וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופחת מס הקניה על קרוואנים ממונעים

29.9.2015 / 11:15

המיסוי על קרוואנים ממונעים מסוג "מוטורהום" קוצץ בשיעור של יותר מ-20% על מנת לעודד את השימוש בהם בקרב מטיילים בארץ

קרוואנים. ניצן שורר, מערכת וואלה! NEWS
חניון קרוואנים נגררים בחורשת טל/מערכת וואלה! NEWS, ניצן שורר

רשות המיסים פרסמה היום (שלישי) כי המס המוטל על קרוואנים מושכרים מסוג "מוטורהום" (ממונעים) יופחת מ-83% ל-60%. המהלך יצא לפועל בעקבות צו עליו חתם לאחרונה שר האוצר משה כחלון בשיתוף עבודת מטה של המחלקה הכלכלית ברשות המסים, משרד התיירות ומשרד התחבורה, וזאת במטרה לעודד את השימוש בהם בקרב אוכלוסיית המטיילים בישראל. הטבות נוספות תהיינה זמינות בהתאם לציון הירוק של הדגם המיובא.

ברשות המיסים מציינים כי הפחתת המס לקרוואנים ממונעים מותנית ברשיון השכרה בתוקף, שניתן למפעיל לפי צו הפיקוח על שירותים ומצרכים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב) התשמ"ה-1985, ובתנאי שבעל הרשיון עומד בכל הקריטריונים למתן שירותי השכרה בלבד.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "מזג האוויר בישראל אידיאלי ללינת שטח. אנחנו מרחיבים את אפשרויות האכסון התיירותי ומפתחים את ענף הקרוואנים שתופס תאוצה בכל העולם. זו הזדמנות לגיבוש משפחות, להתנתקות מהטלפונים והתחברות לטבע היפהפה שלנו וגם להוזיל את מחיר הנופש".

משרד התיירות מקדם הקמת חניונים ומתחמים המיועדים לקרוואנים. בארץ פזורים לא מעט מקומות לינה ואכסון עם תשתיות מתאימות, בהם מקורות הירקון, נחל אכזיב, חוף פלמחים, חוף בית ינאי, מצדה, מכתש רמון, חי בר יוטבתה מצפון לאילת ועוד. חברות בענף התיירות בישראל מעריכות כי חל גידול משמעותי בהיקף שוכרי הקרוואנים הישראלים שבוחרים בשיטה זו באירופה בשנים האחרונות, וכי מספרם מגיע לעשרות אלפים מידי שנה, המצטרפים למליונים ברחבי העולם.

עוד באותו נושא:

מטיילים עם המוטורהום באירופה

עוד פנאי ושטח בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קרוואנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully