וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האם טויוטה סימנה את קיצו של מנוע הדיזל במכוניותיה?

5.10.2016 / 7:25

בכירים שנכחו במסגרת תערוכת הרכב בפריס טוענים שסקנדל דיזלגייט בפולקסווגן גרם למשבר אמון חריף. "מרגישים ירידה חדה במכירות דגמי הסולר"

טויוטה ראב 4 היברידי במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
טויוטה ראב 4 היברידי. זו עשויה להיות האופציה היחידה בעתיד/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הנזקים של שערוריית "דיזלגייט" בפולקסווגן ממשיכים להכות גלים בתעשיית הרכב, ונראה שבטווח המיידי, אפילו טויוטה מרגישה את ההשלכות בעורפה; על פי דיווח של 'רויטרס', רכב הפנאי החדש C-HR עתיד היה לשאת בחזיתו גם מנוע דיזל, אבל טויוטה ביצעה פנית פרסה והחליטה לוותר על גרסת הסולר הכה חשובה לאירופה.

בסוכנות הידיעות טוענים שטויוטה הגיעה להחלטה זו בטווח שבין "ששה לשניים עשר החודשים האחרונים", כלומר מתיישב עם התאוריה לפיה לפולקסווגן היה חלק בעניין. סגן נשיא טויוטה דידיה לירוי, אמר בראיון לרויטרס כי "הביקוש להנעה בדיזל נמצא בצלילה תהומית והמכירות צנחו דרמטית", ולא שוכח להוסיף כי טויוטה "תומכת גדולה בהנעה אלטרנטיבית (היברידית) והנעת מימן".

ה-C-HR לא יהיה כנראה הרכב היחיד שיאבד את מנוע הדיזל שלו, גם האוריס נמצאת על הכוונת של יצרנית הרכב היפנית ומסתמן שזו רק ההתחלה. גם יצרניות נוספות, בהן רנו הבינו שימיו של מנוע הדיזל ספורים (לפחות בסגמנט הפרטי) בשל הידוק הפיקוח על פליטת המזהמים של המנועים באירופה.

בכירים בקרב טויוטה סוברים שמצב זה רק יחמיר בשנת 2017, וכי עד שנת 2021, היקף המכירות של מנועי הסולר יגיע לשפל חסר תקדים.

עוד בוואלה! רכב:
מבחן: בנזין, דיזל או היברידי - איזה רכב משפחתי הכי חסכוני

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully