וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה ריו יעלה על עקבים ויתחרה בניסאן ג'וק

1.8.2016 / 7:54

קיה תייצר קרואסאובר קומפקטי המבוסס על ריו כדי לקרוא תגר על סגמנט רכבי הפנאי העירוניים. בונוס? תהיה לו גם מערכת הנעה היברידית עם יכולת טעינה מהשקע

קיה ריו 2015. אתר יצרן
קיה ריו. בקרוב קרוסאובר קומפקטי/אתר יצרן

קליינטים רבים של קיה יוצאים מנקודת הנחה שמתחת לספורטאז' משובץ קיה סול, כמעין מתחרה בקבוצת הפנאי הקומפקטית. הדבר אולי נכון מבחינת מידותיו, אולם מעשית קיה סול מתמודד בנישה כמעט משל עצמו, ומשלב שימושיות עם מראה קופסתי מיוחד, ופניה לנהגים שרוצים לטייל בשבילים ובעיר בנוחות יחסית טובה.

אז מאחר והספורטאז' נהנה מהצלחה לא מבוטלת, קיה כבר מבשלת את התפוח אדמה הבא לצידו של הנירו - קרוסאובר קומפקטי המבוסס על קיה ריו, מכונית הסופר מיני של המותג. הריו קרוסאובר, כך מעריכים באירופה יעלה בסביבות 15 אלף יורו, כלומר מיישר קו עם מתחריו מבית פיג'ו, רנו וכדומה. היתרון העיקרי של הריו, טמון ככל הידוע באופציה למערכת הינע היברידית - עם יכולת טעינה מהשקע (פלאג-אין)

המנוע ההיברידי מבוסס בחלקו על הסול החשמלית, כלומר הספק של כ-120 כ"ס או יותר. הוא לא יוכל לספק טווח נסיעה גדול במיוחד רק על המנוע החשמלי בגפו (הסול EV מסוגלת לגמוא מרחק של 200 ק"מ בין טעינות), כך שסביר שהוא יעזר במערכת החשמלית להפחית את צריכת הדלק.

ג'ון קים, אחד מבכירי קיה באירופה, אומר שהריו קרוסאובר יהיה הרבה יותר "מעניין" מדגם הסופר מיני, אך ישמור על הזהות העיצובית כך שאנשים ידעו לעשות את החיבור ביניהם; "אנחנו אכן משיקים ריו חדשה ב-2017, ולצידה קרוסאובר קומפקטי. הוא לא יהיה רדיקלי בעיצובו כמו סול, אבל הוא בהחלט יהיה צבעוני".

מעצב העל של קיה, פטר שרייר כבר רמז לא פעם ששפת עיצוב חדשה פותחת חלון להזדמנויות נוספות. אי לכך, מותר להמר שהקרוסאובר ריו יחלוק דמיון רב לספורטאז', ואין ספק שתהיה זו תוספת כוח משמעותית למותג הדרום קוריאני שממשיך לטפס בצמרת הדירוג העולמית.

עוד בוואלה! רכב:
קיה פורטה דיזל החדשה בישראל
קיה ספורטאז' טורבו 4X4 במבחן דרכים
מהי המכונית המשומשת המבוקשת בישראל?

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully