וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 ק"מ לליטר: יונדאי איוניק תתחרה בטויוטה פריוס

14.1.2016 / 12:01

יונדאי איוניק תצויד בתחילת דרכה במנוע 1.6 ל' היברידי המחלץ 141 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים דו מצמדית 6 מהירויות. הבכורה העולמית באפריל. בעתיד, גם בישראל

יונדאי איוניק. יצרן, ניר בן טובים
יונדאי איוניק. עיצוב ברוחן של ה-i30 ו-i20 ומערכות הינע חסכוניות/ניר בן טובים, יצרן

ימים בודדים לאחר שיונדאי פרסמה מפרטים ראשוניים של מתחרת טויוטה פריוס דור 4, יונדאי איוניק החדשה, היא משחררת את המידע החיוני ומשלימה (גם) את התמונה החסרה - חזותה הקדמית. כאמור, דגם זה יציע לנהגים אפשרות בין מנוע היברידי, היברידי בעל טעינה מרשת החשמל או חשמלי לחלוטין.

על פי נתוני החברה, האיוניק מצוידת בבסיס ההיצע במנוע 1.6 ל' GDI היברידי מחובר למנוע חשמלי וסוללות ליתיום איון פולימר ותיבת הילוכים דו מצמדית עם 6 מהירויות. ההספק המרבי של המערכת עומד של 141 כ"ס ב-5,700 סל"ד (43 כ"ס מקורם במנוע החשמלי ו-105 ממנוע הבנזין) ו-27 קג"מ בזמינות מתחתית הסל"ד.

תיבת ההילוכים של ה-IONIQ מכוילת הן לביצועים והן לחסכון בדלק עם בחירה בין מספר מצבי נהיגה המשנים את אופי פעולת המנוע בהתאם לצורך ("ספורט" או "אקו"). המכונית צורכת בממוצע כ-22.7 ק"מ לליטר בנזין, בין היתר בזכות מקדם גרר נמוך של 0.24CD. טווח המנוע החשמלי בגפו מוגבל במרחק קצר, ועד מהירות מרבית של 130 קמ"ש.

העיצוב החיצוני של איוניק הוא מיזוג בין דגמים קיימים של החברה הדרום קוריאנית לשימוש בתרכובות קלות - חלקן מחומרי מחזור, כך שהמכונית קלה ב-20% בממוצע ממתחרות משפחתיות קונבציונליות. תא הנוסעים מתאים לחמישה, ומלפנים מערכת עם צגי מידע ומדיה גדולים להם תמיכה באפל ואנדרויד.

השימושיות לא נפלה קורבן לאחסון סוללות (מתחת למושבים מאחור) או מערכות חשמל, שכן היא מציעה תא מטען מרווח לו נפח של עד 750 ל' בקיפול השורה השנייה. היא מרווחת על פי תיאורי יונדאי גם בשורה הראשונה, כולל מרחבים מכובדים לרגליים ולמרפקים. קו ההגנה של איוניק מגיע עם 6 כריות אוויר, פיקוח על שטחים מתים במראות הצד, התראה על סטיה מנתיב, התראה על ירידת לחץ אוויר בצמיגים, בלימה אוטומטית במהירות עירונית ואפילו בקרת שיוט אדפטיבית (בקרה שלרוב נמצאת בעיקר ברכבי יוקרה).

ביונדאי חוזים כי המכונית תמכר ב-77 אלף יחידות בשנתה הראשונה (מעל 60 אלף מחוץ למדינת המוצא), או כ-40% יותר מכל כלי הרכב ההיברידים שנמכרו ביצרן אשתקד. המפרטים יהיו כפופים ככל הנראה על פי החלטות היבואנים בכל נקודות ההשקה, ומסתמן כי המכירות הראשונות עתידות לצאת לדרך לקראת מחצית השנה הנוכחית לאחר הבכורה בתערוכת הרכב בניו יורק. המחירים, יעמדו על כ-20 אלף דולרים לדגם לעיל.

מיבואנית יונדאי לישראל כלמוביל נמסר לוואלה! רכב כי האיוניק תגיע לארץ, אך טרם נקבע מועד השקתה.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully