וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אודי S8 פלוס. הרבה יותר מהמון

14.8.2016 / 8:04

יש בה פאר של בית מלוכה, הספק ומומנט פי 5 משל משפחתית ממוצעת, ביצועים של מכונית 'על' וטכנולוגיה של מעבורת חלל. אבל מי האויב הגדול ביותר של האודי המטורפת הזו? רמז, הוא נמצא בבית

צילום: קובי ליאני

מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016. קובי ליאני
אודי S8 פלוס הולכת רחוק מאוד על הכביש/קובי ליאני

פול סיימון, בשירו '50 דרכים לעזוב את אהובתך' בקע ממערכת השמע ומעולם לא נשמע טוב יותר, גם לא בהופעה החיה. מערכת השמע באודי שמארחת אותנו הפעם מאפשרת לאוזניים שלנו להקשיב לכל הקשה והיא נהנית במיוחד מהבידוד המופתי לרעשים חיצוניים בתא הנוסעים. יש כאן לא רק חלונות כפולי זיגוג ושימוש נרחב בחומרי בידוד במרכב וברצפה, אלא גם שלל אמצעים אלקטרוניים ומכאניים לחסל קולות שאינם רצויים. ביטול רעשים קוראים לזה וזה לא הכל, כי בשלב זה, כשאנחנו משייטים בעדינות על כביש 90 צפונה, לחופו של ים המלח הנעלם (היום במקומו יש רק שממת אדמה עצובה), המנוע בחזית פועם רק על מחצית מהצילינדרים מבלי שנדע או נחוש בכך.

לא, לא מדובר כלל בתקלה שהשביתה 50 אחוז מהמנוע, אלא בפיצ'ר שמאפשר לגרמניה הזו לחסוך בדלק ומערכת חדשנית של תושבות מנוע אקטיביות מונעות כל סוג של וויברציה שעלולה לעלות מהשינוי באיזון המנוע. זה טוב לחסוך בדלק. כי אולי זה מה שישפר את הממוצע הצמא שקבענו עד לרגע זה בכביש ערד-סדום ועל מסלול המטוסים הסמוך.

מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016. קובי ליאני
מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016/קובי ליאני

פלוס זה עוד יותר

את ה-S8 אתם ככל הנראה כבר מכירים. אולי ראיתם אחת כזו חולפת בכביש או שקראתם את המבחן הראשון שערכנו לה כאן לא מכבר. מכונה מרשימה מאוד עם 520 כ"ס ועוד שלל תופינים שהופכים אותה לסופר מכונת פאר וביצועים על הכביש. אז לגרסה כוחנית זו מלפני שנה בדיוק יש גרסה כוחנית עוד יותר. כזו שמיועדת לאנשים ש'המון' זה לא בהכרח מספיק עבורם וכוח, זה משהו שאף פעם לא יודעים ממנו שובע.

כן, זו גרסת קיצון פראית, החזקה ביותר שאודי אי פעם יצרה לספינת הדגל שלה. הבסיס זהה, כלומר שלדת האלומיניום המתקדמת, מערך המתלים המשוכלל וגם יחידת הכוח. מדובר באותו מנוע V8 מוגדש בנפח 4.0 ליטר, רק שהפעם המהנדסים מאינגולשטאט חילצו ממנו עוד 85 סוסים לכדי מספר נאה של 605 כ"ס בסך הכל והוא מגיע בין 6,100 ל-6,800 סל"ד.

חוץ מהתפוקה המשופרת מאוד, כדי להבחין בשאר השינויים, תצטרכו להיות מאוד קשובים וקפדנים. כך למשל תראו השחרות קלות מסביב ליחידות התאורה (לא ניתן להבחין ברכב המבחן השחור ממילא), בקצה מכסה תא המטען יש ספוילר סמלי שעשוי מסיבי פחמן ובתא הנוסעים ישנם מושבי עור כורסתיים בתפירה מיוחדת. כן, השכן שלכם יתקשה לדעת ששדרגתם מ-S 'רגילה' לפלוס, אם זה חשוב לכם, אבל אתם תרגישו את זה בישבן - גם מהנוחות המשופרת של המושבים החדשים וגם מהבעיטה שתקבלו אם תדביקו את הדוושה הימנית לשטיח.

מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016. קובי ליאני
מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016/קובי ליאני

0 לשלילה ארוכה בפחות מ-5 שניות

הפאר וההדר של תא הנוסעים של ה-S8 פלוס באמת לקוח מספר אגדות עם על בתי מלוכה, נסיכות ועדשים והוא משרה אווירה של צימר במלדיביים כשנוהגים בה. השקט ששורר שם גרם לך לחוש על אי בודד, גם כשאתה תקוע עם עוד מאה אלף איש באיילון דרום. בקרת האקלים עם ארבעת האזורים גורמת ל-40 המעלות שבעמק סדום להראות כמו חלון הביקורת לתנור אפיה, רק שהעוגה בחוץ ואנחנו בפנים נהנים מטמפרטורה שוויצרית אביבית. ולחיצות המסאז' עמוק הרקמות שהמושב הזה מעניק לי בתום פרק הנהיגה התובענית מרגיש כמו בגידה בבת הזוג. הרכב הזה לא אמיתי. איזה כיף זה להיות עשיר.

אבל עזבו רגע פינוקים. נחזור ליקום המקביל של הביצועים. נתון של 605 כ"ס זה יותר מיפה. זה מכובד. אבל נסו לדמיין איך מרגישים 71.4 קג"מים שנשלחים אל כל הגלגלים או 75 קג"מים במצב 'אובר-בוסט'. דמיינו חופשי. לא משנה אם בעמידה מרמזור או כשהם נשלחים אל הכביש לשם ביצוע עקיפה, כך או כך הם גורמים לעצירה של הנשימה ולטיסה קדימה בקצב שמוכר לנו ממכוניות 'על' אמיתיות.

דף הנתונים מבטיח 3.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש - שיפור של 0.4 שניה לעומת ה-S ה'רגילה' וזה אומר שגם אופנועי ספורט מקצועיים צריכים רוכב ממש מיומן בזינוק מהמקום כדי להשתוות ליכולות שלה. המדידות שלנו הראו עמידה בזמנים בעקביות של לוחם שייטת, אבל מרשימה לא פחות היא התאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש שמדמה עקיפה. מישהו כנראה סיפר לגרמניה הזו שכל עקיפה כזו היא של רכבת, שכן היא משלימה את המלאכה הזו בפחות מ-3 שניות. ובפחות אני מתכוון 2.7-2.8 שניות לפי מכשור המדידה שלנו. מטורף.

תיבת 8 ההילוכים שלה עובדת מושלם, לא פחות עם זריזות של קליע וחלקות של משי והתאוצה לא פוחתת עד שמגיעים למהירות מרבית של 305 קמ"ש, כך לפי מקורות זרים כמובן. ואה, כן, זה השלב שבו מדברים על צריכת דלק. אנחנו באמת צריכים להסביר שוב שמקורם של כוחות הסוס והקג"מים בשריפת הנוזל היקר? ושככל שיש יותר מאלה, צריך לשרוף יותר דלק? אז כן, את המבחן כולו סיימנו עם 6 קילומטרים לכל ליטר, אבל בקטעי הנהיגה התובעניים ביותר סיימנו עם יחס של פחות מקילומטר אחד לכל ליטר. עשו את החשבון.

מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016. קובי ליאני
מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016/קובי ליאני

מותק, המכונית התכווצה

ה-S8 אוהבת מאוד פניות ארוכות ומהירות. היא נצמדת בעוצמה לכביש, לא נותנת לדבר לנתק אותה ממסלולה

כל השרירים, הסוסים והפינוקים נמצאים כמובן בתוך הגוף הגדול של ה-A8 המוכרת של אודי. זו מכונית נדיבת ממדים שמשקלה חוצה את רף השני טונות וזה המון. המשקל לבדו הוא מה שעלול לחסל כל סיכוי לחוויית נהיגה. שכן את המשקל הזה צריך למשוך בהאצה (טוב, את זה כבר האודי הזו הוכיחה שהיא מסוגלת לעשות), לגרור לתוך פניות וגם להתנגד לתנע שלו בבלימה חזקה.

אז בכל הקשור לפחות ליכולת הפניה, האודי הזו חמושה במתלים אקטיבים מבוקרי מחשב שיודעים מצד אחד להעניק נוחות נסיעה ברמה של ריחוף מגנטי מעל הכביש ומצד שני, להקשיח עצמם לרמה כזו שמפלסת ככל הניתן את המרכב תחת עומס הפניות. על החיבור לכביש אחראים צמיגים שמנמנים וחישוקי 21 אינץ' שמגמדים כל מהמורה ושיבוש בכביש. ההגה עצמו הוא מתוגבר חשמלית (כמובן). במסלול הקונוסים שהוכן, האודי הזו חשפה נכונות להתנהג כמו מכונה ספורטיבית משומנת ואחר כך, על גבי אחד מכבישי הנהיגה הטובים ביותר בישראל היא גם זרחה ממש.

ה-S8 אוהבת מאוד פניות ארוכות ומהירות. היא נצמדת בעוצמה לכביש, לא נותנת לדבר לנתק אותה ממסלולה. היא אינה המכונית המערבת ביותר לנהיגה וזה די צפוי, אבל ככל שמתרגלים אליה ולומדים כמה רחוק ניתן לדחוק אותה בכבישים מפותלים, ישנה תחושה כאילו המרכב הגדול מתכווץ מסביב לנהג והופך אותה למכונית קטנה בהרבה (ממה שהיא באמת).

עם זאת, החוויה שלנו לא הייתה מושלמת. היא כן הייתה טובה מאוד, אבל מכונית המבחן שעברה כבר 14 אלף קילומטרים הספיקה ככל הנראה לעבוד קשה תחת ידם הלא עדינה של רבים והבלמים שלה, גדולים ונשכניים במיוחד כפי שגילינו במבחן הקודם לגרסת ה-S, כבר היו בלויים ולא עמדו בעומס. זו משימה קשה מאוד לבלום שני טונות ממהירות גבוהה לאיטית בתכיפות שכזו ולכן הם התחממו מהר ודרשו קירור ממושך. זה חייב אותנו לנהוג אחרת וחלק יותר כמובן ולכן נשארנו עם מחצית מתאוותנו בידנו.

מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016. קובי ליאני
מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016/קובי ליאני

יש לזה מחיר

לפי פול סיימון, יש לפחות 50 דרכים לעזוב את אהובתך ולצאת לחופשי. אבל עוד הוא מתחבט עם עצמו באיזו דרך לבחור, בפקקי היציאה מירושלים, חזרה אל גוש דן המהביל, אני תוהה במה אני צריך לעסוק, היכן אני אמור לגור וכמה כסף כדאי שיהיה לי בעו"ש כדי שאוכל לרכוש מכונה מוקפדת, מושחזת, מפנקת וחזקה כל כך. אני עדיין תוהה.

גרסת ה-S של ה-8 הסלונית החזירה כמה שקלים עודף ממיליון שקל, אבל התוספת 'פלוס' לשם גם אומרת שתאלצו לתת פלוס כמה שקלים לחבילה. פלוס 207 אלף שקל בתמורה לעוד 85 סוסים וחופן קג"מים. כן, המחיר הרשמי הוא 1,207,500 שקל, לפני תוספות ותפירות אישיות. מחיר של דירה למשתכן בשכונות טובות בהרצליה. לא באמת דמיינתם שמדובר בטויוטה קורולה או יונדאי אלנטרה במבצע, נכון? אבל זוכרים שדיברנו שלמכונית זו יש אויב אחד קשה מאוד? אז לא, הוא לא נמצא במרצדס או בב.מ.וו, אלא ממש בבית וזהו ה-Q7 החדש. רכב שכבר במחצית ממחירה של מכונית זו, מעניק לא רק מידה קרובה של פאר, אלא אף נוכחות אפילו מרשימה יותר על הכביש ונוכחות, בעולם היוקרה, זה כמעט הכל.

מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016. קובי ליאני
מבחן אודי S8 פלוס. אוגוסט 2016/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully