וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג של טסלה מודל S נהרג בתאונה כשהרכב היה במצב עצמוני

1.7.2016 / 8:26

זוהי ככל הנראה התאונה הראשונה של מכונית חשמלית עם בקרת נהיגה אוטנומית שגבתה את חייו של נהג. טסלה: "התאונה התרחשה בתנאים נדירים"

טסלה S. AP
טסלה מודל S. הנהג נהרג כשהמכונית הייתה במצב נהיגה אוטומטי/AP

טסלה דיווחה אמש (חמישי) על תאונת דרכים קטלנית שאירעה במכונית מסוג טסלה מודל S החשמלית, כאשר הרכב היה נעול במצב נהיגה "אוטונומי" המאפשר לנהג לנסוע ללא צורך בהתערבות בכבישים מהירים.

התאונה אירעה ב-7 במאי בווילסטון פלורידה. הנהג, ג'ים בראון בן ה-40, שהיה 11 שנים ביחידת אריות הים לדברי כלי התקשורת בארה"ב, בחר במהלך הנהיגה במצב נהיגה "אוטומטי" המאפשר לטסלה לנהוג עצמאית על מסלול בינעירוני בלבד.

בשלב מסוים במהלך הנהיגה החיישנים של הטסלה לא הצליחו לזהות משאית ענקית (18 גלגלים) שחצתה את נתיב הנסיעה מלפניו ושהגיחה מדרך צדדית משמאלו. החלק הנגרר של המשאית פגע בחלקו הקדמי של הרכב ולדברי משטרת פלורידה, הרכב נקרע לשני חלקים אחרי שהמשיך בנסיעה והתנגש בעמוד חשמל. בראון נהרג במקום, נהג המשאית נפצע קל.

מחקירת המקרה, עולה כי בעת התאונה קרני שמש חזקות במיוחד באותו יום סינוורו את החיישנים ועל כן הבקרה לא הצליחה להפעיל את מערכת הבלימה באופן אוטומטי, כפי שהיא תוכננה לעשות.

מחברת טסלה, נמסר כי זוהי התאונה הראשונה ב-S החשמלית אחרי קרוב ל-130 מיליון מיילים של נסיעות מבחן של לקוחותיה. בטסלה מוסיפים כי הם מנחים את נהגי הטסלה S לשמור את הידיים על גלגל ההגה גם כאשר המכונית במצב נהיגה עצמוני. "אוטו-פיילוט משתפר, אבל זו אינה מערכת מושלמת והנהג חייב לשמור על עירנות כל הזמן". עוד אומרים, כי "התאונה התרחשה בתנאים נדירים".

בטסלה הביעו צער גדול על מותו של בראון, שהיה חבר פעיל בקהילת טסלה וידיד לאנשי מפתח בחברה. "הוא היה איש של חזון, ואדם שהאמין בטכנולוגיות העתיד ובטסלה בפרט".

ב'ניו-יורק טיימס' מדווחים כי רק לאחרונה החלו האמריקנים להתרגל לרעיון של מכוניות שנוסעות לבד, אבל כעת עולה כי הם עלולים לקחת צעד אחורה בעקבות התאונה הקטלנית. טסלה הפכה להיות חברה פופולרית מאוד, והיא תחל לשווק בעתיד מכוניות נוספות עם יכולת נהיגה עצמונית שתהיינה זמינות במחיר נגיש יותר.

בתוך כל זה, בטסלה עדיין מצביעים על העובדה כי מבחינה סטטיסטית מערכות אלה עשויות לצמצם משמעותית את תאונות הדרכים הקטלניות, שכן מידי שנה נהרגים בארה"ב 35 אלף בני אדם בשל טעות אנוש. אולם מקרה זה, גם אם מבודד, בהחלט משמש תמרור אזהרה לכך שהטכנולוגיה עדיין אינה חסינה מפני טעויות, והתוצאה של הפקדת גלגל ההגה בידי המחשב עלולה להסתיים בטרגדיה.

עוד בוואלה! רכב:
אמריקה מאוהבת בסטלה מודל 3
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully