וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת הדלק: משרד התחבורה היפני עצר מכירת 8 דגמים של מיצובישי

30.8.2016 / 14:42

המשרד הורה לעצור מכירתם של שמונה דגמים ביפן ,לאחר שחקירה שביצע מצאה הפרשים קיצוניים בין נתונים שהופיעו בקטלוג, לבין הנתונים המציאותיים

מיצובישי. AP
מיצובישי. שוב תחת חקירה/AP

משרד התחבורה היפני הורה היום (שלישי) לחברת מיצובישי מוטורס לעצור את מכירתם של 8 דגמים. זאת, בעקבות חקירה שהובילה לממצאים לפיהם מיצובישי פרסמה נתוני צריכת דלק נמוכים מידי כדי לעודד את קנייתם. זו הפעם השניה בחודשים האחרונים שמשרד התחבורה ביפן מוציא הנחיה זו למטה הפעילות של מיצובישי בארץ מוצאה.

בכירים במשרד התחבורה ביפן ציינו שבין הדגמים שבהם נמצאו פערים גדולים מהמציאות, נרשמו בדוח משרד התחבורה רכב הפנאי מיצובישי אאוטלנדר ורכב הפנאי-שטח מיצובישי פאג'רו. "מחקירה שעשינו, אכן נחשף בפנינו כי המספרים שמצויינים בקטלוג נמוכים בהרבה מהנתונים בכביש. הפערים, עמדו על בין 4.4 ל-8.8%". משמע, כלי הרכב צרכו הרבה יותר דלק בתנאי נהיגה רגילים.

בין החודשים אפריל ליוני 2016, משרד התחבורה ביפן אסר על מיצובישי לשווק מקבץ דגמי מיני עירוניים בהם התגלו הפרשים קיצוניים בין הנתונים שהותרו לצרף לפרופיל המכונית, לעומת המספרים שדווחו על ידי לקוחות החברה. בחקירה פנימית שביצעה מיצובישי בעקבות הפרשה, התגלו כשלים חמורים שמקורם בפיקוח רופף על עובדים, לחץ בלתי סביר להישגים, מחסור במשאבים ועוד שורה של ליקויים מקצועיים.

מיצובישי התוודתה לאחר מכן, כי הונתה את לקוחותיה במשך 25 שנה על ידי שימוש בשיטות לא כשרות לחישוב נתוני צריכת הדלק, במקום להתבסס על מאגר נתונים ממבחני נהיגה מעשיים. כשהדבר נודע בציבור, מניותיה צנחו ביותר מ-30%, והיא צפויה לדווח בקרוב על הפסדים בגובה 1.4 מילארד דולרים.

עוד בוואלה! רכב:
רוכשי מיצובישי אאוטלנדר בישראל יוכלו להטעינו בבית
סקנדל מיצובישי: לחצו על המהנדסים לשקר

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully