וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה מפתחת תיבת 11 הילוכים אוטומטית

23.8.2016 / 7:38

הונדה הגישה למשרד הפטנטים ביפן הצעה לתיבת 11 הילוכים אוטומטית עם 3 מצמדים. האם תצליח ליישם את הרעיון בטווח הקרוב?

מבחן הונדה סיוויק 5 דלתות. מאי 2015. קובי ליאני
מבחן הונדה סיוויק 5 דלתות. מאי 2015/קובי ליאני

האם הונדה תהיה הראשונה בתעשיית הרכב להציג תיבת 11 הילוכים אוטומטית, או רובוטית? על פי דיווחים של כלי התקשורת בגרמניה, נציגים של הונדה הגישו למשרד הפטנטים ביפן הצעה לתיבה מסוג זו שתשפר משמעותית את הביצועים ותביא לירידה בצריכת הדלק.

על פי התיאורים שהוגשו למשרד ביפן, לפחות מהדיווחים שעולים משם, תיבה זו היא פיתוח מתקדם יותר של תיבה רובוטית דו-מצמדית, בתוספת מצמד שלישי. לדברי הונדה, המצמד הנוסף לא רק שיתרום לנסיעה חלקה יותר וביצועים משופרים, אלא גם לניצול מבוקר של משאבים. "התיבה מאפשרת לחדד את התיחום בין ההילוכים, להגביל אותם היכן שצריך וכן להגביר את מהירות ההעברה בהתאם לצורך", כך נכתב בבקשה של הונדה.

בינתיים, הונדה לא הגיבה לדיווחים כך שאי אפשר לדעת בוודאות באיזה דגם היא עתידה לבצע את הניסויים עם התיבה החדשה, או מתי היא צפויה בכלל להגיע לאולמות המכירה. יצרני רכב מגישים ערימה של הצעות למשרדי הפטנטים כמעט על בסיס שגרתי, כך שהעובדה שהונדה עובדת על מיזם כזה אינה מבטיחה את הבשלתו למוצר שנוכל לרכוש עם הסיוויק או ה-CR-V הבא, לשם הדוגמא.

בתוך כך, אם הונדה רוצה להקדים את המתחרים, מוטב לה לשלב להילוך גבוה, שכן פורד הגישה מספר הצעות שונות לתיבת 11 הילוכים כבר לפני 3 שנים. מה עלה בגורלה? מי יודע. אבל אולי עכשיו כשהונדה בתמונה, האמריקנים ינסו להוציאה לפועל במהרה.

עוד בוואלה! רכב:
קרב יפני: הונדה ג'אז החדשה נגד טויוטה יאריס
הונדה S2000 תחזור לכבישים, ממש בקרוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully