וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע את טויוטה בגלל טווח נסיעה מוגבל בפריוס פלאג-אין

1.8.2016 / 14:07

טויוטה ניצבת בפני תביעה בארה"ב לפיה טווח הנסיעה של המערכת החשמלית נמוך מהמוצהר לכאורה. על חודם של מיילים בודדים, יפסוק בית המשפט?

טויוטה פריוס פלאג אין. yes
טויוטה פריוס פלאג אין דור 3. על מה המהומה?/yes

עושה רושם, שבעקבות תרמית זיהום האוויר של קונצרן פולקסווגן, וכן תרמית הדלק במיצובישי, הבינו הלקוחות בארה"ב (ולא רק שם) שצריך לפעמים לשרטט את הגבול - אפילו שמדובר בדקויות שתלויות לא פעם, בעיקר באופי הנהיגה.

לפני כמה ימים פורסם בכלי התקשורת בארה"ב שטויוטה ניצבת בפני תביעה של אדם שטוען שטווח הנסיעה של המערכת החשמלית בפריוס פלאג-אין (כלומר רק על הסוללות), נמוך בשיעור מסוים מהיכולות של הרכב במציאות, וכן קיימת הרעה נוספת כשתנאי מזג האוויר מתקררים.

לפי כתב התביעה, טויוטה תאלץ להסביר מדוע הפריוס פלאג-אין (טעינה מהשקע החשמלי) אינה מסוגלת לעמוד בנסיעה חשמלית למרחק של 13 מיילים (20 ק"מ), כפי שכתוב לכאורה בהודעות החברה. המתלונן הראשי בתיק, ריק רוזנבאום שמייצג תובעים נוספים, טוען שטעינה אחת מספיקה רק ל-8 מיילים, או 12 קילומטרים לפריוס פלאג אין שרכש ב-2012.

הנציגים של טויוטה טוענים, ובצדק, כי אם היה מעמיק בנתוני ה-EPA של הרכב (המספרים של הסוכנות להגנת הסביבה), היה רואה כי נכתב מפורשות: "טווח של 11 מיילים בשילוב חשמל ובנזין", עם טווח נסיעה חשמלי מרבי של 0-6 מיילים (עד 10 ק"מ). משמעות הדבר, היא שלרכב משתנים רבים המשפיעים על טווח הנסיעה, בפרט כאשר הנהג מפעיל לחץ על דוושת ההאצה לפי סגנון נהיגתו, ומנצל את המשאבים של הרכב לפי ראות עיניו.

אבל רוזנבאום מעיר, בסעיף אחר, כי הפריוס צללה מתחת ל-8 מיילים (12 ק"מ) בתנאי מזג האוויר הקרירים במישיגן. והוא מדגיש בכתב התביעה כי המכונית לא מסוגלת לפעול במצב חשמלי מלא בכלל, בטמפרטורה הנמוכה מ-10 מעלות.

לפי כתב התביעה, עיקר הביקורת כלפי טויוטה מופנית לאותיות הקטנות ולהטעיה צרכנית בפרסום המכונית, והיה עליה להדגיש אי אילו מגבלות של המערכת החשמלית בתנאים לעיל. בארה"ב מכל מקום, מעריכים שמדובר בתביעה שלא תניב דבר, מלבד שינויים שיבצעו בפרסומים העתידיים של הדגמים ההיברידיים.

הדור הרביעי של הפריוס פלאג-אין (שנקרא "פריים") צפוי לצאת לכבישים בשנה הבאה, ועם טווח נסיעה חשמלי של 22 מיילים על טעינה אחת (35 קילומטרים).

עוד בוואלה! רכב:
נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה המחודשת
התשובה של טויוטה לניסאן ג'וק
טויוטה רכשה בחזרה טנדר עם 1.7 מיליון ק"מ. מדוע?

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully