וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו V90: סטיישן מפוארת, חזקה ובטיחותית

24.2.2016 / 12:54

וולוו מרחיבים את משפחת ה-S90 החדשה עם גרסת הסטיישן V90 שתשאף לערער על המובילות בצמרת. עדכון קל, גם ל-V40

ניר בן טובים

במטה הראשי של וולוו מעריכים כי תחילת שיווקה של ה-V90 החדשה, גרסת הסטיישן של ה-S90, תסייע למותג הנורדי לעקוף את אודי בסגמנט הפרמיום-סטיישן הספורטיביות באירופה בתוך זמן לא ארוך. בתוך כך, ישנו חשש מובן מצדם שהנתח הכללי עדיין יהיה זניח לאור הצמיחה של רכבי הפנאי היוקרתיים בשנים האחרונות שמקטינים את הביקוש לרכבי יוקרה סטנדרטיים.

ה-V90 החדשה מחליפה את ה-V70 הוותיקה והיא צפויה לקבל תמיכה מה-XC90 וכן מה-XC40 בעתיד.. היא ארוכה מה-V70 היוצאת ב-12 סנטימטרים ונמתחת על פני 4.96 מ'. רוחבה כ-2 מ' ונפח תא המטען ללא קיפול השורה השניה יעמוד על 560 ל'. בוולוו אומרים שניתן דגש לקלות הטענת חפצים לחלקה האחורי וביחד עם תא מטען נפתח חשמלית ורצפה נמוכה, המטלה קלה מאי פעם.

המנוע החזק ביותר של ה-V90 יהיה ה-T8 ההיברידי עם עוצמה של 410 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 ש'. מדובר במנוע חסכוני, גמיש ודל בזיהום אוויר שמסוגל לכסות מרחק נסיעה של 50 קילומטרים על הסוללות במערכת הפלאג-אין (טעינה מהשקע). יתר המנועים יהיו ה-T5 עם 240 כ"ס, ה-T6 בעל 320 כ"ס וגרסאות דיזל D5 בהספקים משתנים.

וולוו התקינה בקרביה של ה-V90 את כל מערכות הבטיחות העומדות לרשותה (גם ב-S90 ו-XC90); החל בבליינד ספוט (פיקוח על שטחים מתים במראות הצד), סטיה מנתיב, התראה על קרבת עצמים, חניה אוטונומית, תאורה אדפטיבית, ערימה של כריות אוויר, אזהרה פני חיות גדולות (כן, זה אמיתי) ועוד הרבה.

המתחרות הישירות של ה-V90 תהיינה אודי A6 אוונט וב.מ.וו סדרה 5 טורינג, בין היתר. הדגם צפוי לצאת לכבישים באביב לאחר תערוכת הרכב בז'נבה. לארץ עשוי להגיע יחד עם ה-S90 מספר חודשים לאחר מכן.


לקריאה נוספת:
מנועים חדשים ל-S60 ול-V40 בישראל

וולוו V90. יצרן, ניר בן טובים
וולוו V90/ניר בן טובים, יצרן

ה-V40 מקבלת פרצוף חדש

במקביל לכך, משיקה וולוו במסגרת ההכנות לתערוכת ז'נבה את הפנים החדשות של המכונית הקומפקטית בשורותיה, ה-V40. גרסה זו תעודכן הן בדגם הרגיל והן בגרסת הקרוס קאנטרי המקושטת לנסיעות בשבילים כשאת מרבית החידושים ניתן למצוא בחזית הרכב ובתוספות קלות ברמת הגימור ומערכות המידע והבידור.

כנגזר מכך, מערכות ההינע של ה-V40 תשארנה כפי שהיו, עם עדכונים אחרונים מצד מנוע ה-T3 טורבו לו 150 כ"ס ומנוע T4 מחוזק. הבשורה האמיתית לרוכשי ה-V40 היא בעיקר בשכלולים שהותקנו בבקרות הפנים, עם תאימות לסמארטפונים מבוססים מערכות הפעלה מתקדמות שיהפכו את חווית המשתמש לקלה יותר ומהירה.

"ה-V40 היא המכונית הנמכרת ביותר של וולוו באירופה, והמכונית השניה בחשיבותה המסחרית בעולם", כך אומר סגן מנהל המכירות בוולוו, ביורן אנוגל. "עם השדרוגים לשנת הדגם 2017 אנחנו הופכים דגם מבוקש לדגם עוד יותר אטרקטיבי".

לגבי גרסת ה-XC40 עליה דובר בשנתיים האחרונות, טרם התגלו פרטים נוספים.

עוד באותו נושא

פאר סקנדינבי: וולוו מציגה את מכונית היוקרה S90 החדשה

לכתבה המלאה
וולוו V40. אתר יצרן
וולוו V40 המחודשת. מיישרים קו/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully