וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מציינת 50 שנה לנצחון ההיסטורי בלה-מאן, עם גרסת GT נדירה

2.7.2016 / 9:04

פורד תייצר את ה-GT "מורשת" במכסה מוגבלת עם חבילה קוסמטית החולקת כבוד למכונית ה-GT40 התחרותית מ-1966. המחיר, לא לכל אחד

פורד GT מחווה. אתר יצרן
פורד GT החדשה, עם חבילת קישוטים כמחווה ל-GT40 התחרותית/אתר יצרן

פורד מציינת בימים אלו 50 שנה לנצחון ההיסטורי של פורד GT40 במירוץ הסיבולת בלה-מאן ב-1966, ולרגל המאורע חשפה מהדורה מוגבלת של ה-GT החדשה עם חבילה קוסמטית שכוללת את הסממנים המקוריים של המכונית המיתולוגית. זהו ציון דרך חשוב בתולדותיה של חטיבת המירוצים של פורד, שכן ה-GT40 כבשה את הפודיום עם נצחון מוחץ במקומות 1-2-3. את מושב הנהג, אכלסו ברוס מקלארן האגדי, כריס האמון, קן מילס, דניס הולם, רוני בקנום ודיק האצ'רסון האמריקנים.

"חגיגות הנצחון, שאנחנו מציינים בשנת 2016 תמיד היו חלק מהתכנית שלנו לחזור אל ה-GT", כך סגן נשיא החברה ראג' נאיר. "ה-GT מורשת 2017 שלנו היא מחווה נהדרת למכונית ההיסטורית. ה-GT40 שגרה את פורד קדימה בספורט המוטורי כפי שמעולם לא דמיינו".

מעט מאכזב שפורד בחרה לפרסם את התמונות בשחור-לבן, משום שבגווני ה"רייסינג" המקוריים של ה-GT40 צבעי התכלת והפסים הלבנים העניקו לה מראה ייחודי על מסלול המירוצים. כך או אחרת, ה-GT "מורשת" אכן תמכר למרבה הפלא רק בגוון שחור עמוק, עם קבינה בגוונים זהים, חישוקי 20 אינטש, הספרה 2 על מכסה המנוע והדלתות, וזהו פחות או יותר.

תהיה זו הפעם השניה שפורד מנסה להחיות את ה-GT אחרי הכשלון המסחרי ב-2005, שהותיר אפילו את ג'רמי קלארקסון (שרכש אחת מהן) מלא חרטה. הדגם החדש שהושק אשתקד בדטרויט, מצויד במנוע 3.5 ל' טורבו אקובוסט עם 600 כ"ס ותיבת 7 הילוכים אוטומטית. פורד תייצר רק 250 יחידות בשנה אחת באמצעות מפעל הייצור באונטריו (קנדה). המחיר? מעל 600 אלף דולר למכונית.

לא ברור עדיין כמה מתוכן תהיינה זמינות במהדורת ה"מורשת 66'", אך פורד אומרים שמדובר במספרים מעטים שהוקצבו רק לשנת הדגם הבאה. בכלל, פורד נוקטת בתנאי רכישה מחמירים גם כלפי גרסאות רגילות, ונכונה למכור GT רק למי שבבעלותו אוסף של פורד קלאסיות. סייג לכך, אם החזקתם בעבר GT40 אספנות או GT, וכך תהיו רשאים לעקוף את התור וגם יעשו לכם הנחה קטנה.

עוד בוואלה! רכב:
פורד קא פלוס. התשובה לקיה פיקנטו
טוב להיות מלך: נהיגה בפורד אקספלורר החדש
זה לא טנדר, זה מפלץ: פורד F-150 ראפטור עף באוויר

פורד GT40. אתר יצרן
פורד GT40. חיית מסלולים עם מנוע 7.0 ל'/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully