וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב אחרון: דודג' נפרדת מהוייפר האמתנית עם מהדורות מיוחדות

23.6.2016 / 7:52

דודג' הפיקה מהדורות מיוחדות של מכונית השרירים האייקונית לרגל 25 שנותיה והפרידה המתקרבת. "היא משאירה מאחריה הישגים חסרי תקדים"

דודג' וויפר. אתר יצרן
דודג' וייפר חוגגת 25 שנה עם מהדורות מיוחדות/אתר יצרן

קרייזלר ביצעה כל כך הרבה פניות פרסה עם דודג' וייפר המיתולוגית, שקשה להאמין שהפעם זה נגמר. אלא שמנהל חטיבת המכוניות הפרטיות במותג האמריקני, טים קוניסקיס, סותם את הגולל על כל הספקולציות האחרונות שנפוצו בקרב מעריציה עם הכרזה רשמית שפרסם לפני כמה ימים: "לדודג' וויפר היו 25 שנים נפלאות, והיא מותירה את עולם מכוניות הקיצון שואף להגיע להישגים חסרי תקדים שהיא קבעה".

דודג' הציגה את הוויפר ב-1992 על פלטפורמה של קונספט מ-1989. מלבד עיצובה המרשים, היא אכלסה בקרביים מנוע V10 עם 400 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית שהאיצה בגלגליה האחוריים ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. קרייזלר המשיכה לכייל אותה ולהפוך אותה לקצת יותר נשלטת עם התקדמות הטכנולוגיה, אבל היא תמיד גרמה לנהגים (גם המושחזים שבהם) להרתע מהתנהגותה הפראית.

ב-2010, על רקע פשיטת הרגל של קרייזלר, מפעל הייצור שלה הושבת ולמעשה הופסקה מלאכת הרכבתה. שלוש שנים לאחר מכן קרייזלר ניסתה לשקם את הוויפר עם מיזם שנקרא "ACR" שפותח על ידי כמה דמויות מפתח מחטיבת המירוצים, אולם גם הפעם הייתה זו הרפתקה קצרת מועד. "ההיסטוריה של הוויפר נטועה עמוק באדמה", אומר ראלף ג'ילס, מבכירי דודג' ואחד האנשים הדומיננטים מאחרי המיזם. "זה היה פרויקט שממש נזרק לפתחם של מעצבי דודג' בשעה הקשה ביותר שלנו".

המסמר האחרון בארון של הוויפר ננעץ ב-2014 כשיו"ר פיאט-קרייזלר סרג'יו מרקיונה, הבין שהמספרים פשוט לא מסתדרים עם מאזן ההכנסות; בדודג' קיוו שגרסאות ה-ACR תמכרנה בהיקף של 1,500 יחידות בשנה, אולם בפועל הנתונים היו קרובים למחצית מכך. גם הפחתה של 15 אלף דולר במחירה ל-80 אלף דולרים לא הועילו. "כל ניתוח כלכלי מלומד שעשינו לרכב הזה, במצבו הנוכחי, העלה תמונה עגומה", כך מרקיונה.

2016 תהיה כאמור שנתה האחרונה של הוויפר, אבל דודג' תייצר במסגרת הפרידה ממנה 4-5 מכוניות במהדורה מוגבלת (בתמונה הראשית) עם אזכורים למכוניות המקוריות, לגרסאות המירוצים בסדרות ה-GT וכן לדגמי ה-ACR. המכירות תחלנה ממש בקרוב, כך שאם אי פעם רציתם וויפר חדשה, זו ההזדמנות האחרונה שלכם.

עוד בוואלה! רכב:
זה לא רכב, זו מפלצת. פורס 1
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • דודג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully