וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחור אופנתי: אודי Q5 החדש נחשף

30.9.2016 / 7:39

אודי Q5 מדביק את הפערים שפתח Q7 ומתחדש בכל המישורים: משקל, כוח, מרחבי פנים ורמות האבזור. בישראל ברבעון השני של 2017

אודי Q5. אתר יצרן
אודי Q5 החדש. סוגר פערים/אתר יצרן

למרות שאודי Q5 הוא הקרוסאובר הנמכר ביותר של החברה, הוא נאלץ להמתין זמן ממושך כדי ליישר קו עם אחיו הקטנים והגדולים. הוא אחד מכלי הרכב הוותיקים ביותר של אודי על הכבישים, כשתאריך השקתו של הדור הראשון טמון אי שם בשנת 2008.

אודי ביצעה בו מידי פעם מתיחות פנים סמליות לאורך השנים, אבל הפעם באמת מדובר ברכב חדש לחלוטין מיסודו; אפשר לקרוא בייבי Q7, שכן כמעט מכל זווית שמביטים עליו הוא מקרין את הצללית המוקטנת של הקרוסאובר הבכיר. "אנחנו מעלים את הרף עוד יותר גבוה עם ה-Q5 החדש", כך אומר רופרט שטדלר, יו"ר דירקטוריון אודי.

באופן לא מפתיע, השענות על הטכנולוגיות שנמצאות ב-Q7 מתורגמות לתוצאות חיוביות במגוון היבטים. ה-Q5 קל מקודמו ב-90 ק"ג, הוא צמח ל-4.66 מ', רוחבו 1.89 מ' וגובה התקרה 1.67 מ'. גם בסיס הגלגלים גדל וזה מתייצב על 2.82 מ'. המשמעות היא מרחבי פנים נדיבים יותר ותא מטען שלנפחו התווספו 10 ליטרים ל-550 ל' במצב רגיל (5 מושבים זקופים).

יחד עם היצע רחב של מערכות בטיחות אקטיביות (רובן נמצאות ב-Q7), הדור השני של ה-Q5 מצויד במערכת מתלים אדפטיבית עם כיול סלקטיבי של הנהג. גם בקרת ההיגוי הוחלפה למערכת אלקטרומכאנית ובאודי מבטיחים יכולת דינמית הרבה יותר מלוטשת (זווית גלגול מתונה, יציבות כיוונית טובה יותר).

הרכב המנועים שלו כולל 4 מנועי טורבו דיזל (TDI) ורק מנוע בנזין אחד, בטכנולוגית TFSI. גרסאות הדיזל מתחילות בהספק של 150 כ"ס ועד 190 כ"ס, בעוד גרסת הבנזין מפיקה מ-2.0 ל' טורבו 252 כ"ס. מערכת ההנעה תהיה קדמית או כפולה (קוואטרו), וכל הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים דו-מצמדית DSG עם שבע מהירויות. בעתיד, יחבור אליו דגם ה-SQ5 המשופר לו כ-360 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית (0-100 קמ"ש ב-5.2 ש'). אודי שוקלת גם גרסת RS, אולם זו טרם אושרה.

חלל הפנים ממשיך את הקו של ה-Q7 עם בקרת MMI ולוח מחוונים וירטואלי (12 אינטש). במפרטי הקצה אפשר להתרכבל עם מערכת שמע של 'באנג אנד אולפסון' בטכנולוגיית צלילים תלת מימדית. עוד ברשימת התוספות, תמיכה באפל ואנדרויד, נקודה לאינטרנט אלחוטי ועוד.

אודי מייצרת את ה-Q5 החדש במפעל המודרני שהוקם במקסיקו, ומשם הוא מופץ לכל העולם. אודי תדרוש תמורת גרסת הבסיס של ה-Q5 עם מנוע 2.0 ל' TDI כ-45 אלף יורו. לישראל, הוא יגיע ברבעון השני של 2017, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית צ'מפיון מוטורס.

עוד בוואלה! רכב:
נהיגה ראשונה: אודי Q2 החדש
אודי R8 החדשה הגיעה לישראל
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully