וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת חדשה: פורס 1 - כוח אמריקני

13.1.2016 / 10:46

קבוצת VLF עם יוצאי אסטון מרטין ובכירים מג'נרל מוטורס מציגים בדטרויט את "פורס 1", מכונית קיצון נדירה עם שורשים בדודג' וויפר

פורס 1, וי אל אף אוטומוטיב. AP, ניר בן טובים
פורס 1 של VLF אוטמוטיב. מגיעה עם V10 ו-745 כ"ס/ניר בן טובים, AP

אחת השערורייות הגדולות שהגיעו לאחרונה לכלי התקשורת בארה"ב דנה במכונית העל "פורס 1". גרסת הקיצון בתמונה שמוצגת בימים אלה בתערוכת הרכב בדטרויט היא פרי המצאתם של בוב לוץ מ-GM, נהג המירוצים בן קיטינג (לשעבר ב"ווייפר רייסינג") וכן מהנדס פיסקר לשעבר, הנריק פיסקר, מייסדי VLF אוטומטיב. והיכן טמון הסקנדל? הנרי פיסקר תבע לאחרונה את אסטון מרטין בסכום של 100 מיליון יורו לאחר שהבריטים האשימו אותו בהעתקת עיצובה של ה-DB10 שככבה בסרט האחרון בסדרת סרטי ג'יימס בונד. אלא שעם חשיפתה השבוע בצפון אמריקה, נראה שכל החשדות חסרי בסיס.

מהתמונות הבודדות שפורסמו לסוכנות הידיעות, קשה לראות מה באמת מסתתר מאחרי המכונית הזו. אבל ב-VLF אוטומטיב לא חסכו בנתונים טכניים ובמקורות ההשראה. מבעד למעטפת הכסופה, מסתתרת לה דודג' וייפר בגרסתה האחרונה, וכנגזר מכך היא גם מאכלסת בקרביים את המנוע של מכונית העל האמריקנית; זה מחלץ מ-V10 בנפח 8.4 ל' הספק מרבי של 745 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים בפחות מ-3 שניות, ל-400 מ' ב-10 שניות, ועד 220 מייל לשעה מרביים, שהם כ-341 קמ"ש.

פורס 1, וי אל אף אוטומוטיב. AP, ניר בן טובים
רואים דמיון לאסטון מרטין? או לדודג' וויפר?/ניר בן טובים, AP

המרכב עשוי רובו תרכובות של אלומיניום ופלדה, מה שמעמיד את משקלה על קצת מעבר ל-1.5 טון. בתא הנוסעים סידור הושבה ל-2 אנשים ורמת פאר שלא תבייש גם בוגטי ויירון ככל הנראה.

כל זה כאמור, מגיע עם תג מחיר שמן: VLF אוטומטיב תייצר רק 50 יחידות של "פורס 1" ומחיר מכונית יעמוד על 270 אלף דולר כשהיא תצא ממפעל הייצור באובורן הילס, מישיגן באפריל. המסירות הראשונות, תצאנה אל הלקוחות ברבעון השלישי של השנה.


לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • דודג'
  • gm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully