וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופ 10: ג'רמי קלארקסון בחר את המכוניות שעשו לו את השנה

18.8.2016 / 15:24

בטור מיוחד שלו בעתון ה'סאנדי טיימס' בוחר ג'רמי קלארקסון את המכוניות האהובות עליו ביותר בשנה האחרונה. "אם מכונית לא מרגשת אותך - מוטב שתיסע באוטובוס"

ג'רמי קלארקסון. אתר יצרן
ג'רמי קלארקסון. בקרוב שוב על המרקע/אתר יצרן

על רקע ההכנות לעלייתה של תכנית הרכב החדשה שלו "גרנד-טור" בסתיו (אמזון פריים), הקדיש לקוראיו ג'רמי קלארקסון טור מיוחד בעתון ה'סאנדי טיימס' בו הוא בוחר את 10 המכוניות שהכי "עשו" לו את זה בשנה האחרונה. כמצופה מהבריטי גבה הקומה ושופע ההבחנות, חלק ניכר מן המכוניות ברשימה רחוקות מהישג ידם של בני אדם מן היישוב ומגרדות ביצועי על, אבל יש גם כמה הבלחות לא שגרתיות שעשויות להפתיע אפילו את ג'יימס "קפטן סלואו" מאי.

קלארקסון פותח את הטור עם הגדרה די מדוייקת של עמיתו לתכנית כדי לתאר מהי מכונית מצטיינת: "כשאתה נוהג במכונית טובה, יש לך תחושה כזו של FIZZ, שמתחברת למשהו קדום בגבריות שלך. האמת היא שאף פעם לא הרגשתי את זה בעצמי. אולי גם אתם לא. אבל אני מבין למה הוא (מאי) התכוון".

הרשימה של קלארקסון מורכבת ממכוניות ספורט יוקרתיות, כמעט באופן מוחלט, אבל הוא מעיר גם על כמה מועמדות עממיות שלא הצליחו להכנס לבחירות הסופיות ומגיע להן אזכור של כבוד, בהן פורד פיאסטה ST. "המהנדסים של פורד לא יכלו לדעת כשהם ייבאו מספקים חיצוניים את המתלים, הבלמים והצמיגים שהמוצר יהיה כל דבר מלבד רגיל. אבל איכשהו, כשחיברו הכול יחד, התוצאה הייתה ספקטקולרית".

מכונית נוספת שהתברגה בין כוכבות האספלט היא ווקסהול זפירה (אופל) המיניוואנית. ואיך זה קרה? "הגעתי לבית של בונו (U2) בצרפת כדי לקחת ממנו מכונית. מישהו שם הניח שאני הגנן ונתן לי מפתחות לווקסהול זפירה החדשה. עם מנוע דיזל 134 כ"ס... לדגם הקודם, כמדומני היה מוניטין של התלקחות, אבל בעודי מטפס על הרים גיליתי עד כמה גאוני מנוע הדיזל. ואז עליתי על פס האטה ולא הרגשתי דבר... זו המכונית הנוחה בעולם".

בסיכום, קלארקסון מביע את מה שהוא תמיד מעביר לצופים ולקוראים שלו: "למכונית חייב להיות משהו מעבר לנורמה; מהירות, חוכמה, או FIZZ, או עיצוב שמפיל אותך מהרגליים. חייב להיות משהו. משהו שכל פעם שאתה נכנס לרכב שלך גורם לך להתרגשות. כי אם אין, מוטב לך כבר לקחת את האוטובוס".

הרשימה המלאה:
מאזדה MX5
פורד פוקוס RS
מרצדס AMG GT-S
פרארי 488GTB
ווקסהול זפירה
וולוו XC90
אלפא רומיאו 4C
פורד מוסטאנג 5.0 ל' V8
ב.מ.וו M2 קופה
למבורגיני אוונטדור.

עוד בוואלה! רכב:
למבורגיני משחררת לחץ - מחויבים למנועי V12
כואב לראות: ניסתה להחנות מרצדס, וטיפסה על פרארי
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully