וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BBC מאיימים לתבוע את תכנית הרכב החדשה של ג'רמי קלארקסון

29.8.2016 / 10:12

ה-BBC אוסרים על מפיקי תכנית הרכב 'גרנד-טור' להשתמש במסלול מירוצים, משפטי מפתח ותיאורים מהתכנית הקודמת בתואנה להפרת זכויות. אנדי ווילמן: "זה נהיה פשוט מגוחך"

גרנד-טור. AMAZON PRIME, צילום מסך
גרנד-טור, תכנית הרכב החדשה עם ג'רמי קלארקסון, ריצ'רד המונד וג'יימס מאי/צילום מסך, AMAZON PRIME

אחרי עונה ראשונה מזעזעת של תכנית הרכב 'טופ-גיר' עם צוות המנחים האקלקטי שנבחר להוביל אותה, התוודו לאחרונה מספר אנשי מפתח לשעבר ב-BBC שפיטוריו של קלארקסון אשתקד היו טעות חמורה, למרות התנהגותו הבלתי הולמת (חבט בבכיר בסדרה בתום יום צילומים ממושך לאחר שלא קיבל אוכל).

ה-BBC נקלעו לאחר כמה פרקים לעימות גם עם המנחה הראשי שלהם, כריס אוונס, ושלחו אותו הבייתה לאחר שהצופים העירו על חוסר מקצועיות והבחנותיו המעצבנות (והוא גם הקיא מידי פעם במכוניות על). גם בהיעדרו, הרייטינג המשיך לצלול, והעונה הסתיימה בקול ענות חלושה. כעת, כנראה מתסכול, מנסים ה-BBC לתקוע מקל בגלגליה של תכנית הרכב החדשה של ג'רמי קלארקסון באמאזון פריים על ידי איום בתביעה בגין הפרת זכויות השמורות להם.

לדברי רשת הטלוויזיה הבריטית, אסור לקלארקסון להשתמש במסלול ניסוי, להמציא את הסטיג מחדש, אסור לו לקרוא לסגמנט החדשות "ניוז", ואפילו לקרוא לנמיביה "יפהפיה". אנדי ווילמן, שנטש את ה-BBC יחד קלארקסון וכיום מפיק עימו את התכנית החדשה, אומר שהדרישות של עורכי הדין של ה-BBC נהיו מגוחכות. "זה פשוט נהיה משעשע והזוי. בכל פעם שעשינו צעד שחולק דמיון לפרקים בטופ-גיר הם הפנו אותנו לראיות מוזרות.כך לדוגמא, נסענו לנמיביה לעשות סרט ועורכי הדין שלפו סרטון שעשינו עבור טופ-גיר בבוטסואנה. באחת הסצינות לסדרה החדשה, נכתב בטקסט המקורי שלנו: "הנוף כאן פשוט יפהפה". אז הם אמרו לנו "תזהרו לא לומר את זה" כי אותו משפט נאמר על נמיביה בטופ-גיר. במקום זאת, שינינו את הטקסט לזה: "אז אנחנו במדבר בנימיביה. ובמסיבות חוקיות רק נציין כי הנוף כאן פשוט מחורבן".

הסיפור עם נמיביה בהחלט מצביע על רמת הייאוש במסדרונות ה-BBC, אבל לא כמו האיסור שהוטל על ג'יימס מאי להשתמש במשפט "oh cock", כפי שהרבה לעשות כשדברים לא בידיוק מצאו חן בעיניו.

גרנד טור אמנם מתבססת על הדינמיקה המשעשעת בין 3 המנחים, אבל התפאורה והחוויה תהיה שונה עבור הצופים והקהל בהשוואה לטופ-גיר. גרנד-טור היא מעין קרקס נודד, כאשר בכל פעם מוקם האולפן במקום אחר. ווילמן אומר שנותרו עדיין חילוקי דעות לגבי איך לבחון את המכוניות החדשות ולקבוע זמנים, אבל גם זה ייפתר. "אנחנו לא יכולים לכתוב בכתב יד תוצאות על גבי לוח ראשי כמו שעשינו פעם. אז נתן לעורכי הדין לשבור את הראש עם זה ולמצוא חלופה".

עוד בוואלה! רכב:
"מעייפת ומשעממת": ג'רמי קלארקסון לא מסתכל אחורה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully