וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיזלגייט: פולקסווגן תפצה לקוחות בארה"ב ב-15 מיליארד דולר

28.6.2016 / 10:25

בעקבות תרמית זיהום האוויר במנועי הדיזל תפצה חברת פולקסווגן קרוב ל-500 אלף בעלי מכוניות, בסכום כולל של 14.7 מיליארד דולרים

פולקסווגן. AP
פולקסווגן. החל תהליך ההבראה/AP

קונצרן הרכב פולקסווגן הסכים לשלם 14.7 מיליארד דולר במסגרת חבילת פיצויים ללקוחות שנפגעו מתרמית זיהום האוויר במנועי הדיזל. זהו אחד הסכומים הגבוהים ביותר שגובש תחת תביעה ייצוגית באמריקה, שאמור להגיע לידיהם של כ-475 אלף נהגים.

במסגרת הפיצויים, פולקסווגן תבצע שני מהלכים במקביל: קניה בחזרה של הרכב הפגום (BUY BACK), או העברת סכום שנאמד בסביבות 5,000 דולרים ועד 10,000 דולרים, בהתאם לשוויו של הרכב. על אף ההסכם המוצע, שעדיין דורש חתימה של שופט פדרלי, מדובר בשיעור זניח מתוך 11 מיליון כלי רכב שהושפעו מפרשת "דיזלגייט" שנחשפה בחודש ספטמבר 2015 והכתה גלים בכל תעשיית הרכב.

בארה"ב, ישנה מידה של שביעות רצון מהתוצאה. "זה הסכם יוצא מהכלל ללקוחות של פולקסווגן שהרגישו מרומים בעקבות הפרשה הזו" אומר ל'ניו-יורק טיימס' דיוויד אולמן, מרצה בכיר למשפטים באוניברסיטת מישיגן, ומי שבעבר כיהן כאחד מהאנשים הבכירים במחלקה המשפטית של הממשלה.

נהגים יופנו גם לאפשרות לתיקון רכבם ויישור קו עם תקני זיהום האוויר, אולם לדברי אולמן זו ברירה שמעטים יבחרו בה. "קשה להאמין שאנשים יבזבזו זמן בתיקון ולא יבקשו רכישה חוזרת של החברה. בשביל פולקסווגן בכל אופן זהו מהלך יקר מאוד, הרבה יותר מכפי שחזו כל האנליסטים".

חבילת הפיצויים תהיה הגבוהה ביותר כאמור ששולמה מצד יצרן רכב לכיסם של לקוחות פרטיים. טויוטה למשל שילמה רק 1.4 מיליארד דולר בעקבות פרשת ההאצות הבלתי רצוניות במכוניותיה ו-1.2 מיליון דולר בגין עבירות פליליות, וג'נרל מוטורס פיצתה לקוחות ב-2 מיליארד דולר עקב תקלות במתג ההנעה, לא כולל 900 מיליון דולר בתביעות פליליות.

בשלב זה, אין מידע רלוונטי לשוק הישראלי בו מדובר באחוז מזערי שמעורב בפרשה.

עוד בוואלה! רכב:
גמיש, חזק וחסכוני: מנוע 1.5 ל' טורבו חדש ב-VW
מתיחת פנים לפולקווסגן אמארוק
מהי צריכת הדלק האמיתית של יצרניות הרכב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully