וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחיית המתים: האם תחדש פורד את ייצור ה-Bronco המיתולוגי?

23.1.2016 / 9:00

בעידן בו נכחדים רכבי שטח אמיתיים, טוב לשמוע על יצרן עולמי המתכנן להחזיר לייצור אגדת שטח בת חמישים שנה – פורד ברונקו שישחזר יכולות שטח ראויות, וייתן לג'יפ רנגלר קרב ראש-בראש. הה?י?ית, או חלמתי חלום?

פורד ברונקו. אתר יצרן
ברונקו יוצא לטיול עם טריילר ומשפחה יאפית מ-1966. נוסטלגיה מושלמת, שאולי תחזור?/אתר יצרן

פורד ברונקו מעולם לא התבלט בשוק הישראלי אבל באמריקה הוא אייקון של ממש; חמישה דורות של ברונקו יוצרו בין השנים 1966 ו-1996, ורבים מהם נוסעים עד היום במקומות התובעניים ביותר באמריקה. סדנאות שיפורים ומועדוני לקוחות משמרים את רוח המותג, והרעיון להחזיר לייצור את הברונקו מתגלגל כבר שנים ארוכות - בתערוכת דטרויט 2004 אפילו הוצג רכב תצוגה מלהיב למדי.

פורד ברונקו. אתר יצרן
רכב התצוגה מציג חזית המותאמת לעבירות קשה, מתלים קדמיים עצמאיים, ופנסים עגולים 'רטרו'/אתר יצרן

ההיגיון הוא פשוט – יצרני רכב בכל העולם מייצרים נישות חדשות של רכבי Fun, מגרדים מתחת לאדמה תת-נישות של קרוסאוברים גדולים וקטנים, עירוניים ומפוארים... והנה כאן, ממש מתחת לידיים, שוכן לו פלח שוק נטוש לחלוטין, בו שולט ביד חזקה רק ג'יפ רנגלר. 220,000 רנגלרים נמכרו בשנה שעברה, והמגבלה הייתה כושר הייצור של המפעל בטולדו (אוהיו). השוק הולך לרתוח עוד יותר מכיוון שבשנתיים הקרובות תציג Jeep רנגלר חדש לחלוטין (עם מתלים עצמאיים ומרכב אלומיניום), גרסת טנדר נחשקת, מנועי דיזל... למנהלי פורד נמאס לראות את כל הקצפת הזו נופלת לידי Jeep, ונראה שהברונקו יחזור אל פסי הייצור.

עוד באותו נושא

כל דגמי פורד החדשים הגיעו לישראל

לכתבה המלאה
פורד ברונקו. אתר יצרן
פורד ראפטור/אתר יצרן

אפשר למצוא הוכחה ניצחת ליכולת של פורד לייצר מכונת שטח רצינית, בטנדר Raptor בעל הביצועים המדהימים. ה-ראפטור (טורף) מכוונן למהירות בשבילים, אבל טנדרי F רבים הוכיחו, יכולות גבוהות רבות בשטח. גם הברונקו יוכל.

פורד ברונקו. אתר יצרן
אייקון אמריקני של שנות השבעים. הברונקו המחליף יהיה חייב להסתגל לתקני הבטיחות והזיהום של ימינו/אתר יצרן

מפרט טכני

הרשת מוצפת בניחושים, אבל אין שום מידע מסודר. מתצלומי ריגול ניתן לראות שמדובר ברכב קצר וקרבי, בעל סרן אחורי חי ומתלה קדמי עצמאי. הפגוש הקדמי המלוכסן מבטיח זוויות מרכב טובות ומבעד לדלת הפתוחה, נראה בבירור כלוב התהפכות. משמעות הכלוב היא שהתצורה הבסיסית תהיה עם גג ברזנט, מאפיין קריטי בקרב עם הרנגלר. השוק מוכיח שהלקוחות האמריקנים משוועים לרכב FUN עם גג נפתח, ומוכנים לשלם עבור זה גם בסעיפי נוחות ועידון הנסיעה. כרכב Fun לשטח, הברונקו חייב לבוא עם גג נפתח!

פורד ברונקו. אתר יצרן
ברונקו קשיש מנופף סרנים על משטחי הסלע של מואב; כמעט ואין לו מהלך, אבל איזו פוזיציה!.../אתר יצרן

מאפיינים נוספים היא תשתית של טנדר 150-F עם שלדת סולם, הנעה אחורית ושילוב 4X4, הילוך כוח. הברונקו יגיע במרכבי 3 או 5 דלתות ויהיה כנראה ארוך במקצת מהרנגלר, מכוון יותר לכביש. יכולות השטח שלו יהיו קרובות מאוד לאלה של הרוביקון, ויהיה לו יתרון נוחות. תא הנוסעים אמור להיות בסיסי, עם יכולת לשטוף אותו בצינור מים – יכול להיות שזו הנחה קצת פרועה, בעידן של אלקטרוניקה חזקה כל כך. צפויים להגיע מנועי בנזין 3.5 ו-5.0 ליטר, מנוע דיזל וגם גרסה ספורטיבית עם 320-350 כ"ס.

פורד ברונקו. אתר יצרן
ברונקו ארוך 1980. בודדים כאלה מסתובבים בישראל, מזכירים שברולט בלייזר/אתר יצרן

חלום שיתגשם, או ברווז עיתונאי?

רק מנהלי פורד יודעים אם פרויקט הברונקו יגיע לשבילי המדבר של מואב ואריזונה. ההיגיון קיים, מנהלי פורד לא ממש מכחישים את האופציה, והשוק משווע לעוד רכב שטח רציני. האם נוכל בעוד שנים ספורות לטייל עם רנגלר כול-חדש, ברונקו שחזר מהקבר, אולי אפילו דיפנדר מהפכני עם מבטא סקוטי? נחכה ונראה, אני כבר ממתין למבחן ההשוואתי.

פורד ברונקו. אתר יצרן
ברונקו'אים קשישים מטפסים במכשול ה- Escalator במסלול Hell's Revenge בפאתי העיירה מואב. קלאסיקה אמריקנית/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully