וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן פאר וטכנולוגיה: מרצדס מייבאך ויז'ן 6

19.8.2016 / 8:38

מרצדס מכנה את הויז'ן 6 מייבאך גרסת "הפאר האולטימטיבית" של עולם מכוניות היוקרה. כמעט 6 מטרים מקצה לקצה, 750 כ"ס חשמליים ועיצוב בהשראת ההיסטוריה המפוארת של המותג. בינתיים, רק מעדן ויזואלי

מרצדס מאייבך ויז'ן 6. אתר יצרן
מרצדס ויזן 6 מייבאך. 750 כ"ס חשמליים/אתר יצרן

מרצדס נאלצה להשבית לפני כמה שנים את מותג היוקרה "מייבאך" בשל קשיים כלכליים, אבל לפני כשנתיים כשהשיקה מחדש את מכונית הדגל מרצדס S קלאס, היא צירפה להודעתה רמיזות לפיהן הסוף אינו סוף, אלא רק פסק זמן. ואכן, זמן לא רב לאחר מכן חשפה את מרצדס 'מייבאך S600', ופתחה את הדלת לשובו של המותג ההיסטורי.

המעגל נסגר כעת לרגל השקת מרצדס מייבאך ויז'ן 6 בתערוכת המכוניות היוקרתית בפבל ביץ'. מלומדי מייבאך, ודאי יעשו את הקישור למכונית קונספט אחרת של הגרמנים - אקסלרו, שנחשפה לפני למעלה מעשור. כמוה, גם הויז'ן 6 שואבת הרבה מאוד השראה ממכוניות הקופה של המחצית הראשונה של המאה הקודמת, אלא שבהתאם לטרנד העולמי של המאה ה-21, היא מצוידת במערכת הינע חשמלית.

במרצדס מחברים אותה למכוניות קונספט קודמות שנשאו את הכותר 'ויז'ן, בהם האנרג'י מ-2012 וה-AMG גראן טוריסמו עוד לפניה. היא מתהדרת במידות מרווחות שהופכות גם ה-S600 לסדאן בינונית, עם אורך של 5.7 מ', רוחב של 2.1 מ' וגובה של 1.3 מ'. אל הקבינה נכנסים דרך צמד דלתות "גולווינג" (שחף בתרגום חופשי) ובפנים סידור הושבה ל-2 אנשים בקוקפיט רעיוני לחלוטין, בו המידע מוקרן על הזגוגית הקדמית ונשלט על ידי מחוות ידיים.

את הכוח שלה היא מקבלת מ-4 מנועים חשמליים - אחד בכל גלגל, המפיקים יחדיו הספק של 750 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-4 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. מאחר וזוהי מכונית שיוט ביסודה לכבישים המהירים, טווח הנסיעה שלה עומד על 500 ק"מ בין טעינות, ומותקנת בה מערכת הזנה מהירה שמוסיפה עוד 100 ק"מ בפחות מ-5 דקות מעמדה חיצונית.

מרצדס מאייבך ויז'ן 6. אתר יצרן
מרצדס מאייבך ויז'ן 6/אתר יצרן

הבשורה העיקרית במייבאך 6 היא שמרצדס עשויה לנסות לייצר הפרדה יותר מוחשית בין סדרת ה-S קלאס למותג המפואר בעתיד הרחוק, כפי שנעשה בתחילת שנות ה-2000 לאחר שמייבאך קמה מתרדמת של 70 שנה, והתייצבה בזירה להתחרות ברולס-רויס ובנטלי עם דגמי סדאן מפוארים בהם ה-57 וה-62.

לעת זו בכל אופן, היא איננה מכינה את רצפת ההרכבה לייצר את הויז'ן 6, והיא תנצל אותה בעיקר לצרכי קידום טכנולוגיות ברחבי העולם. חלק ניכר מהטכנולוגיות תמצאנה את דרכן למכוניות הסדרתיות של מרצדס-בנץ, בהן מערכות ההנעה החשמליות, הסוללות והשכלולים של בקרות המדיה והמידע בחלל הנוסעים.

"היא מייצגת את מכונית היוקרה האולטימטיבית. משקפת את החזון שלנו ואת הפילוסופיה העיצובית של מרצדס שתמיד שואפת ליעילות אירודנימית", כך גורדון וגנר, ראש מחלקת העיצוב במרצדס.

עוד בוואלה! רכב:
כואב לראות: ניסתה להחנות מרצדס וטיפסה על פרארי
מרצדס E קלאס החדשה הגיעה לישראל
הכול על מייבאך בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully