וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לתאונה הדרמטית של קוניגסג על מסלול הנורדשלייפה?

26.7.2016 / 7:38

מחקירה שביצעה היצרנית בעקבות התאונה בדגם ה-One:1 עולה כי כשל בחיישני ה-ABS גרם לנעילה של הגלגלים ואיבוד שליטה ברכב. הנהג, למרבה המזל יצא ללא פגיעות משמעותיות

הרשתות החברתיות והפורומים של חובבי הרכב דנו בימים האחרונים באריכות בסיבות לתאונה שאירעה על מקטע הנורדשלייפה המפורסם במסלול הנורבורגרינג בגרמניה. בתאונה הייתה מעורבת מכונית קיצון של חברת "קוניגסג" השוודית בשם ONE:1 שיצאה משליטת הנהג במסגרת מבחנים רשמיים של מהנדסי החברה.

קוניגסג המתינו כמה ימים ופרסמו בהמשך חקירה מורכבת של האירוע לפיה האשמה אינה מוטלת על הגורם האנושי, אלא תקלה טכנית במערכת ה-ABS (מניעת נעילת גלגלים) היא זו שגרמה להתרסקות: "ה-ONE:1 חוותה נעילה של הסרן הקדמי במהירות של 170 קמ"ש באזור Fuchsröhre לפני שפגעה בגדר הבטיחות במהירות של 110 קמ"ש. מעוצמת הפגיעה, המכונית עפה באוויר מעבר לגדר למרחק של 22 מטרים, הסתובבה ב-180 מעלות עד שנחתה על הגלגל האחורי-שמאלי שלה במקביל לגדר. אמצעי הבטיחות ברכב - כריות האוויר, בקרת ניתוק הדלק וכל המנגנונים מסביב לנהג פעלו כהלכה", כך הצהירה החברה.

בקוניגסג מוסיפים שנורת אזהרה של מערכת ה-ABS ככל הידוע התריעה בלוח המחוונים, אולם ההערכות הן שבגין הקסדה שחבש הנהג הוא לא הבחין בכך בזמן ובמהירות שבה נהג, ולכן לא היה מודע לסכנה. למרבה המזל, הוא יצא מהרכב ללא פגיעות מהותיות, ובקוניגסג אף פרסמו כי ניתן לתקן את הרכב בזכות חוסנה של שלדת הקרבון (סיבי פחמן) שלא נפגעה בכלל.

הקוניגסג ONE:1 שהוצגה ב-2014 כרכב אב-טיפוס יוצרה עד היום במספרים בודדים ובמחיר של 2.4 מיליון דולר לרכב. היא אוצרת בקרביים מנוע 5.0 ל' V8 טורבו המפיק 1,340 כ"ס ויותר מ-130 קג"מ, בחיבור אל תיבת הילוכים 7 מהירויות דו-מצמדית. היא מאיצה ל-400 קמ"ש ב-20 שניות, ול-100 קמ"ש ב-2.5 שניות.

עוד בוואלה! רכב:
ריסק את הלמבורגיני לעיני מצלמת הדרך
ביקש מפרארי מכונית שאין לאף אחד בעולם, וקיבל
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קוניגסג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully