וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובלה נקיה: מרצדס הציגה משאית חשמלית

27.7.2016 / 15:21

חשפה באירוע מיוחד בגרמניה את ה-E טראק החשמלית לה טווח נסיעה של כ-200 ק"מ עד אוזלת כוחן של הסוללות. על הכביש, בעוד מספר שנים

אתר יצרן

באירוע קטן ששודר היום (רביעי) בדף הבית של מרצדס בפייסבוק, חשפה היצרנית את המשאית החשמלית הראשונה מחטיבת המסחריות - E טראק. זאת, כשבוע לערך אחרי שהציגה בהולנד את האוטובוס האוטונומי הראשון בעולם שצפוי לנסוע בערים בעוד מספר שנים ולהפחית את פליטת המזהמים.

המשאית החשמלית של מרצדס, ה-Mercedes-Benz Urban eTruck, מיועדת כנגזר משמה לפזר את מרכולתה בערים הפקוקות. כוחה נאמד ב-340 כ"ס, והיא תהיה בעלת טווח נסיעה מרבי של 200 קילומטרים על הסוללות (ליתיום-יון 212 קילוואט) שהותקנו בקרביה, עם זמן טעינה של כ-2-3 שעות בעמדות הזנה מהירות. במרצדס טוענים שהיא מסוגלת לשאת כ-26 טונות ותשרת בעיקר את רשתות המזון הגדולות והחנויות. ההערכה היא, שהיא תחל לפעול בדרכים בתחילת העשור הבא.

"עד לרגע זה, יש בינינו מעט מאוד דגמים מסחריים גדולים עם מערכות הינע חשמליות", אומר ראש חטיבת המשאיות במרצדס וופלגנג ברנהרד במסגרת ההשקה בשטוטגרט. "מידי יום אנחנו עדים להתפתחות בכל הנוגע לעלויות ייצור, ביצועים, משקל וחסכון בהנעת חשמל. ממש רואים התקדמות מטאורית צעד אחר צעד".

דיימלר מפעילה מספר מותגי משאיות, בהם פוסו, אבל יצרניות בינלאומיות שמחזיקות בחטיבות הובלה מעוניינות גם הן לקחת חלק פעיל בחשמול המסחריות בשל תקנות זיהום האוויר המחמירות במרכזי הערים. בתוך כך, רובן נתקלות במחסומים טכנולוגיים שנובעים ממשקלן של הסוללות או ממשקלן של המשאיות, שגוזל כל טיפת אנרגיה לטובת הנעתן. התוצאה היא לרוב טווח נסיעה מוגבל ביותר ביחס למנועי בערה, ולכן עדיין לא נמצא פתרון חשמלי טהור למשאיות כבדות.

עוד בוואלה! רכב:
ב.מ.וו לא שוללת כניסה לסגמנט הטנדרים, כמו מרצדס
נהיגה ראשונה במרצדס C קלאס קבריולה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully