וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו מציגה 3008 DKR חדשה, לקראת דקאר 2017

17.9.2016 / 9:06

עוד לא ירד האבק מאחורי הדרמה של ראלי דרך המשי, והיצרן הצרפתי מציג אריה חדש וחזק עוד יותר, לקראת דקאר 2017. האם יצליח הדגם החדש להשיג פודיום משולש?

פיג'ו 3008 דקאר. יצרן, ניר בן טובים
פיג'ו 3008 DKR החדש. מוכן לקרב/ניר בן טובים, יצרן

פיג'ו ניצחה את דקאר 2016 וגם את ראלי דרך המשי, אבל שניים משלושת הצוותים שלה לא עלו על הפודיום – זה לא כישלון, אבל האריה הצרפתי מחויב להשיג תוצאה טובה יותר בדקאר 2017. זאת מכיוון שעם השקעה של עשרות מיליוני יורו, 74 אנשי צוות ראלי ו-18 רכבי סיוע, החברה הצרפתית ציפתה לתוצאות טובות יותר – בוודאי כאשר יש לה את שלושת הנהגים הטובים ביותר בעולם. סיריל דספרה הציל את הכבוד הצרפתי אבל סטפן פטרהאנסל וסבסטיאן לוב הוכשלו על ידי טעויות ניווט מביכות; זה רק מראה שבראלי מדברי, לאף אחד אין תעודת ביטוח.

ההודעה לעיתונות מתעקשת לטעון כי ה-3008DKR החדשה מתבססת על ה-SUV החדש שיימכר לציבור הרחב, אבל תרשו לי לפקפק באמיתות הצהרה שיווקית זו... יכול להיות שיש קומץ חלקים משותפים לשתי המכוניות (הלוגו?) אבל רכב המרוץ הוא מכונת מלחמה מושחזת וייחודית לחלוטין. המעצב Bruno Famin מסביר כי רכב המרוץ מביא לקיצוניות, את השפה העיצובית של ה-3008 ה'אזרחית'.

פיג'ו 3008 דקאר. יצרן, ניר בן טובים
מצא את ההבדלים. גרסת הכביש של ה-3008 וגרסת הראלי דקאר/ניר בן טובים, יצרן

כמו קודמו המוצלח מאוד, גם רכב המרוץ החדש מתבסס על הנעה אחורית. ה-3008DKR הנוכחיות הוכיחו בראלי דקאר ובראלי דרך המשי שהנעת 2X4 יכולה לעשות נפלאות, גם ודווקא בחולות טובעניים. השינויים ברכב המרוץ נדרשו כדי לשפר חולשות שהתגלו בדרך המשי, וכדי לענות לתקנות חדשות.

התקנות החדשות לדקאר 2017 מחייבות הקטנה של פתח יניקת האוויר מ-39 ל-38 מילימטרים; שינוי פעוט זה ייגרע כ-20 מתוך 350 כ"ס הנוכחיים (הערכה לא רשמית). המהנדסים הצרפתיים הצליחו לשפר את זמינות המומנט של מנוע הטווין-טורבו-דיזל 3.0 ליטר V6, לקיזוז אובדן הסוסים.

עבודה רבה הושקעה במערכת המתלים, המאפשרים נהיגה מהירה ורציפה בכל תנאי שטח. כמי שעקב משך שבועיים אחרי רכבי הפיג'ו אני יכול לומר לכם שעבודת המתלים שלהם מדהימה, גם ביחס למכוניות מרוץ מתקדמות כמו ה-MINI של אל-רהג'י ושאר המתחרים; המתלים שופרו על ידי שינוי הגיאומטריה הבסיסית, ושיפור קירור מכלי הגז. מיזוג האוויר בתא הנוסעים שופר כדי לאפשר לצוותים להישאר רעננים, גם אחרי מאות קילומטרים ועשר שעות במושבי המרוץ. ללא מזגן מגיעות הטמפרטורות עד 60 מעלות, והמיזוג הוגדר כחיוני.

עוד באותו נושא

סוף המרוץ: פטרהאנסל מנצח את ה-דקאר בפעם ה-12, הישג היסטורי

לכתבה המלאה

צוות אחד, משימה אחת

ראלי דקאר. AP
ראלי דקאר/AP

פיג'ו תמשיך לשתף פעולה עם יצרנית משקאות האנרגיה Red Bull ועם חברת הדלק TOTAL, איתן היא הולכת מזה זמן רב. המשימה היא להביא ניצחון שישי במרוץ דקאר המיתולוגי, ארבעה מהם בשנים 1987-1990, החמישי בשנה שעברה עם הצוות הנוכחי. לזכות צוות פיג'ו הנוכחי (פטרהאנסל, לוב, דספרה) רשומים 18 ניצחונות במרוצי הדקאר לדורותיהם; הצוותים מקווים להוסיף ניצחון נוסף גם השנה, במסלול שיעבור בין ארגנטינה, בוליביה ופרגוואי. מולם יתייצבו טובי הנהגים בעולם, ביניהם אל-רהג'י הסעודי, נאסר אל –עטייה בטויוטה, ועוד. לפני היציאה לדקאר תבחן פיג'ו שני צוותי 3008DKR בראלי מרוקו בתחילת אוקטובר, על ידי קארלוס סאיינס וסיריל דספרה.

עוד בוואלה! רכב:
פיג'ו 5008 החדש הופך לקרוסאובר ל-7 אנשים
מבחן: איך פיג'ו 2008 טורבו החדש, עם תיבה אוטומטית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully