וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: טויוטה פריוס החדשה

9.9.2015 / 10:04

טויוטה חשפה תמונות ופרטים אודות הדור הרביעי של הפריוס ההיברידית. העיצוב בהשראת מיראי, הביצועים יעלו מדרגה. בישראל בסוף הרבעון הראשון של 2016

ניר בן טובים

המטה האמריקני של טויוטה חשף הלילה תמונות ראשונות ופרטים טכנים מעטים אודות הדור הרביעי של המשפחתית ההיברידית, טויוטה פריוס. דגם 2016, שיוצג רשמית בהמשך השנה מבוסס על פלטפורמה חדשה ועוצב בהשראת מכונית המימן טויוטה מיראי. היא תהיה קלה יותר מקודמתה, חזקה וחסכונית ממנה ותכלול את כל ממשקי הבידור והמידע החדשניים ביותר.

הפריוס היא המכונית הראשונה של טויוטה שפותחה על פלטפורמת ה-TNGA, ולדברי בכירי היצרנית היפנית התמורה לכך היא מכונית קלת משקל בכמה אחוזים ביחס לדור השלישי, עם מבנה קשיח יותר ועמידות בטיחותית משופרת באופן ניכר. הפריוס דור 4 כוללת גם את בקרות ה-"קדם-תאונה" של טויוטה ברמת המפרט התקנית, בהן התרעה על סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ותאורה אדפטיבית (מונעת סינוור). יתרה מכך, טויוטה מבטיחה שהפריוס מהנה לנהיגה מהדור הקודם, בזכות מרכז כובד נמוך יותר והחלפת המתלים.

מעל השלדה, אין ספק שהשינוי הגדול ביותר שהתחולל בפריוס הוא עיצובה החיצוני. הקווים השמרניים של פריוס הומרו במראה עתידני שחולק דמיון עם המיראי המימנית, מתוך אמונה שהמכונית תצוד את עיניהם של רבים, ולא תאלץ להסתמך רק על נתוני צריכת דלק. בולט במיוחד הוא קו המותניים האחורי הגבוה המשלב בתי תאורה מלבניים, שימוש בנורות LED ובטויוטה אף מדגישים כי במכוון נעשתה הנמכה קלה של מכסה המנוע כדי לחברה לחבר'ה הצעירים שרוכשים את מותג סיון.

טויוטה פריוס 2016. יצרן, ניר בן טובים
עיצוב הפנים. שינוי דרמטי עם צגים מרובים וממורכזים/ניר בן טובים, יצרן

החזות הנינג'אית משהו ממשיכה פנימה אל הקבינה. הפריוס הקודמת התהדרה בחלל פנים נעים, וגם הפעם נראה שהיא תשמור על קווים יחסית נקיים עם הרבה "דיגיטציה" מסביב. המידות הרשמיות טרם פורסמו, אולם בטויוטה דיווח בעבר כי מרווח הראשים והרגליים הוגדל בכמה סנטימטרים לכל 4 הנוסעים וכן חלה צמיחה קטנה באורך (כ-5 סנטימטרים) וגם בנפח חלל האחסון בתא המטען.

במסגרת ה"מייקאובר", מבנה הקונסולה עדיין ממורכז עם צגים אורכיים. הגרפיקה שודרגה לרזולוציות גבוהות יותר, ודגשים ניתנו להנדסת האנוש, ובמיוחד למיקום ידית ההילוכים (קרוב יותר לבסיס הקונסולה) וכן לפתחי המיזוג, שנראים מתוחים מהצדדים כלפי צג המגע המרכזי ויוצרים מרחב תנועה יעיל לנהג ולנוסע מלפנים.

בשלב זה, טויוטה מסרבת לפרסם מידע אודות מערכת ההנעה של הפריוס החדשה. מדיווחים שפורסמו מוקדם יותר השנה, נאמר כי הפריוס חסכונית בשיעור של כ-10% על פני הדור השלישי, וכן תהיה חזקה ממנה בכ-20 כ"ס לערך, כלומר 150 כ"ס לפחות וצריכת דלק ממוצעת (יצרן) של כ-25 ק"מ לליטר, אם לא יותר מכך. תיבת ההילוכים תהיה רציפה כמובן, וייתכן כי תהיה גרסה המצוידת בהנעה כפולה.

עם 3.5 מיליון מכירות מאז השקתה בסוף בתחילת העשור הקודם, הפריוס היא אחת המכוניות החשובות ביותר בענף הרכב בכלל, ושל טויוטה בפרט. הדור הרביעי משתמש בפלטפורמה מודולארית שעתידה לשרת מגוון גדול של כלי רכב שיתחרו בקונצרן פולקסווגן בין היתר, ולכן הושקעו משאבים רבים בהסבתה למכונית דינמית שמדברת גם לנהג ולא רק לנוסעיו.

הפריוס תוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט הקרובה. בטויוטה מנסים להגדיל את האחיזה בסמגנט ההיברידי באירופה ולכן יזניקו אותה השנה בגרמניה ולאחר מכן בטוקיו ובתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס. כלי רכב נוספים שיעמדו לצידה הן טויוטה ראב 4 ההיברידי, וכן קונספט של רכב פנאי קומפקטי. מחירה באירופה יחל בכ-24 אלף יורו.

מהיבואנית לישראל 'יוניון מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי הפריוס החדשה תגיע לארץ ברבעון הראשון של 2016.

עוד באותו נושא:
נהיגה ראשונה: טויוטה לנד קרוזר 2.8 ל'
מבחן דרכים: טויוטה אוריס סטיישן היבירידית
טויוטה קאמרי היברידית במבחן דרכים

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully