וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות מוצר: גלאי משולב איירוד קואטרו

16.3.2016 / 8:03

האם נמצא המכשיר שיעשה (כמעט) הכל? לקחנו למבחן את האיירוד קוואטרו החדש שיודע גם לשמש כמצלמת תיעוד נסיעה, גם להתריע על מכמונות רדאר, לייזר ודבורה, גם להצביע על מיקום מצלמות מהירות קבועות ובעתיד, גם להתריע מפני התנגשות וסטייה מנתיב הנסיעה

מבחן גלאי רדאר, מצלמת תיעוד נסיעה, התרעה בפני מצלמות מהירות איירוד קואטרו X4. קובי ליאני
מבחן גלאי רדאר, מצלמת תיעוד נסיעה, התרעה בפני מצלמות מהירות איירוד קואטרו X4/קובי ליאני
גם מצלמת תיעוד נסיעה, גם גלאי רדאר, לייזר ודבורה, גם התרעות מיקום מצלמות ונקודות אכיפה ובקרוב גם התרעה בפני סכנת התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב הנסיעה

זה נכון שמאז החשיפה המקוממת של התרשלות המשרד לביטחון פנים בהפעלת מצלמות המהירות האלקטרוניות (הקרויות בשם המקצועי א'3) רף החרדה בכביש ירד במעט, אבל ככלל, מפת האיומים של האכיפה הקשה בישראל על מהירות הנסיעה עדיין קשה למדי.

בשוק בישראל ניתן למצוא כיום מגוון מוצרים ופתרונות שנותנים מענה ברמה כזו או אחרת לסיכונים (גלאי רדאר למיניהם), כאשר האדוקים והחרדתיים שבנהגים בוחרים לשלב מספר מכשירים ופתרונות כדי להגדיל את כושר ההגנה. כלומר שימוש במקביל בניווט וייז (מתריע על מיקומי ניידות ומצלמות), גלאי רדאר מודרני וגם מכשיר להתראה באמצעות GPS ומסד נתונים על מיקום המצלמות הקבועות ונקודות חשודות לאכיפה (צ'יטה למשל).

אולם כעת בדקנו את המכשיר שעשוי לגרום לכם להעיף את כל שאר המוצרים מהחלון ולהציע סך תכונות גבוה משל כולם יחד. למכשיר החדש קוראים "איירוד קוואטרו (iroad Quatro)", והוא מציע שילוב יכולות חריג: גם מצלמת תיעוד נסיעה, גם גלאי רדאר, לייזר ודבורה, גם התרעות מיקום מצלמות ונקודות אכיפה ובקרוב גם התרעה בפני סכנת התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב הנסיעה.

את מכשיר זה התקנו במגוון רכבי המבחן שעברו תחת ידנו והשתמשנו בו לאורך תקופה ממושכת בישראל ובחו"ל כדי שנוכל לעמוד על יכולותיו בפועל. נקדים את המאוחר ונאמר כי מהר מאוד הוא הפך להיות מוצר בלתי נפרד מהיומיום שלנו בדיוק משום שחסך מאיתנו את הצורך להפעיל מספר מכשירים במקביל.

מבחן גלאי רדאר, מצלמת תיעוד נסיעה, התרעה בפני מצלמות מהירות איירוד קואטרו X4. קובי ליאני
מבחן גלאי רדאר, מצלמת תיעוד נסיעה, התרעה בפני מצלמות מהירות איירוד קואטרו X4/קובי ליאני

תיעוד נסיעה

האיירוד קוואטרו מצויד במצלמת תיעוד נסיעה, מוצר שהפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות, גם מפני שמסייע מאוד בהכרעת תאונות דרכים, מקרי ביטוח וגם כמכשיר עדות כלפי שוטרים סוררים ש"לא ממש דייקו" בדבר העבירה בה הם האשימו את הנהגים. ברמה הטכנית, למכשיר יכולת צילום Full HD, יכולת עבודה ביום ובלילה, זווית צילום של 140 מעלות ועוד. המערכת שומרת קבצי וידאו באורכים קבועים ומוחקת את הישנים בהם אין צורך, אלא אם קבעתם מראש שאלה הספציפיים לא ימחקו או כאשר הרכב עובר זעזוע קשה.

ההתרשמות שלנו מאיכות הצילום טובה מאוד. התמונות ברורות, זווית הצילום רחבה מספיק כדי לכסות כל רוב השטח החשוב בחזית הרכב והמצלמה עצמה מגיבה היטב לתנאי תאורה משתנים כמו כניסה ויציאה ממנהרות חשוכות, תנאי יום ולילה, גשם ושמש. בכול מצב הצלחנו לראות את הצילום בבהירות וגם לחלץ ברוב המקרים את מספרי לוחיות הרישוי של כלי הרכב שנסעו סביבנו. המכשיר מקליט גם סאונד (לבחירה), כך שניתן גם לתעד שיחות בתוך הרכב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לייזר, דבורה ומולטונובה

האיירוד קוואטרו מכיל גם גלאים למכשירי מדידת המהירות השונים שנמצאים בשימוש בישראל - אקדח הלייזר, מלכודת הדבורה ומצלמות המולטונובה המותקנות בכלי הרכב המשטרתיים. למזלנו (או שלא) במהלך השימוש ברכב בחודשים האחרונים הזדמן לנו להיתקל בכל אחד משלושת האיומים, בישראל וגם בחו"ל. בכל אחד מהמקרים נסענו במהירות חוקית, אך כמובן שתמיד טוב לדעת על פעילות אכיפה שמתרחשת בדרך.

במקרה של הלייזר, השוטר האוכף לזר ככל הנראה על רכב שנסע לפנינו, ולמרות שמדובר באלומה צרה האיירוד נתן התראה מהירה ומדויקת על האכיפה. את מכמונת הדבורה האיירוד גילה מטווח גדול מאוד - מעל לשני קילומטרים והרבה מעל הטווח המותר לאכיפה של המכשיר, כך שהוא מעניק לנוהג זמן תגובה מספיק להתאים את מהירות נסיעתו בטרם הוא ננעל על ידי השוטר. את מכשיר המולטונובה פגשנו בסמוך למחלף המוביל בצפון הארץ ובשעת לילה מאוחרת. לא הספקנו למדוד את טווח הגילוי, אך צפצופים מוקדמים התריעו על הנוכחות במקום, והתגברות בהתרעה על המיקום המדויק.

בכל הקשור להתראות שווא, הן היו מעטות ונגעו בעיקר לכלי רכב שמשתמשים באמצעי התראה מבוססי רדאר לשמירת מרחק, אך לא היה מדובר ביותר מצפצוף בודד. אולם כשנהגנו בקיה ספורטאז' שבו מותקנת מערכת כזו, הדבר הפריע מאוד לפעולת האיירוד, שכן בכל פעם שהתקרבנו לרכב מלפנים, הוא זיהה את רכבנו שלנו ושלח התראות של שימוש באמצעי אכיפה.

מיקומי מצלמות מבוסס GPS

האיירוד קוואטרו מתריע באמצעות מאגר מידע מתעדכן ומיקום מבוסס GPS, על נקודות אכיפה חשודות ומיקום מצלמות מהירות ורמזור קבועות. בנוסף, מאגר המידע מתוכנן להתריע גם בפני כניסה למנהרות, סיבובים מסוכנים והתקרבות למסילות רכבת בהן אין גשר מופרד.

מי שמבלה בדרכים זמן רב כבר מכיר את המצלמות שנמצאות בדרכו, אך עם הכוונה להגדיל את מספרן של אלה בעשרות נוספות, הן עלולות לצוץ במקומות חדשים או שפשוט שכחתם את זו שנמצאת ממש מעבר לפינה. את מסד הנתונים של המצלמה עדכנו בכל אשר נדרשנו על ידי היבואן של המוצר ועוד לא נתקלנו במיקום מצלמה נייחת שלא הוזן מראש במכשיר. בלפחות שני מקרים המכשיר סיפק התראה על נקודות אכיפה חשודות ובמקרה בדיוק בזמן שעברנו במקום אכן בוצעה אכיפת מהירות.

לא הזדמן לנו לבחון את גרסת הביטא אשר מתריעה על סטייה מנתיב הנסיעה או מהתקרבות מסוכנת מהרכב שלפנים ולהערכתנו, אם מכשיר זה יאושר ויעילותו תוכח, הוא עשוי יהיה לזכות אתכם בהנחה בביטוח החובה מצד חברות הביטוח.

בשורה התחתונה מגיעים אל המחיר וזה עלול להרתיע בשלב הראשון, משום שזה נקבע על 5,290 שקל המקנה התקנה בחינם ואחריות של שנה על המכשיר. אולם כאשר לוקחים בחשבון את היקף ההגנה שמציע המכשיר ואת העובדה שהוא חוסך בהוצאה על מכשירים נוספים כגון צ'יטה, מצלמת תיעוד נסיעה, גלאי רדאר ובקרוב גם מכשיר התראה בפני תאונות, קל יותר לבלוע את הגלולה המרה.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully