וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלה יותר, אלגנטית וחזקה: אודי A5 ו-S5 החדשות

5.6.2016 / 8:04

אודי מקווה שהאבולוציה של ה-A5 קופה תוכל להתחרות בסדרה 4 ומרצדס C קלאס קופה, עם מרווח פנים משופר, מנוע אגרסיבי בגרסת הספורט והרבה אמצעים טכנולוגיים לרשות הנהג

אודי S5 קופה. אתר יצרן
אודי S5 החדשה, עיצוב מרוסן, שכלולים בשפע/אתר יצרן

אודי חשפה בסוף השבוע האחרון במטה החברה באינגלושטט את הדור השני של אודי A5 קופה ואת ה-S5 קופה הספורטיבית. לדברי מנכ"ל המותג הגרמני רופרט שטאדלר, האבולוציה של הסדרה לאחר 9 שנים, תתן מענה הולם בגלגול זה לב.מ.וו סדרה 4 קופה וכן מול מרצדס C קלאס קופה.

ה-A5 קופה מבוססת על פלטפורמת ה-MLB המודולארית של הקונצרן וחולקת לא מעט רכיבים עם הדור החמישי של ה-A4. הפיתוח של הדור השני הניב משקל מופחת בכמה עשרות ק"ג ביחס לקודמתה, וכן היא גדולה יותר ממנה ומרווחת ממנה, במיוחד בבסיס הגלגלים שצמח בכמה סנטימטרים וכן בתא המטען שהוגדל ב-10 ל' ל-464 ל'.

תא הנוסעים של ה-A5 גם הוא, ברובו מהווה העתק של ה-A4, עם בקרת ה-MMI העדכנית ביותר ולוח המחוונים הוירטואלי המקרין מידע מול עיני הנהג בצג רב תפריטי מתחלף בגודל 12 אינטש. כמו כן, ל-A5 יכולות חניה חצי אוטנומיות, ומערך מורכב של בקרות בטיחות מ-Q7 עם כרטיס SIM בילט אין במערכת הפנימית.

המנועים של ה-A5 ו-S5 מגיעים מכאן ומשם, עם גרסאות ה-TSI המסורתיות וה-TDI בהספקים שינועו בגרסאות הרגילות בין 190 עד 290 כ"ס, בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית S טרוניק עם 7 הילוכים. בתוך כך, הבשורה המעניינת לחובבי הנהיגה, היא שאודי חוזרת לשורשים ומציעה גם תיבת 6 הילוכים ידנית למי שרוצה להרגיש כמו במכוניות תיור תחרותיות משנות ה-80.

ה-S5 היא ללא ספק הפנינה שבחבורה הזו; מנוע טורבו 3.0 ל' V6 המפיק קרוב ל-355 כ"ס, הנעת קוואטרו והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות בלבד, כלומר חזקה ב-20 כ"ס מהדור הראשון. לא ברור אם זו תקבל תיבת הילוכים ידנית, אבל לא היינו מסרבים לה גם עם דו-מצמדית. בעתיד, תתגבר אותה גרסת ה-RS5 קופה, אולם זו רחוקה שנה וחצי לערך מעליה לקו הייצור.

ה-A5 תצא לכבישי אירופה בסתיו הקרוב. המחירים אינם ידועים. סביר שתגיע לארץ מתישהו בתחילת שנה הבאה.

עוד בוואלה! רכב:
מיליון וחצי שקל: אודי R8 החדשה הגיעה לישראל
אודי A1 אולטרה במבחן דרכים: 3 צילינדרים בקטן
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully