וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשבון הברון: הקו החם, לדיווח על מעילות של נהגים

22.6.2016 / 7:55

הסכום המצטבר של המעילות שמבוצעות מידי שנה בישראל ע"י נהגים מקצועיים מגיע למיליונים רבים של שקלים אולם במרבית המקרים, העובדים שמודעים לדפוס הפעולה של עמיתם לעבודה - הנהג המועל, לא דיווחו על כך להנהלת החברה

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock
השיטה הרווחת ביותר למעילה היא הגדלה של מספר המוצרים שמועמסים על המשאית

ממחקר שניתח 90 מעילות שהתבצעו במהלך החמש שנים האחרונות ע"י נהגים מקצועיים, שנערך ע"י פירמת הביקורת החקירתית אלקלעי מונרוב, עולה כי ב-23% מהמקרים, היה לעמיתים לעבודה של המועל או המועלת מידע שיכול היה לתרום לחשיפתה, אך אלו נמנעו מלהעביר אותו להנהלה, אף שמדובר על פניה אנונימית. הסיבה, בין היתר נובעת מחששם כי המערכת תתקשה לשמור על סודיות תלונתם והדבר יוביל לפגיעה ביחסים במסגרת מקום העבודה, ואף לפיטוריהם.

הקן החם שקיים בחלק מהחברות בישראל, הינו קו טלפון שמוקצה ע"י ההנהלה לצורך פניות העובדים, שיכולים להתקשר ולדווח על אי סדרים בארגון. את הקו החם מאייש גורם חיצוני כגון קב"ט, מנהל בכיר או המבקר הפנימי. אולם כאמור, העובדים בישראל ממעטים להשתמש בו.

לדברי רו"ח עופר אלקלעי, שותף בפירמת הביקורת החקירתית אלקלעי מונרוב: "השיטה הרווחת ביותר למעילה היא הגדלה של מספר המוצרים שמועמסים על המשאית, כך שאם בניירת רשום 4 משטחים שהועמסו, בפועל המחסנאי בשיתוף עם הנהג מעמיסים 5 והמשטחים עם הסחורה עליהם מחולקים ללקוחות והמשטח העודף נמכרים באופן עצמאי ע"י הנהג. לדבריו, איני רוצה להכתים כאן נישה גדולה מאוד של נהגים , אולם יש כאן עובדות שלא ניתן לחלוק עליהן :לאמון העיוור שניתן יש מחיר : חברות רבות לא די ערניות לסיכון ולא לוקחות בחשבון כי הנהג גונב בשיטתיות. .וכך, הגובה המצטבר של הסחורה שנגנבה מגיע במקרים מסוימים לסכומים מפלצתיים של מיליוני שקלים.

לאור מיעוט הפניות לקו החם בחברות, אומר רו"ח עופר אלקלעי כי הפירמה פותחת קו חם שיהיה פתוח לכל הציבור לצורך דיווח על מעילות ואי סדרים של עובדים ובכלל זה של נהגים מקצועיים. השרות יאפשר לעובדים לקוחות וספקים למסור מידע בצורה אנונימית מחד וכן לקבל יעוץ והכוונה בכל הקשור לתהליך הדיווח.

בנוסף יאפשרו באלקלעי-מונרוב לארגונים להשתמש בשירותי הקו החם של הפירמה במסגרת מנוי שנתי וכתחליף להקמת קו חם INHOUSE.

לדברי רו"ח עופר אלקלעי, "בשיחות רבות שאנו מקיימים עם עובדים מתברר בדיעבד כי ידעו על המעילה אך שתקו. נאמר לי על ידם כי לו היו יודעים בוודאות גמורה כי אין כל סיכוי שעצם מסירת המידע על ידם תחשף, חלקם הגדול בהחלט היה מעביר אינפורמציה רלוונטית. לאור כך נולד הרעיון של הקו החם החיצוני אליו מוגשת התלונה באופן אנונימי תוך הפרדה מוחלטת בין מוסר המידע לחברה בה מתבצעת המעילה.

עוד בוואלה! רכב:
רכב מהעבודה: המעסיק יודע לאן אתם נוסעים, כל הזמן
איפה המשלוח: העובדים גונבים סחורה מהמעסיקים
העבריינים לא מפחדים מרשויות המס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully