפורט

21.9.2015 / 8:06

בוגטי ויונדאי הציגו דגמי גראן-טוריסמו, אודי מאמינה ברכב פנאי חשמלי, למבורגיני מאבדת את הראש ואינפיניטי מוכנה לזירה הבאה. כוכבות קטנות וגדולות שהמבקרים אהבו

מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015. יצרן, ניר בן טובים
בוגטי ויז'ן גראן טוריסמו/ניר בן טובים, יצרן

הרבה אנשים שיערו שבוגטי תגיע לתערוכת פרנקפורט עם הכוכבת העתידית שלה - מכונית ההיפר-קאר בוגטי שירון. אלא שבמקום יורשת ויירון שטרם נחשפה רשמית, בוגטי שיגרה לפרנקפורט מכונית שפונה הן לחובבי רכב וכן לגיימרים אדוקים שוחרי מירוצי מכוניות וירטואלים.

השם הרשמי שלה בכותר "גראן טוריסמו" לקונסולת הפלייסטיישן 4 יהיה "בוגטי ויז'ן גראן טוריסמו", ולפחות מבחינת היצרנית הצרפתיה-איטלקית (בבעלות פולקסווגן) זוהי סגירת מעגל והכרזה על פרק חדש בחייה של בוגטי שבו גם תהיה השירון האמתנית שתחלץ יותר מ-1,500 כ"ס. מנכ"ל החברה וולפגנג דורהיימר לא הותיר מקום לספק מה יקרה יתחולל בעוד זמן קצר: "אנחנו מסכמים כאן את חייה של הויירון האגדית, וצועדים אל מכונית העל הבאה של בוגטי, שתיחשף בעתיד הלא רחוק".

עוד הרבה על בוגטי בוואלה! רכב

יונדאי גראן טוריסמו 2025

מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015. יצרן, ניר בן טובים
מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015/ניר בן טובים, יצרן

גם יונדאי תהיה ב"גראן טוריסמו", אלא שבשונה מבוגטי, יונדאי ניצלה את תערוכת הרכב הגרמנית להזניק את תת המותג הספורטיבי N, בקרביו ישכנו גרסאות חמות של יונדאי ולוסטר, יונדאי i20 ויונדאי i30 בין היתר.

המכונית שעומדת בחזית החטיבה היא ה-2025, לה תצורה קלאסית של מכונית GT מסדרות הלה-מאן. גרסת הקונספט חמושה במנוע היברידי עם 872 כ"ס והנעה כפולה. לא שזה משנה כמובן, כי לעולם לא נראה אותה על כביש שאינו מורכב מפיקסלים.

כך או אחרת, ה-2025 היא נדבך חשוב בהיסטוריה של היונדאי בעיקר מהצד התדמיתי. השאלה היא, האם חטיבת N תוכל באמת להוות תחרות לגרסאות ספורטיביות מנוסות מגרמניה, צרפת או ארה"ב.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

למבורגיני הורקאן ספיידר

מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015. יצרן, ניר בן טובים
מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015/ניר בן טובים, יצרן

למבורגיני תחשוף בעוד כמה חודשים מכונית-על חדשה, אך בינתיים היא דואגת להשאיר את קהילת מעריציה עם גרסה פתוחת-גג של הוראקאן. הבולונזים מספרים שהיא קשיחה יותר מהגייארדו קבריולה ב-40%, קלה ממנה, ומספקת כוח הצמדה גדול יותר בשיעור של 50%.

להורקאן ספיידר מנוע V10 המחלץ מ -5.2 ל' הספק מרבי של 600 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהיריות. היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ועד 320 קמ"ש מרביים ולמי שבאמת איכפת מצריכת דלק, התווספה בקרת ניתוק צילינדרים. הגג מופשל ב-17 שניות ואפשר לשלב אותה עם 11 גוונים חיצוניים ו-17 גוונים פנימיים. המחיר, יחל ב-270 אלף דולר.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

אודי Q7 אי-טרון

מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015. יצרן, ניר בן טובים
מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015/ניר בן טובים, יצרן

תקנות זיהום האוויר מאלצות את היצרניות לחפש אלטרנטיבות לדיזל או למנועי בנזין מטנפים. חברת אודי מוכרת כיום דגמים היברידיים בודדים בכמה סדרות, אולם רכב פנאי משמעותי עם מערכת הינע ידידותית לסביבה ובעל כוח חשמלי נציל, טרם יצא לאור.

גרסאות E-טרון נחשפו לפני 5 שנים. עד כה, שום דבר מהותי מכך לא הוסב לכביש הציבורי ( פרט למכוניות הלה-מאן של אודי המצוידות בטכנולוגיות E-טרון ומנועי דיזל). הפעם, נדמה שאודי לוקחת צעד נוסף קדימה עם ה"קוואטרו E טרון", לו שלושה מנועים חשמליים המספקים טווח נסיעה מרבי של 500 קילומטרים בין טעינות.

העוצמה המשוקללת של המערכת היא 430 כ"ס, עם פונקציית אובר-בוסט של כ-70 כ"ס לפרקי נסיעה קצרים. הביצועים מצוינים עם 4.5 שניות מאפס ל-100 קמ"ש ומשך הטעינה של הסוללות אורך כ-50 דקות בלבד. באודי אף מציינים כי מרכז כובד נמוך (הסוללות מותקנות תחת הנוסעים) מקנה לו יכולות דינמיות מרשימות.

מבחינה טכנולוגית ה-קוואטרו אי טרון אינו מהפכני, אך הוא מקרב את החטיבה הגרמנית לרכב פנאי חשמלי שאנשים יוכלו לרכוש ולהנות מטווח נסיעה שימושי. הרכב הסדרתי יוצג בסוף 2017.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

אלפא רומיאו ג'וליה

מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015. יצרן, ניר בן טובים
מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015/ניר בן טובים, יצרן

מי שביקר בתערוכת פרנקפורט זכה לראות, כנראה בפעם הראשונה מחוץ למסך המחשב את אלפא רומיאו ג'ולייה החדשה בגרסת "תלתן ירוק". היורשת הרשמית של אלפא 159 פותחה במשך שלוש שנים בתקופה שבה קונצרן קרייזלר-פיאט דן בעתידה של יצרנית מאיטליה בשל קשייה הכלכליים. בסופו של דבר, שוגרה תכנית חומש במסגרתה תשוקם אלפא רומיאו ואף יתווסף לה בעתיד רכב פנאי אסטרטגי שיגדיל את מכירותיה ויחזק את אחיזתה באירופה וגם בארה"ב.

הג'וליה פותחה על פלטפורמה חדשה, ובניגוד לשנים קודמות, אלפא הבינה שכדי להתחרות בגרמניות (אודי, ב.מ.וו, מרצדס) היא תזדקק להנעה אחורית ומנועים בשרניים. לראייה, בחזיתה מנוע V6 טורבו עם 510 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. הכיול נעשה יחד עם פרארי, שגם תרמה את הבלמים הקרמיים שלה לג'וליה ועוד כמה פתרונות אירודנימיים שהפחיתו את מקדם הגרר. בנסיוי שנערך לאחרונה, הקיפה ג'וליה תלתן ירוק את הנורדשלייפה בפחות מ-8 דקות.

המחיר? לא פחות מ-80 אלף דולר.

עוד הרבה על אלפא רומיאו בוואלה! רכב

אינפיניטי Q30

מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015. יצרן, ניר בן טובים
מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015/ניר בן טובים, יצרן

בצד השפוי של הסקאלה, אינפיניטי סוף סוף הואילה בטובה להשיק באופן רשמי את המכונית הקומפקטית Q30, שנתיים אחרי שנחשף הקונספט בידיוק באותה במה בפרנקפורט. זו הפעם הראשונה מאז הווסדות המותג לפני 26 שנים שהיא נכנסת לקטגורית ההצ'בק. המתחרות הישירות שלה בעתיד תהיינה גם מקבוצת הספורט-פנאי, בהן וולוו V40 קרוס קאנטרי, אודי Q3 וב.מ.וו X1, כשהיא תציג גרסת קרוסאובר של הדגם תחת השם QX30 בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס בנובמבר הקרוב.

ה-Q30 פותחה בשיתוף מרצדס בזכות שיתוף הפעולה בין דיימלר לניסאן מ-2010, אבל העיצוב החיצוני הוא ללא ספק אינפיניטי בהשראת ה-Q50. הקווים לאורך קווי המותניים, הפנסים הספורטיביים והחישוקים מקורם במטה האירופי של אינפיניטי עם קצת סיוע מהאמריקנים. היא גדולה מפולקסווגן גולף, כשבאפיניטי מדווחים על פער של כ-15 סניטמטרים באורך ו-5 סניטמטרים בבסיס הגלגלים.

היא תשווק עם מספר מנועים, בנזין ודיזל, החל ב-125 כ"ס, 150 כ"ס וכן גרסאות 2.0 ל' עם כ-210 כ"ס, בחיבור לתיבות הילוכים ידניות 6 מהירויות או דו-מצמדית 7 הילוכים. היא תגיע לישראל בשנה הבאה.

עוד הרבה על אינפיניטי בוואלה! רכב

בורגוורד חוזרת לחיים

מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015. יצרן, ניר בן טובים
מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015/ניר בן טובים, יצרן

לא נסיים בלי אזכור לחברת 'בורגרווד' שהפתיעה בתחילת השנה והכריזה על חזרתה לענף הרכב אחרי 54 שנים. למי שלא מכיר את ההיסטוריה של בורגרווד, החברה הגרמנית שהקומה בברמן נכנעה לפשיטת רגל ב-1961 בעקבות פרסומים אודות התנהלות לא תקינה של בעלי החברה שמעלו בכספים וביצעו עוד שורת עבירות מס כאלה ואחרות. היא זכורה בעיקר בזכות מכוניות כמו איזבלה והנסה, וכן ייצרה קצת כלים לענף הרכב הכבד.

לפני שנתיים היא גייסה כמה יוצאי סאאב, והחלה לפתח מכונית חדשה - רכב פנאי משפחתי. הדגם הזה, ה-BX7, שמימדיו כשל פורד אדג', הוצג השבוע בפרנקפורט עם מנוע בנזין טורבו לו 224 כ"ס ובהמשך יתוגבר עם מנוע היברידי המחלץ כ-400 כ"ס.

השאיפות קצת דמיוניות. בורגרווד מאמינים שיכולו למכור קרוב ל-500 אלף מכוניות בשנה עד שנת 2018.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully