וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי סונטה היברידית החדשה בישראל

7.10.2015 / 12:56

כלומביל משיקה את יונדאי סונטה בגרסתה ההיברידית, מצוידת מנוע כלאיים גמיש וחזק, אבזור יוקרתי ומחיר התחלתי של 159 אלף שקלים

יונדאי סונטה היברידית. ניר בן טובים
יונדאי סונטה היברידית/ניר בן טובים

ביונדאי ישראל סוברים שגם על רקע התכווצותו של שוק המנהלים בארץ מול צמיחת הקרוסאוברים המשפחתיים, ניתן לקדם משפחתיות גדולות חדשות, במיוחד אם "חושבים מחוץ לקופסא", כך על פי דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל. לראייה, הושקה היום (רביעי) במרכז פרס לשלום ביפו יונדאי סונטה הייבריד 2016, שיוצאת לקרוא תגר על טויוטה קאמרי ההיברידית ודומותיה.

ביונדאי מספרים שניסו בעבר לייבא ארצה את הסונטה ההיברידית אך המהלך לא צלח מסיבות כאלה ואחרות. אולם כעת, עם מודל חדש ומתקדם עושה רושם שהסונטה - שתירש בעתיד את מקומה של ה-i40 בישראל ותהפוך לכלי רכב חשוב עבורם, פותחת דף חדש ונקי ומביאה עימה בשורות טכנולוגיות מעניינות באגף הביצועים, הבטיחות והאבזור.

הסונטה ההיברידית מיוצרת בקוריאה, והיא מגיעה לארץ תחת תקינה אמריקנית. בחזיתה, שוכן מנוע בנזין 2.0 ל' GDI משולב סוללות ליתיום פולימור בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות. המנוע מפיק (משוקלל) 193 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-32.3 קג"מ הזמינים מטווח של 1,800 סל"ד. על פי נתוני היצרן, הביצועים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-9.3 ש', ומהירות מרבית של 193 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בעיר היא 16 ק"מ לליטר (בתנאי מעבדה), ו-18.5 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. במדד זיהום האוויר, היא מקבלת ציון ירוק 2, שווה ערך ל-113 גק"מ. לסונטה ההיברידית אף מערכת אגירת אנרגיה מבלימה בעלת פעולה אלקטרונית לחלוטין.

הסונטה ההיברידית נבדלת ממתחרותיה בכך שבקרביה טכנולוגיות מעט יותר חכמות, לצד הנדסת אנוש שימושית. כך לדוגמא, סוללות הפולימר שלה מותקנות תחת רצפת תא המטען, ולכן נפח האחסון מרשים עם 440 ל' וכולל גם מבנה נוח להטענה ופריקה. במידותיה, היא גדולה יותר מקאמרי ההיברייד בכל סעיף נבחן, להוציא הגובה אותו הן חולקות; אורכה מקצה אחד לשני הוא 4.85 מ', רוחבה 1.86 ובסיס הגלגלים 2.81 מ'. משקל המכונית כ-1.6 טון, ומקדם הגרר שלה נמוך במיוחד עם 0.24CD, כשהיא נעזרת במדפים אדפטיבים בשבכה לתיעול האוויר.

נהיגה ראשונה ביונדאי טוסון החדש

מסתמן שבקרב נקודות העוגן של הסונטה ההיברידית, תהיינה רמות המפרט ומעטפת ההגנה. בארץ, תימכר בגרסת 'פרמיום' ו-'לימיטד' כאשר הציוד התקני כולל חישוקי 16 אינטש, מערכת מולטימדיה 'קונקטד', בלוטות' מקורי, מפתח חכם, בקרת שיוט, וויז מובנה, סלופרק ופנגו, חיישן אורות, מצלמה אחורית ועוד. גרסת הלימיטיד מוסיפה ריפודי עור עם שני מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים עם אוורור וחימום בשתי השורות, גג-שמש, בקרת שיוט אדפטיבית, פתיחת תא המטען באמצעות חיישן קרבה, תאורת קסנון, ווילונות ועוד.

בצד הבטיחותי, זוקפת לזכותה הסונטה ההיברידית 7 כריות אוויר ומערכות אקטיביות בהן בקרת סטיה מנתיב (לימיטד), התרעה על קרבת עצמים (לימיטד), מערכת לפיקוח על שטחים מתים במראות הצד (לימיטד), בקרת משיכה, סיוע לזינוק בעלייה, בקרת לחץ אוויר, ועמעום אור גבוה אוטומטי (לימיטד).

יונדאי סונטה היברידית. ניר בן טובים
יונדאי סונטה היברידית/ניר בן טובים

מחירים אטרקטייבים, ותחזית מכירות

לדברי דוידי פיאמנטה, ייבוא הסונטה ההיברידית משקף את שיתוף הפעולה ההדוק בין היבואנית לישראל ליונדאי העולמית. להבדיל מארה"ב, ישראל אינה קרקע פורייה להתפתחותן של מכוניות מנהלים היברידיות, אך בכלמוביל רואים בסונטה כלי נשק אסטרטגי שימצא את מקומו בשוק המוסדי ובשוק הפרטי. ההערכה היא, שמידי שנה תמכרנה כ-1,800 מכוניות בתוך פלח שוק שהיקפו כ-10,000 מסירות בשנה בקבוצה זו. "המטרה היא להנגיש את הרכב למשפחות וברמה גבוהה", כך פיאמנטה.

המחירים לסונטה ההיברידית, יחלו ב-159 אלף שקלים לדגם הפרמיום ועד 179 אלף שקלים לרמה המאובזרת ביותר בהיצע (לימיטד). לסונטה אחריות של 7 שנים על המערכת ההיברידית או 150 אלף קילומטרים (במסגרת 3 שנות אחריות סטנדרטיות על שאר המכלולים).

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully