וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה עולמית: סקודה קודיאק, קרוסאובר גדול ויוקרתי

1.9.2016 / 22:08

סקודה עולה לכיתה של הגדולים - חושפת קרוסאובר גדול ממדים, שיכול להציע שבעה מושבים וקפיצת מדרגה שיכולה לפתוח עבורה שווקים חדשים, כולל ארה"ב

יח"צ - חד פעמי

חשיפה של קרוסאובר חדש לשוק הרכב, הנה הדבר הפחות מפתיע בימים אלה. שוק רכבי הפנאי, בכל קבוצת גודל, חווה שיאי ביקוש חדשים מדי יום. אולם הפעם הבמה שייכת לסקודה, היצרנית האירופית הפופולארית ביותר בישראל, עם מובילות בפלחי שוק רבים. לצד הייטי הבינוני בגודלו ובזכות הצלחתו, היצרנית משיקה אח גדול ויוקרתי יותר הקרוי קודיאק (על שם דוב שחי באלסקה). וודאי קראתם עליו מספר פעמים, כאשר נחשפו עוד פרטים אודותיו, אך כעת נחשף הרכב המוגמר באופן מלא ורשמי.

הקודיאק החדש ניצב בפסגת ההיצע של סקודה, במקביל לסופרב המצליחה. עיצובו רבוע, זוויתי וכוחני כפי שהורגלנו לראות אצל היצרנית הצ'כית. ממדיו נפרשים על פני 469 ס"מ לאורך, 182 ס"מ לרוחב, גובהו 1.67 מ' ושלדת ה-MQB שלו מציעה בסיס גלגלים ענק של 2.8 מ' - קרוב מאוד לזה של ה-Q7 הגדול של אודי. משקלו עומד על כ-1.5 טון.

סקודה מבטיחים שסעיף השימושיות מקבל את מלוא תשומת הלב גם כעת בקודיאק, עם ממדים פנימיים גדולים בהרבה מהמבנה הקומפקטי (יחסית) החיצוני. תא הנוסעים מתהדר בשבעה מושבים מלאים, וגם בתא מטען בעל דלת בתפעול חשמלי שנפחו 720 ל' ועד יותר מ-2,000 ל' בקיפול כל השורות. בדלתות הקדמיות, מותקנת מטריה (בדומה לסופרב מהדור הראשון) ורעיון חביב נוסף - בעת פתיחת הדלתות נשלף מגן פלסטיק שמונע מזו לפגוע ברכב שחונה לצדכם.

מבחינת בטיחות, קודיאק מצויד בארבע מצלמות היקיפיות שתסייענה בשמירת מרחק, בלימה אקטיבית למניעת התנגשות, סייענים בגרירת נגרר עד 2.5 טון ועוד. מערכת המולטימדיה התקנית תגיע עם צג 6.5 אינטש ואופציה ל-8 אינטש בדגמים בכירים. היא מחוברת באופן קבוע לרשת עם תאימות לאפל ואנדרויד, והניווט נעשה באמצעות גוגל Earth. ישנה גם אפליקציה לשליטה במערכות הרכב ושיקוף של הסמארטפון במסך שבתא הנוסעים.

העברת כוח

סקודה קודיאק. קובי ליאני
סקודה קודיאק/קובי ליאני

בחזית של הקודיאק החדש תמצאו 5 מנועים, בחלוקה לבנזין ודיזל, עם תיבות ידניות או דו-מצמדית DSG כפי שנהוג בקונצרן פולקסווגן.

מנועי הבנזין מתחילים בצמד יחידות 1.4 ל' TSI בהספקים שבין 125 ל-150 כ"ס, בעוד הגרסה החזקה ביותר של קודיאק תחלץ מ-2.0 ל' טורבו הספק מרבי של 180 כ"ס ו-33 קג"מ. דגמי ה-TDI יגיעו רק עם מנוע 2.0 ל' בהספק מרבי שבין 150 ל-190 כ"ס (41 קג"מ). המנועים החזקים ביותר במשפחה משודכים לתיבת הילוכים 7 מהירויות DSG, בעוד גרסאות ה"כניסה" לקודיאק מצוידות בתיבת DSG עם 6 הילוכים (ובאירופה גם עם תיבת הילוכים ידנית). בסקודה מוסיפים, שרובם המכריע של המנועים יחוברו גם להנעה כפולה ומערכת ה-DCC, או ה-Dynamic Chassis Control שאחראית על שיכוך סלקטיבי, תהיה זמינה כאופציה.

הקודיאק ימוצב מול דגמים משפחתיים גדולים כמו מיצובישי אאוטלנדר וקיה סורנטו להם 7 מושבים גם כן, אולם בשלב זה אין הערכת מחיר מדויקת, שכן הוא יגיע לישראל רק ברבעון השני של שנת 2017, כך נמסר לוואלה! רכב מהיבואנית צ'מפיון מוטורס באירוע ההשקה.

עוד בוואלה! רכב:
סקודה נערכת לחזור לשוק האמריקני
ביקור במוזיאון סקודה לרגל חגיגות ה-120
סקודה ספייסבק סקאוט במבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully