וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: מרצדס E קלאס החדשה

11.1.2016 / 12:42

מרצדס משיקה את ה-E קלאס עם נהיגה חצי עצמונית, 8 מנועים שונים, חבילת בטיחות מתקדמת ותיבת 9 הילוכים אוטומטית. בישראל ברבעון השלישי של 2016

אתר יצרן

מרצדס חשפה היום (שני) בגרמניה את מרצדס E קלאס החדשה - מכונית הסאלון המשוכללת ביותר שיצאה את שערי הסדרה הזו בעשורים האחרונים. ה-E קלאס מצוידת בטכנולוגיות מתקדמות בהן נהיגה עצמונית בעלת יכולת לשנות נתיבים על דעת עצמה ולכסות מרחקים גדולים יותר. היא תוכרז רשמית בתערוכת דטרויט ותגיע לארץ ברבעון השלישי של שנת 2016.

הדור ה-10 של מרצדס E קלאס עמוס במערכות שחלקן נוטלות את השליטה מידי הנהג, אך מותירות אותו בבטחון מלא לכאורה. מערכת הנהיגה העצמונית שלה מכוילת עם היגוי מדויק יותר ביחס לזו הקיימת ב-S קלאס, עם יכולת לנסוע ללא מגע בגלגל ההגה למשך דקה. פיתוח זה כמובן כפוף לרגולציות בכל מדינה (בישראל חל איסור בהפעלת מערכות אלו בשלב זה ולכן לא תכלל כאופציה).

הפלטפורמה המודולארית של ה-E קלאס קלה ב-100 ק"ג מזו היוצאת, והיא חולקת רכיבים רבים עשויים אלומיניום עם C ו-S קלאס (מלבד עיצובה החיצוני). צי המנועים שלה מתחיל ב-E200 עם הספק של 184 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-7.7 ש'), ה-E220 דיזל המפיק 195 כ"ס (7.3 ש'), ה-E350 המחלץ 258 כ"ס (5.9 ש') ומנוע ה-350E ההיברידי לו תפוקה מרבית של 279 כ"ס (6.2 ש'). כל המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית 9 ג'י טרוניק עם תשעה יחסי העברה. בהמשך, יחברו אליה מנועי 4 צילינדרים דיזל, וכן מנועי בנזין נוספים להם 183 עד 245 כ"ס, וכן מנוע ששה צילנדרים עם 333 כ"ס. גרסת ה-AMG סוחטת מ-4.0 ל' טורבו כפול שמונה צילינדרים מעל 580 כ"ס.

לנהגים תהיה בחירה בין מערכת מתלי אוויר נינוחה למערכות מתלים קונבציונליות. בגרסאות הבכירות זו נחלקת בין 5 מצבים, ואילו בבסיסיות ל-3. כך או כך, המערכת מאפשרת לנהג לכייל את גובה המתלים ואת מידת הריסון בהתאם לתנאי הכביש. קו ההגנה של ה-E קלאס ארוך ומרשים, וכולל את רוב האפשרויות שקיימות במכונית הדגל.

מרצדס E קלאס. אתר יצרן
מרצדס E קלאס/אתר יצרן

מהפכה קיצונית עוד יותר משדר תא הנוסעים המרווח של ה-E קלאס. מרצדס אמצו כמעט כל פרט עיצובי ותכנוני שקיים ב-S קלאס ואף חיזקו את מכונית הסאלון במישורים נוספים. הרמוט סינקוויץ, ראש מחלקת תכנון פנים במרצדס, טוען שהנהג ירגיש הרבה יותר מחובר לדגם החדש, ומציין את צג ה-12.3 אינטש הענקי במרכז הקונסולה ולוח המחוונים הרבגוני מול עיני הנהג כפיסת טכנולוגיה יוצאת דופן.

במרצדס אומרים שמחשבה ניכרת הקודשה ליצירת חווית משתמש קלה ונעימה, תוך הסרת מקשים מיותרים (הופך לקונצזוס בתעשייה), והתקנת מקשי מגע על גלגל ההגה. "יש כאן פקדים להם כפתור אחד שמחליף חמישה בדגם הקודם", מציין סינקוויץ. "התוצאה היא הסחות דעת מעטות שמעלות את רף הבטיחות של הנהג והסביבה".

מרחבי הפנים של ה-E קלאס שימושיים מקודמתה, עם מושבי נהג "מפוסלים" ואיכותיים, ספסל אחורי רחב יותר, תא מטען מוגדל ועוד פונקציות רבות שנוגעות לשדרוג האווירה, כמו כיול של 64 נורות LED לפי טעמו של הנהג. בחברה אומרים שזו דרך נוספת לפנות לקהלים צעירים ועשירים מבעבר, שכן גילו הממוצע של לקוח מרצדס עומד כיום על 55.

המחירים ל-E קלאס באירופה יחלו בסביבות ה-40 אלף יורו. לארץ היא תגיע כאמור לקראת הסתיו הקרוב, כך מסרה היבואנית כלמוביל.

כמה ישראלים קנו מרצדס בשווי 1.76 מיליון שקלים?

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully