וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומולדת 90: דוקאטי חושפת פניגאלה 1299 בייצור מוגבל

6.7.2016 / 7:45

עוד יותר אקזוטי - לכבוד חגיגות ה-90 שנה, דוקאטי חושפת באירוע במיזאנו פניגאלה 1299 S בייצור מוגבל, עם שינויים טכניים ואלקטרוניים וצביעה ייחודית

דוקאטי פניגאלה 1299 S גרסת 90 שנה. אתר יצרן
דוקאטי פניגאלה 1299 S גרסת 90 שנה/אתר יצרן

בסוף השבוע האחרון (1-3 יולי) חגגה דוקאטי, יצרנית האופנועים מבולוניה את יום ההולדת 90 להקמת החברה (1926) ובמסגרת החגיגות שנערכו במסלול המירוצים מיזאנו, השיקה דוקאטי גרסה חגיגית לציון המאורע. האופנוע הנבחר לציין את המאורע הוא הפניגאלה 1299 S החדש, כאשר גרסת ה-90 שנה מקבלת מספר שינויים מהדגם ה"רגיל".

מבחינת צוואר ההיגוי והמשולשים, דוקאטי העניקו לו את אלה של דגם ה-R המיועד בעיקר לשימושי מסלול ומירוצים, וזה כלל הארכה של 5 מ"מ בבסיס הגלגלים, ללא שינוי בגיאומטריית המתלים - לדברי דוקאטי, הדבר משפר את היציבות בפניות מהירות ובמהירויות גבוהות. כמו כן, דוקאטי עדכנו את תוכנת מערכת הבקרות האלקטרוניות הרבות של האופנוע (EVO) כל שלדבריהם שופרה מאוד הבקרה על העברת הכוח לכביש ולבטיחות. הפאניגאלה 90 שנה גם קל יותר מדגם ה-S ב-2.5 קילוגרמים, על ידי החלפת המצבר לסוללת ליטיום קלת משקל והחלפת רכיבים רבים לסיבי פחמן. השינוי האחרון כלל צביעה ייחודית נאה במיוחד.

כדי להפוך את האופנוע הזה למיוחד עוד יותר, דוקאטי מצהירים כי זה ייוצר ב-500 עותקים ממוספרים בלבד. כל אופנוע יקבל חריטת לייזר של מספר בסדרה על משולש ההיגוי העליון, אז אם יש לכם חשק לאחד כזה, כדאי להזדרז, שכן על פי ההערכות, תוך ימים אחדים ימכרו על 500 האופנועים.

במקביל לחשיפת אופנוע זה, דוקאטי העינקו הצצה למבקרים באירוע חגיגות ה-90 שנה לאופנוע אשר יגיע להיצע בשנת 2017 וככל הנראה יחשף כבר בנובמבר השנה במסגרת תערוכת מילאנו. לדברי דוקאטי מדובר באופנוע סופרספורט חדש שמיועד לכביש הציבורי ולרוכבים שאינם מעונינים לבקר בתכיפות במסלולי מירוצים, כך שלא מדובר באופנוע השייך למשפחת הפניגאלה. דוקאטי מספרים כי לאופנוע זה יהיו יכולות כביש ספורטיביות משמעותיות, אך גם נוחות לרכיבה ממושכת, תנוחת רכיבה נוחה ומתלים מתכוונננים (גרסת ה-S תצויד במתלי אוהלינס). השלדה של האופנוע תהיה שלדת צינורות המשולשים של דוקאטי בדומה למונסטר ונפח המנוע יהיה זהה לזה של ההיפר מוטארד 939, אך לא מדובר באותו המנוע. דוקאטי מצהירים ש-80אחוז מרכיביו חדשים וגם האופן שבו הוא מותקן בשלדה. האלקטרוניקה תציע שלושה מצבי רכיבה (ספורט, טורינג ואורבן), בקרת האחיזה תציע 8 רמות התערבות ולוח המחוונים יהיה זהה לזה של המולטיסטרדה החדש. האופנוע כאמור יגיע לשיווק במהלך 2017 ומחירו המיועד לאירופה ינוע בין 13 ל-14 אלף יורו.

דוקאטי פניגאלה 1299 S גרסת 90 שנה. אתר יצרן
דוקאטי פניגאלה 1299 S גרסת 90 שנה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully