וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מרצדס נאסרה מלשווק מערכת חימום לצוואר

16.5.2016 / 9:55

בית משפט בגרמניה פסק נגד מרצדס בתביעה על הפרת זכויות פטנט, ואסר עליה למכור מכוניות עם בקרת "צעיף" המחממת את עורפיהם של יושביה

מרצדס Airscarf. אתר יצרן
בקרת "אייר-סקארף", אוויר חם דרך משענות הראש/אתר יצרן

בית משפט עליון בפרנקפורט פסק כי אסור למרצדס למכור מכוניות המשווקות עם בקרת ה-Airscarf בשל מחלוקת על הפרת זכויות פנטנטים, וכן הוסיף כי עליה לנתק את המערכת במכוניות קיימות ולחדול מפרסומה כחלק מחבילת האבזור המוצעת ללקוחות. בדיימלר קיבלו את ההודעה בהפתעה גמורה: "נדהמנו מההחלטה הזו, מאחר וזכינו בתביעות האלה בערכאות נמוכות יותר".

על אף שהמונח Airscarf חתום על ידי מרצדס ומוגן בזכויות יוצרים, מערכת החימום לצווארי הנוסעים פותחה על ידי לודוויג שצינגר ב-1996. באופן תמוה, שצינגר עצמו לא הגיש תביעה נגד מרצדס, אלא גוף שאינו קשור אליו ושעוסק בתביעות נגד הפרת פטנטים בגרמניה, הוא זה שפנה לערעור. שצינגר גם לא הגיב לתביעות ולא לתוצאות האחרונות.

את המערכת עצמה הציגה מרצדס במכוניותיה ב-1998, והיא נכללת בציוד התקני או האופציונלי (תלוי ברמת האבזור) של רוב דגמיה להם תקרת קונברטיבל מתקפלת: SLK, SL, SLS, C קלאס וכן ה-S קלאס קבריולה החדשה. למזלה של מרצדס, הפסיקה אינה רטרואקטיבית, כך שהיא לא תאלץ לנתק את הבקרה במכוניות שנמכרו אחרי ה-9 במאי.

במידה ומרצדס לא תיענה לפסיקת בית המשפט, ואין עילה לסירוב מן הסתם, היא צפויה לקנסות בגובה של 250 אלף יורו במצטבר, והיא ככל הנראה תשלם גם לממציא הבקרה, שצינגר, סכום שאינו ידוע במסגרת חבילת פיצויים. בשלב זה כאמור, הפסיקה רלוונטית רק לגרמניה. בישראל נסתדר עם הבריזה מהשרב.

מה חדש במרצדס:
נהיגה ראשונה במרצדס E קלאס
ב.מ.וו תייצר מתחרה למרצדס מייבאך

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully