וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק מנסה להתנער מהתדמית הגריאטרית, עם לה-קרוס 2017

14.8.2016 / 7:53

ביואיק השיקה לאחרונה את הלה-קרוס החדשה בארה"ב לאחר מקצה עדכונים מסיבי. אבל היא עדיין נאבקת בתדמית השמרנית ובקהל מבוגר יחסית. האם מכאן יחל המפנה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביואיק לה קרוס. הצלחה מפתיעה עם קשרים לאירופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופת הפריחה שלה מכרה ביואיק בישראל למעלה מ-1,200 מכוניות בשנה. הכוכבת הגדולה ביותר שלה הייתה הלה-קרוס, מכונית שנהנתה ב-2012 משיתוף הפלטפורמה עם אופל ושדרוג משמעותי של איכויות הנסיעה, הייצור, העידון וגם העיצוב, שהשיל מעצמו את המראה העגלגל לטובת קימורים אגרסיביים.

UMI, היבואנית המקומית, הפסיקה לייבא לישראל את מותג ביואיק ב-2014 בהתאם לאסטרטגיה של ג'נרל מוטורס, שהכתיבה תנאים חדשים לפיהם יש להתמקד במותגים החזקים - חטיבת שברולט ומותג היוקרה קדילאק (שצמח גם הוא בצורה משמעותית בשנים האחרונות).

אולם להבדיל מארצנו הקטנה, ביואיק קוצרת הצלחה בכמה שווקים בעולם, בעיקר בסי,ן שם היא מדורגת בצמרת טבלת המכירות של מכוניות היוקרה. לא מעט מותגים דעכו במזרח הרחוק, אבל GM ממשיכה בנסיקה, עם קצב מכירות של מעל ל-270 אלף מכוניות בחודש יולי האחרון - זינוק של 18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום 8 החודשים הראשונים של השנה, נמסרו כמעט 2 מיליון מכוניות של ג'נרל מוטורס בסין.

רוצים למשוך את הצעירים, גם באמריקה

ביואיק לה קרוס 2017. אתר יצרן
ביואיק לה קרוס החדשה/אתר יצרן

ראשי ביואיק הסיקו שכוח הקניה הגדול טמון בקרב הצעירים, שרבים מהם אפילו מרשים לעצמם לפזול לכוון מותגים כמו לקסוס נוכח השינויים הדרסטיים בתכנון החיצוני. מסיבה זו, השקתה של הלה-קרוס 2017 בארה"ב מייצרת הרבה מתח בקרב מפתחיה, אבל היא מחייבת גם את מחלקת השיווק של החברה לבצע תרגילים אקרובטיים כדי להפוך אותה למוצר אטרקטיבי בעיני אנשים שטרם יצאו לפנסיה.

לדברי ביואיק, הגיל הממוצע של רוכשי המותג בארה"ב עומד על 60, אבל מחקרים שבוצעו על ידי גופים אחרים טוענים שטווח הגילאים קרוב יותר ל-70. כך או אחרת, בביואיק משוכנעים שהלה-קרוס החדשה תוכל להצעיד לאולמות המכירה אנשים באזור גיל 30-40, בין השאר בזכות תכונות דינמיות ואבזור מרשים.

רון ארנסן, מבכירי GM, אמר במסגרת השקתה שזו "הביואיק המהירה ביותר בתולדות הסדרה". הוא מוסיף כי היא מצוידת במערכות פנים מתקדמות, המותאמות למרחב המחייה של הטלפונים החכמים, לרבות קישוריות, אינטרנט אלחוטי ועוד. כמו כן, ביצעו שיפורים במערכת המתלים, כך שהיא תהיה הרבה יותר מהנה לנהיגה, וחדה יותר בתגובותיה על הכביש.

הלה-קרוס הקודמת הייתה המבוקשת בדגמי ביואיק בשנת 2009. אלא שמאז, השתנו דפוסי הצריכה והקרוסאוברים השתלטו על הכבישים. התואר "הרכב הנמכר ביותר" בביואיק שייך היום לרכב הפנאי "אנקור" (תאום אופל מוקה ושברולט טראקס), ממנו נמכרו פי 3 יחידות לעומת הלה-קרוס מתחילת 2016. "אני עדיין חושבת שאנשים נורא אוהבים את הלה-קרוס, ובכלל מכוניות סדאן גדולות", אומרת מנהלת מחלקת המיזמים בביואיק מולי פק ל'דטרויט ניוז'. "הם מחוייבים לסגמנט הזה", כך מוסיפה. פק אומרת שביואיק תנסה לשמר 350 אלף בעלי ביואיק לה קרוס ולהעביר אותם לדגם החדש, וכן לפנות לקהלים השבויים של טויוטה אוואלון, קרייזלר 300, לקסוס ES350 ולינקולן MKS.

סגמנט הסדאן אמנם נמצא בנסיגה, אבל האמריקנים לא נוטשים אותו כפי שעושים באירופה. ג'ים ארנסן מעריך שהמכירות תתייצבנה בסופו של דבר, אבל אם לא - יותר ויותר יצרניות ימצאו את עצמן מחוץ למשחק. "אם זה יקרה, לפחות אנחנו נהיה שם עם המכונית הטובה ביותר".

עוד בוואלה! רכב:
פורד בוחנת מוסטאנג מהירה ועצבנית מאוד
ראיון עם סגן נשיא GM: אנחנו כאן בשביל לנצח

  • עוד באותו נושא:
  • ביואיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully