וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו-סיטרואן יפרסמו נתוני צריכת דלק אמיתיים

26.10.2015 / 14:39

בעקבות שערוריית מנועי הדיזל של פולקסווגן, הודיע הקונצרן הצרפתי כי גוף עצמאי יפרסם בשנה הבאה נתונים אמיתיים בנהיגה על כביש ציבורי

פיג'ו-סיטרואן. AP
פיג'ו-סיטרואן/AP

בפיגו'-סיטרואן רוצים לנצל את המשבר התדמיתי שפוקד כרגע את פולקסווגן על רקע פרשיית זיהום האוויר במנועי הדיזל, והודיעו כי בשנה הבאה יפורסמו נתוני צריכת דלק אמיתיים במנועי הדיזל של החברה, שיבוצעו במסגרת מבחנים באחריות גוף עצמאי ובלתי תלוי, כך על פי סוכנות הידיעות של 'בלומברג'.

"אנחנו מודעים לכך שאנו בעמדה שמיטיבה עמנו, ואנחנו בהחלט רוצים לעשות עם זה משהו חשוב שיביא לציבור את המידע הזה", כך אומר ז'אן בפטיסט, ראש מחלקת הכספים בפיג'ו-סיטרואן לאתר הכלכלי.

בהצהרה הרשמית שמסרה פיג'ו לכלי התקשורת באירופה, נכתב כי מעולם לא השתמשו PSA בתוכנה שמסוגלת להונות את המחשבים המנטרים את פליטת זיהום האוויר במכוני הרישוי כפי שעשו לדבריהם בקונצרן פולקסווגן. בפטיסט מחדד שאמון הלקוחות עומד בראש סדר העדיפויות, ולכן חשובה להם השקיפות.

לדבריו, פיג'ו-סיטרואן מובילה את התעשייה עם מנועי דיזל נקיים, וכי המכוניות נשאו פילטרים המפחיתים את זיהום האוויר כבר לפני 11 שנים, הרבה לפני התקנות המחמירות של האיחוד האירופי. "כל מנועי הדיזל שלנו מצוידיים בבקרות ה-SCR, (ראשי תיבות ל-Selective Catalytic Reduction), וזו הדרך הטובה ביותר להפחית את מדד ה-NOx".

מנועי דיזל פולטים כאמור פחות CO2, אך משחררים רמת Nox גבוהה יותר ממנועי בנזין.

כמו הרבה יצרניות באירופה, מנועי הדיזל של פיג'ו-סיטרואן מרכיבים נתח גדול ממכירות החברה - מעל 65%. אולם, בפיג'ו ניצבים בשנתיים האחרונות בפני ביקורת חריפה מצד הרגולטורים בצרפת שמבקשים לראות ירידה בשימוש בסולר, כך אומר בפטיסט.

לא רק בזכות המחיר: פיג'ו 3008 המחודש במבחן

באיחוד האירופי בודקים כעת אם ניתן ליישם תקנה שתחייב את היצרניות להציג נתונים אמיתיים (זיהום אוויר ודלק) החל ב-2017. הוועדה לאיכות הסביבה פרסמה לאחרונה שהיא ידעה על העיוותים בין נתוני המעבדה לנתונים המציאותיים במשך שנים, אך עד להתפוצצות פרשיית פולקסווגן בארה"ב, הנושא לא עלה לכותרות.

עוד הרבה על פיג'ו-סיטרואן

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully