וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה ספייסבק Scoutline, כאילו-שטח המרגיש טוב על הכביש

7.4.2016 / 8:49

במטרה לחזק את הסקס-אפיל של ספייסבק, הוסיפו לה קישוטים אופנתיים והגביהו את המרכב ב-1.5 סנטימטרים. האם זה מספיק כדי להכות שורשים, בשוק הקרוסאוברים התחרותי?

סקודה ספייסבק סקאוט במבחן. רמי גלבוע, ספק 500
הסקאוטליין מתהדרת בפלסטיקה מוחצנת מעט, ומרווח גחון של כ-15 סנטימטרים. היא עדיין נשארת עירונית ואלגנטית, על הצד המופנם/ספק 500, רמי גלבוע

סקודה מתאמצת לשדרג את ה-Rapid השכלתנית למכונית קצת יותר אמוציונאלית; ב-2013 הפכה ה'ראפיד' סדאן 4-דלתות להאצ'בק 5-דלתות עם גג שמש פנורמי, העונה לשם ספייסבק. עכשיו צועדת סקודה צעד נוסף בהציגה את ספייסבק 'סקאוטליין' המנסה להידחק לזירת הקרוסאוברים הגועשת – למרכב 5-הדלתות המוכר התווספו קישוטי פלסטיקה, המתלים הוקשחו מעט והוגבהו, עכשיו יושב ה'סקאוט' על מרווח גחון של 14.9 סנטימטרים. זה מאפשר לו להיכנס לשבילים מאוד נינוחים, אבל אל תבנו על ביצועי שטח כלשהם, בוודאי לא עם הנעת ה-2X4. מחיר ה'סקאוט' הוא 118,900 שקלים; זה מחיר טוב עבור קרוסאובר, אבל זה לא בדיוק קרוסאובר בגודל מלא. טווח מחירי הספייסבק עם מנועי 1.2 ו-1.4 ליטר נע בין 110 ל-123 אלף שקלים.

עיצוב ותא נוסעים

את אוקטביה, המשפחתית של סקודה, יודע לזהות כל ילד גם אם אין לה שלט 'מונית' על הגג. סקודה 'רפיד' הרגילה היא העתק מוקטן וכמעט 'נאמן למקור' של אוקטביה, קרוב לוודאי שלא תצליחו להבחין בין שני הדגמים – אלא אם תתרכזו במשימת 'מצא את ההבדלים'. 'ספייסבק סקאוטליין' מנסה להתבלט בעזרת מרכב 'חצי-סטיישן' בצבע Pistachio Green בוהק. אל תחפשו כאן את הקימורים הבוטים של קפצ'ר או של ג'וק, גם לא את הדינמיות של טוסון ושאר ג'יפונים מוחצנים.

גם לאחר השדרוג האחרון, ספייסבק-סקאוטליין צנועה ולא יומרנית; הזווית המחמיאה ביותר היא באלכסון מאחור, שם בולטת קורת גג מסוגננת ואפילו כוחנית. חגורת פלסטיק שחורה מחפה על הכנפיים ותחתית הדלתות, הפגושים סוגננו בקשיחות עיצובית, יש גם כאילו-מגיני-גחון; אלה אינם מעניקים לסקודה ארשת פנים מאיימת במיוחד, אבל מאפשרים לה לבלוט יותר מבחינה ויזואלית. במידותיה החיצוניות דומה הסקודה לגולף, סיאט טולדו ושאר קומפקטיות, הקטנות במקצת ממשפחתית מקובלת.

תא הנוסעים אינו שופע השראה אבל כאן, הפונקציונליות והנדסת האנוש מתחילות לדבר. חומרי הדיפון פשוטים אך מוצקים, העיצוב נטול התחכמויות, איכות הייצור וההרכבה מצוינות. המפרט אינו עוקר עיניים, עם מסך מגע מולטימדיה בגודל 5 אינץ' עם קישוריות מלאה, ומערכות בטיחות בסיסיות. חסרה לנו אופציית הגבהה למושב הנוסע מימין אבל הנהג ימצא לו תנוחת נהיגה טובה ואפילו שלטת, עם מעט מאוד שטחים מתים. מושבי ה'סקאוטליין' בסיסיים מאלה של ה'ספורט' אבל הם תומכים ונוחים למדי, גם לאחר 500 קילומטרים אותם גמאנו ביום המבחן. ה'דוושה המתה' ממוקמת היטב, מתגי השליטה מגלגל ההגה איכותיים, במיטב מסורת קונצרן פולקסוואגן-אודי. לא התקשינו להושיב מאחור שני חיילים מגודלים והצ'ימדאנים שלהם נבלעו בקלות בתא המטען, 384 ליטר מרשימים עם סף הטענה קצת גבוה.

סקודה ספייסבק סקאוט במבחן. רמי גלבוע, ספק 500
סקודה ספייסבק סקאוט במבחן/ספק 500, רמי גלבוע

90 סוסים בדרך לשיזפון

סקאוטליין מגיע עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו TSI המספק 90 כ"ס צנועים, ורק 16.3 קג"מ. זה לא מרשים עבור רכב קומפקטי השוקל כ-1200 קילוגרם ואמנם, אין מה לחלום על חריקות צמיגים ועקיפות בזק. מצד שני ובעזרת תיבת הילוכים כפולת מצמדים DSG7, הסקאוטליין שינעה אותנו במהירות וקלילות. זינוקים מהרמזור נחרצים למדי (11.3 שניות מאפס ל-100), והשיוט העירוני קליל ונטול מאמץ. הסקודה מרגישה מצוין גם במהירויות כביש-6, ותצרוכת הדלק שלה מצוינת; בנהיגה בין עירונית מהירה היא נתנה לנו 17-16 ק"מ לליטר, ובשיוט חוקי התקרבה בקלות ל-20 ק"מ לליטר.

תחת לחץ מתחיל מנוע ה-1.2 לזעוק, ומהר מאוד אתה מוריד לחץ; אין טעם ללחוץ עליו יותר כי בשלב מסוים הוא מתחיל לייצר רעש, ולא ביצועים. אבל בנהיגה נינוחה לא היו לנו שום טענות כנגד מנוע ה-1.2 ליטר, המציג טכנולוגיה מרשימה למדי. מי שמחפש ביצועם מנוע יוכל לוותר על ה'סקאוט' וללכת על ה'ספורט' העולה 123,000 שקלים, עם 122 כ"ס ראויים לגמרי. הספייסבק מצוינת לנהיגה עירונית אבל חובה לנתק את מערכת Start & Stop המעצבנת בעליל, יותר מהמקובל אצל המתחרים.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: סקודה אוקטביה RS230

לכתבה המלאה

אל תתבונן בקנקנן, אלא במה שיש בו

המנוע עושה את מלאכתו נאמנה, וכך גם המתלים. למרות הקשחה מסוימת והגבהת גרסת ה'סקאוטליין', הרכב נוח ונעים מאוד. הסקאוט נועל צמיגי ה-215/45R16 נמוכי חתך, המעבירים שיבושי דרך קטנים אל תא הנוסעים. אבל בולמי הזעזועים מספקים נוחות נסיעה גבוהה מהמקובל בקרוסאוברים 'טהורים' – ככל שבני כלאיים אלה יכולים להיחשב 'טהורים'.

הנסיעה על כביש איכותי חלקה מאוד ומעודנת, ברמה של מכוניות גדולות יותר. אבל בנהיגה ספורטיבית על כביש משובש, המרכב מתנודד ומתחנן להוריד את הקצב. זה אינו קורה עד מהירויות חריגות בעליל, אליהן לא יגיעו רוב לקוחותיה הבורגניים של הספייסבק. ההיגוי מדויק אבל כמקובל בימינו הוא קליל ונטול היזון חוזר, לא הופתענו. אל תחפשו מערכות בטיחות דינמיות אבל יש מוביל-איי, 5 כוכבים במבחני ריסוק, ו-6 כריות אוויר.

יש עתיד?

סקודה ספייסבק סקאוט במבחן. רמי גלבוע, ספק 500
סקודה ספייסבק סקאוט במבחן/ספק 500, רמי גלבוע

סקודה ספייסבק סקאוטליין עשוייה להיות בחירה טבעית ואיכותית ללקוחות ליסינג, שישמחו לקבל ניחוח אירופאי במחיר של קומפקטית משעממת. אבל הסקודה קצת נופלת בין הכיסאות; ב-118,900 שקלים היא זולה מרוב המשפחתיות ובוודאי מקרוסאוברים המתחילים להופיע בסביבות כ-15,000 שקלים מאוחר יותר, אבל אין בה את ההופעה המוחצנת או את הישיבה הגבוהה, הנחשקת על ידי חובבי הז'אנר. איכויותיה הדינמיות של הספייסבק מרשימות יותר מאשר הופעתה החיצונית, אבל מי רואה את זה בעולם התצוגה? מי שאוהב אקשן יעדיף ספייסבק 1.4 ליטר, העולה עוד 4,000 שקלים. מי שמאוהב במותג סקודה ומתעקש על תצורת קרוסאובר עשוי למצוא ב-סקאוטליין מענה, אבל לא אסתכן לשער שתפוצת ה'סקאוטליין' לא תהיה המונית. גם זה סוג של יתרון.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully