וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך אני רוצה אותה: אסטון מרטין GT12 רודסטר בהזמנה אישית

28.6.2016 / 8:03

חטיבת Q באסטון מרטין מסרה השבוע את ה-GT12 רודסטר ללקוח שהזמין אותה לפני שנה, במחיר של חצי מיליון יורו. "הפכנו להיות המובילים בעולם במיזמים כאלו"

אסטון מרטין V12 ונטג' רודסטר קיו אדישן. אתר יצרן
מיזמים לפי הזמנה. אסטון מרטין GT12 קבריולה/אתר יצרן

אסטון מרטין צברה לעצמה מוניטין של חברה עם אוזן קשבת לייצר פרויקטים יוקרתיים במכסה מוגבלת, שהופכים גם את המכוניות הסדרתיות של המותג למראה שגרתי על כבישי הממלכה. לראיה, לאורך ההיסטוריה משובצות מכוניות קיצוניות כמו ה-ONE77, לגונדה טראף הסאלונית וה-V12 וולקן התחרותית. כעת, היא לוקחת צעד נוסף קדימה ומציגה את ה-GT12 קבריולה שהוזמנה לפני שנה על ידי לקוח בודד, ששילם תמורתה כמעט חצי מיליון יורו.

ה-ונטג' GT12 מבוססת כמובן על ה-V12 קופה, ובחזית היא יש לה מנוע 6.0 ל' אטמוספרי המחלץ 600 כ"ס (570 בקופה) בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 7 מהירויות מסדרת ספורט שיפט 3 (תפעול מנופים מגלגל ההגה). באסטון שדרגו חלק מהמכלולים ההיקפיים, בהם סעפות היניקה והפליטה ומערכת הפליטה עצמה כדי להדגיש את צלילי הצלינדרים. הביצועים דומים לאחותה הסגורה עם האצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות - קצת יותר איטית מהקופה (3.5 ש'), ומהירות מרבית של 290 קמ"ש.

מבחינה אסתטית זו אינה הפתעה גדולה, אלא גרסה מעט אגרסיבית של דגם הקופה עם תוספות קרבון ייחודיות בפגושים ולוחיות על ספי הדלתות. בחלל הנוסעים ניסו לשדר קו מובחן, אולם בסופו של דבר ולפי הנחיות הלקוח הוסיפו פרטים בודדים שכמעט ואינם גלוים לעין.

זוהי הפעם הראשונה שאסטון מרטין גייסה את כל חטיבת Q לרשותו של אדם אחד, כולל נהגי המבחן שאחראים על הכיול הסופי של הרכב בכביש וחלקם משמשים כיוצעים בחטיבת המירוצים של המותג הבריטי. בהתחשב בכך שהיא הוקמה רק ב-2012, זהו בהחלט הישג מרשים שגבה ממנה כמעט שנה של עבודה. מנכ"ל אסטון מרטין דני פאלמר: "הונטג' GT12 רודסטר היא מיזם מאוד מרגש עבורנו. לא רק משום שכיף להביט בה מכל זווית אפשרית, אלא משום שהיא משקפת את היכולות של חטיבת Q לרתום את כל ההבנה של אנשיה לטובת מכונית אחת ומיוחדת".

עוד בוואלה! רכב:
שרט אסטון מרטין עם מפתח כי יצאו לו העיניים מקנאה
ביקור במפעל אסטון מרטין ונהיגה במכוניות המותג
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully