וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים: פולקסווגן תפרד מגרסת ה-3 דלתות של גולף GTI

18.9.2016 / 7:57

פולקסווגן מצמצמת עלוית יצור במסגרת תהליך ההבראה ממשבר הדיזל, ותחתוך מהסגל של ה-GTI את גרסת ה-3 דלתות. "אף אחד כבר לא קונה אותן"

פולקסווגן גולף GTI דור שבע. אתר יצרן
פולקסווגן גולף GTI דור שבע. בפעם הבאה, רק ב-5 דלתות/אתר יצרן

קונצרן פולקסווגן הגיע לצומת דרכים שמאלץ אותו לקחת כמה החלטות קשות; אחת מהן, תהיה להפטר מגרסת ה-3 דלתות הקלאסית של הגולף GTI. חברת הרכב הגדולה באירופה מנסה לקצץ בעלויות הייצור שלה במסגרת המאבק במשבר הדיזל שגובה הון עתק מהקונצרן, וכופה על בכיריה לבצע תהליכים דרסטיים במיצוב הגרסאות בחטיבות הליבה (סקודה, סיאט, אודי...).

"הטרנד הוא די ברור - השוק נוטה לכוון 4 ו-5 דלתות", אומר מנכ"ל פולקסווגן אמריקה, הנריק מות'. בפולקסווגן דנו בסוגיות אלה ממושכות, ואחרי שבאודי החליטו להוציא לגמלאות את גרסאות ה-3 דלתות של ה-A1 ו-A3, וכן הקבריולה המקרטעת במכירות, הגיעו למסקנה שאין מנוס מלבצע מהלך דומה גם בחטיבת הפרטיות של המותג החשוב ביותר. עוד מסתמן, שגם גרסת ה-3 דלתות של הפולו תגנז בעתיד הלא רחוק.

מהלך מסוג זה, לבטח לא מתיישב עם מעריצי סדרת ה-GTI על כל דורותיה מאז 1976, שכן הדור הראשון הושק בלעדית בגרסת 3 דלתות, ורק בשלבים מאוחרים יותר התפתח לאלטרנטיבה ספורטיבית למשפחה, עם מרחבי פנים נדיבים ותא מטען שימושי (בעיקר בדור הרביעי).

אולם בתוך כל זאת, מתנחמים חובבי השילוש הגרמני עם הידיעה כי פולקסווגן תמשיך למכור את ה-GTI גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית בשנים הבאות, בזמן שרוב התעשיה נוטשת את הזירה, וממשיכה לאמץ פתרונות טכנולוגיים אוטומטיים ורובוטיים.

עוד בוואלה! רכב:
פולקסווגן טיגואן החדש במבחן דרכים
מנוע הטורבו החדש של פולקסווגן - 1.5 ל', חזק וחסכוני
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully