וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה איטלקית: מזראטי 'ל?ב?נט?ה' הגיע לישראל, והמחיר? החל מ-610,000 שקל

4.9.2016 / 14:04

לראשונה בתולדותיה משיקה יצרנית היוקרה האיטלקית SUV משפחתי בגודל מלא, שינסה לכרסם במכירות X6, קאיין, GLE ושאר קרוסאוברים יוקרתיים. הולך להיות לוהט בצמרת האירופאית

רונן טופלברג

בסרטון: השקת המכונית בתערוכת ז'נבה האחרונה.

כאשר אומרים לך "מזראטי" אתה חושב על GT כוחנית או דו-מושבית אלגנטית, חמושה במנוע V8 ומגהצת את העיקולים בכבישי האלפים. הדבר האחרון שיעלה על דעתך הוא רכב שטח מגודל השוקל 2.2 טונות, חמוש במנוע דיזל – אבל זו בדיוק Levante החדשה שהוצגה הבוקר בתל אביב. כמו שאר העולם, גם יצרני הפרימיום הבינו שבלי קרוסאובר זה לא ילך, והלבנטה תהיה חוד החנית של מזראטי בקרב זה. ההתפשטות לעולם הקרוסאוברים תואמת את שאיפותיה היומרניות של מזראטי לעבור את רף 100,000 המכוניות, בשנה הבאה.

הלבנטה הוצגה בתערוכת ז'נבה ומשכה התעניינות שיא, מצד לקוחות שמחפשים לא רק ביצועים ואיכות, אלא גם ייחודיות אלגנטית וניחוח לטיני – בניגוד לסביבה הגרמנית ממנה מגיעות רוב המתחרות בפלח שוק זה. כדי להגביר את תחושת הרב-לאומיות מצטרף למרוץ בימים אלה, גם יגואר F-Pace הבריטי. ה-לבנטה מיובאת לישראל על ידי חברת אוטו איטליה, המייבאת גם את פרארי; מתחילת 2016 נמכרו בישראל 9 פרארי וכ-35 מזראטי, רובן מדגם Ghibli עליו מבוססת הלבנטה. באמצעות הורדת מחירים מסיביים על כל דגמי מזראטי מתכוונת אוטו-איטליה להכפיל את מכירותיה בשנה הקרובה, אם לא יותר.

הבשורה הגדולה של לבנטה עבור מזראטי היא, שהיא פותחת את השוק לסוגי קהל שעד היום לא מצא במזראטי את מבוקשו; משפחות (מסודרות), מצליחנים צעירים, קהל נשי, נוטשי רכבי שטח. קהלים אלה לא מצאו עד היום את המזראטי שלהם והלבנטה פותחת להם דלת חדשה, בדיוק כפי שעשתה הקאיין בזמנו, לפורשה.

הכוכב עם הקלשון

מזרטי לבנטה. רונן טופלברג
מזרטי לבנטה/רונן טופלברג

באופן טבעי ציפינו לגלות רכב מעוצב בקפידה ובטעם איטלקי, וזאת גם מצאנו. הלבנטה מרשימה בגודלו, אבל היא לחלוטין לא מגושמת למראה. הקווים מתוחים ואלגנטיים, החרטום פוער מלתעות גדולות ובמרכזן מתנוסס לוגו הקלשון בעל שלושת השיניים, בגודל שאי אפשר להתעלם ממנו. בצידי השבכה הקדמית הענקית משובצות יחידות תאורה אלגנטיות ומצומצמות, אהבתי.

עם חישוק 21 אינץ' נראית הלבנטה מוכנה לקרבות האספלט ולפרברים האלגנטיים של ישראל, אני רק לא בטוח כמה היא מתאימה לביצועי שטח – בוודאי לא עם צמיגים בחתך 40 אותם היא נועלת. מנוע הלבנטה משגר את כל כוחו לגלגלים האחוריים, נעזר בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. בעת החלקה יועבר כוח גם קדימה, עד חלוקה של 50:50; זו גם חלוקת המשקל בין החרטום לירכתיים.

את המורשת האיטלקית נוכל למצוא מתחת למכסה המנוע; בשלב זה לא מיובא לישראל דגם ה-S בעל ה-430 כוח סוס (5.2 שניות מאפס למאה), אנחנו נסתפק במנועי ה-V6, בנזין 350 כ"ס (6.0 שניות מאפס ל-100), דיזל 275 כ"ס (6.9 שניות). במסיבת העיתונאים שמענו את נהמת הדיזל, שתוכנת במיוחד לקבלת צליל ספורטיבי כמצופה מהחברה האיטלקית. זה לא נשמע כמו פרארי אבל נהמה ספורטיבית כוחנית, הייתה שם בהחלט. נמתין לקונצרט החי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דני איטליאנו, מנכ"ל מזרטי-פרארי בישראל. רונן טופלברג
דני איטליאנו מנכ"ל פרארי מזראטי, "מקווה לנגוס עמוק בשוק הקרוסאוברים פרימיום בישראל"/רונן טופלברג

ספורט-אלגנט

בעזרת תיבת 8 הילוכים והנעת 4X4 קבועה, אמורה הלבנטה להיות רכב מהיר ומהנה. המהנדסים האיטלקיים לא התפתו לכיוון של היגוי חשמלי ונשארו עם הגה הידראולי, האמור להיות תקשורתי וספורטיבי יותר. מאותם שיקולים של שימור ה-DNA הספורטיבי, נמנע היצרן מהכנסת מערכות אוטונומיות כמו היגוי אוטונומי ובלימת חירום. בהנחה שנהג המזראטי תמיד דרוך, יסתפקו מערכות הבטיחות בהתראות קוליות וסיוע בבלימה.

מתלי אוויר אדפטיביים מאפשרים הגדלה והקטנה של מרווח הגחון, להתאמת גובה המרכב לנהיגת אוטוסטרדה, כביש עירוני, או שביל. מרווח הגחון הבסיסי הוא 20.8 סנטימטרים, עם אופציה להגבהה ב-4 סנטימטרים (זה כבר מרווח גחון רציני, לעבודת שטח) או הנמכה ל-17.3 סנטימטרים, לנהיגת ספורטיבית מהירה.

תא הנוסעים של הלבנטה מרווח ומפואר ביותר. דונמים של עור משובח וריחני, גימורי עץ, תפירה מדויקת, מערכות תקשורת וצליל עם מסך מגע 8.4 אינץ', ומצלמות 360 מעלות. מוצעת גם חבילת 'זנייה' עם ריפודים המשלבים משי ועור משובח. תא המטען נפתח בתנועת רגל, כדי לאפשר להעמיס בקלות את ציוד הגולף. טווח המחירים נע בין 610 ל-725 אלף שקלים לדגמי הבנזין והדיזל, לבנטה S עולה כבר 865,000 שקלים – עבור מי שרק הטוב ביותר, מספיק לו.

עוד בוואלה! רכב:
ריסק למבורגיני לעיני מצלמת הדרך
טופ 10: ג'רמי קלארקסון בוחר את המכוניות שהכי אוהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully