וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: המשאיות בעתיד - חסכון של 30% בצריכת הדלק

15.6.2016 / 8:31

וולוו מציגה משאית רעיונית שתפחית את צריכת הדלק בשיעור חד על ידי שינויים אירודנימיים במרכב. העתיד של התובלה היבשתית, בינתיים

משאית וולוו חסכונית. אתר יצרן
וולוו, משאית חסכונית להובלה למרחקים ארוכים/אתר יצרן

כל מי שטוחן מידי פעם את כבישי אירופה עם מכונית שכורה, סביר כי נתקל במשאיות הענק שחוצות את היבשת ממדינה למדינה ודוהרות בנתיב הימני במהירות מסחררת. התובלה היבשתית היא עסק מורכב באירופה, ולכן היצרנים עובדים בקדחתנות בניסיון לצמצם את עלויות התפעול ולשפר את תנאי הנהיגה של העובדים.

וולוו עובדת זה 5 שנים על משאית אולטרא-חסכונית שבסופו של תהליך מדורג, תפחית את צריכת הסולר בכמעט 50%. היא מבוססת על דגם ה-FH 420 עם מנוע D3 דיזל שמחלץ בין 350-500 כ"ס (משקל נשיאה של עד 100 טון), והיא עברה כמה שדרוגים לאורך השנים שמסתכמים כעת בדגם טרום-ייצור שהשיג עבור וולוו תוצאות מצוינות - קיזוז של 30% בהרגלי השתייה של המשאית השוודית. בממוצע, משאית דיזל גדולה גומעת ליטר סולר בכל 2 קילומטרים.

בוולוו מספרים שעיקר העבודה נעשתה על מרכב המשאית והנגרר שמשקלו קוזז דרמטית, תוך שינויים אירודינמיים המשפיעים על החיכוך עם האוויר. "השגנו ירידה של 40% בהיבט זה, לא מעט בזכות שינויים לגורר ולנגרר", כך בכירי היצרנית. בנוסף לכך, ובדומה למכוניות נוסעים ידידותיות לסביבה, וולוו התקינה למשאית צמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך, וכן ציידה אותה מצלמות מובנות וזעירות, במקום מראות צד וכיסויים על הגלגלים. הדבר היחיד שנעשה במנוע הוא הגדלת מערכת הקירור ותיעול אוויר יעיל יותר למערכת הצינון.

וולוו בוחנת את הטכנולוגיות לעיל בכמה משאיות שלה על כבישי סקנדינביה, אבל היא טרם הכניסה את כל החבילה לתפקוד מלא. היא כן רומזת שהיבטים ממנה יגיעו גם למכוניות פרטיות בעתיד, אבל שם עיקר התועלת תופק ממנועים קטני נפח בעלי הספק גבוה ותיבות הילוכים חכמות, ולאו דווקא נגזרים מפיתוחים על המרכב החיצוני.

עוד בוואלה! רכב:
וולוו XC90 היברידי במבחן דרכים
וולוו V90 - ככה צריכה להראות סטיישן

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully