וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה: כלי רכב אוטונומיים יגזלו 50% מנפח המכירות בעוד 25 שנה

25.9.2016 / 8:30

על פי הדוח שפרסמה קיה תוקמנה תשתיות יעודיות לכלי רכב אוטנומיים שידברו ביניהם על הכביש כדי לחמוק ממכשולים מסוכנים. גם קנסות חניה יהיו נחלת העבר. "הרכב יוריד אותך בעבודה ויחזור הביתה"

קיה GT קונספט. אתר יצרן
קיה GT קונספט/אתר יצרן

לרגל חגיגות 25 השנים של קיה בבריטניה, חיברה החברה הדרום קוריאנית בשיתוף ד"ר פרנק שואו מהמרכז ללימודים עתידיים (CFS), דוח תעבורה שמצביע על השינויים הקיצוניים שיתחוללו בכבישים בשני העשורים הקרובים. רובו, הוקדש לכלי רכב אוטנומיים והשפעתם על חיינו.

לדבריו של ד"ר שואו, מחצית מכלל המכירות בענף הרכב בעוד 25 שנים תהיינה של מכוניות אוטנומיות (ללא נהג). המשמעות היא שהתשתיות תאלצנה לעבור רפורמה דרמטית כך שתיווצר תקשורת בין המכוניות האוטנומיות לבין המכוניות הקונבציונליות. "יהיו להן מסלולי נסיעה מופרדים, ותחת תנאים מסויימים הן תוכלנה ממש לדבר עם מכוניות אוטונומיות אחרות על הכביש כדי לשדר אזהרות או מסרים חשובים על מצב התנועה".

היתרונות הנוספים אינם טמונים רק בבטיחות, כי אם בנוחות המשתמש ושמירה איכות חייו "תחשבו על זה בצורה כזו: אם מכונית אוטונומית יודעת את הדרך לעבודה שלך ובחזרה הביתה, אז לפקחי התנועה לא תהיה עבודה, או שעבודתם תפחת בשיעור חד; המכונית תוריד אותך בקרת המשרד ותחזור הביתה, כך שאין צורך לחפש חניה בכלל ולהסתכן בקנסות".

ד"ר שואו, שהוכתר על ידי ירחון TIME לאחד האנשים ה"חושבים" המשפיעים בעולם, מוסיף עוד כי תהיינה רפורמות גדולות גם בביטוח הרכב. "הפרמיות של פוליסות הביטוח תעלמנה כמעט לגמריי, כי מכוניות אוטונומיות לא תהיינה מעורבות בתאונות דרכים. גם שיתוף נוסעים יהיה חלק מרכזי מענף הרכב, מה שיוביל להפחתת פליטת המזהמים".

עוד אומר שואו, כי כל שיטת מבחני הנהיגה תאלץ לעבור שינוי מקצה לקצה. "נהגים עדיין יזדקקו לרשיון על מנת לנהוג במכוניות אוטונומיות למחצה, אבל מערכות נהיגה אוטנומיות מלאות יאפשרו לנהגים בעלי מוגבלויות לבצע מטלות בצורה הרבה יותר קלה ופשוטה".

בשנה האחרונה התרחשו מספר תקריות ליצרניות להן רכב אוטונומי, במיוחד טסלה שחוותה מספר תאונות דרכים, אחת מהן קטלנית. אולם לדבריו של ד"ר שואו, הדברים יראו אחרת לחלוטין בשנת 2040. "ברור שישנן כל מיני ספקולציות לגבי הבטיחות שלהן בשנת 2016. אבל צריך לראות את התמונה הגדולה: העתיד של תעשיית הרכב לא יהיה תלוי במכונות, אלא במפתחי תוכנה. אני משוכנע שבעוד 25 שנה, התעשייה והטכנולוגיה יספקו לנו פתרונות תחבורה בטיחותיים, ידידותיים ונקיים יותר, בתוך חווית נהיגה שונה לחלוטין".

עוד בוואלה! רכב:
נחשפה קיו ריו החדשה. מתי בישראל?
בנזין, דיזל או היברידי - איזה רכב משפחתי הכי חסכוני?
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully