וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן לקורקינט חשמלי חדש: ג'י די באג 312

10.10.2016 / 7:27

ה-JD הקטן שהגיע אלינו למבחן מציע ניידות עירונית שובבית, עם מראה מסוגנן ואופי צבעוני. והוא גם לא כזה יקר

קורקינט חשמלי JDBUG במבחן. ראובן סביו, ספק 500
מתקפל ונישא. ה-JD באג 312 החדש. מדליק/ספק 500, ראובן סביו

בשנים האחרונות אנחנו עדים למבול של כלי רכב עירוניים אלטרנטיביים המונעים באמצעות מנועים חשמליים. אבל בגדול, ניתן לחלק את כל הכלים הללו לשתי קטגוריות עיקריות: הראשונה כוללת כלים המיועדים גם לשמש ככלי רכב משלימים למכונית, או לכלי תחבורה ציבוריים שונים ועליהם נמנים הקורקינטים החשמליים (גלגינוע)הקטנים, המיני סגווי וכמה מדגמי האופניים שניתן לקפל באופן חריג. הקטגוריה השנייה היא של כלים המיועדים לשמש גם לנסיעות ארוכות יחסית בתוך העיר כולל אפשרות של נשיאת משאות, אך לא ניתן לקפל אותם ביעילות ולשאת אותם לכל מקום.

בקטגוריה זו נכללים מרבית האופניים החשמליים, הסגווי הגדול והקורקינטים הגדולים. על פי החוק כלים בעלי הספק מנוע מרבי של 100 וואט ומשקל של 12 קילוגרמים הם למעשה צעצועים ולכן ניתן לרכב עליהם גם על גבי מדרכות ולא רק בשבילי אופניים ועל הכבישים. נקודה זו חשובה מאוד לאור ריבוי תאונות הדרכים הקטלניות שהתרחשו בין אופניים חשמליים לכלי רכב על הכביש, במיוחד עבור ילדים מתחת לגיל 16 שלהם, בצדק רב, אסור גם לרכב בכבישים. ה-JD BUG 312 משתייך לקטגוריה הראשונה ובתור שכזה משקלו הוא 12 קילוגרמים בלבד והוא ניתן לקיפול באופן שמאפשר את נשיאתו בקלות לכל מקום.

עוד בוואלה! רכב:
מבחן: הקסדה שהצילה אותי מפציעה קשה
האם שוטר יודע לזהות אופניים חשמליים משופרים?

חרק עירוני קטן

קורקינט חשמלי JDBUG במבחן. ראובן סביו, ספק 500
קורקינט חשמלי JDBUG במבחן/ספק 500, ראובן סביו

בשונה מקורקינטים חשמליים רבים, ה-JD BUG מעוצב באופן מוקפד מאוד ומעטה הפלסטיק שלו מכסה לחלוטין את כל המכלולים המכאניים והחשמליים. בנוסף למראה היפה שמעטפת הפלסטיק מעניקה היא גם עוזרת מאוד בתחום ההגנה מפני מים ברכיבה בגשם ומקלה על האחסון והנשיאה במצב מקופל. מערכת התאורה איכותית ובעלת עוצמה מפתיעה וכוללת פנס לד קדמי ופנס אחורי על הכנף שכולל גם אור בלם. המנוע נמצא על גוף הקורקינט ולא בתוך תבור הגלגל האחורי כמו בדגם ה-CITY BUG אותו בחנו לפני כחצי שנה.

כתוצאה מכך ישנה שרשרת המעבירה את כוח המנוע אל הגלגל האחורי, אך גם זו מכוסה לחלוטין על ידי כיסוי פלסטיק נדיב, שלעיתים בהטיות גדולות נוגע בכביש. בתחתית הקורקינט מורכבים מוטות ברזל בכדי להגן על חלקו התחתון ובעיקר על המנוע, שהוא החלק הנמוך ביותר ונמצא בחלק האחורי והפגיע יותר בעלייה וירידה ממדרכות. המנוע פועל במתח של 36 וולט ובעל הספק של 250 וואט בגרסה הפתוחה ו-100 בגרסה המוגבלת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בהילוך גבוה

קורקינט חשמלי JDBUG במבחן. ראובן סביו, ספק 500
קורקינט חשמלי JDBUG במבחן/ספק 500, ראובן סביו

תפעול המצערת הוא על ידי מנוף קטן על הכידון בדומה למרבית הכלים החשמליים וכמובן קיימים מנגנוני בטיחות המונעים מהמנוע להיכנס לפעולה כאשר הרוכב לא עומד על הקורקינט. הבלימה מתבצעת בעזרת לחיצה על הכנף האחורית אל עבר הגלגל האחורי ולמרות שבהתחלה זה נראה קצת לא יעיל, לאחר כמה שעות יצא לי לעשות מבחן בלימה השוואתי עם קורקינט אחר עם בלם על הגלגל הקדמי והתוצאות הפתיעו גם אותי. בכל המקרים הצלחתי לעצור במרחק קצר ממנו בהרבה וללא כל בעיות של איבוד שליטה הנובעות מנעילה של הגלגל הקדמי הקטן בכלי שמרכז הכובד שלו נמצא גבוה ומלפנים וזה עוד היה בתנאים יבשים עם אחיזה מעולה.

עד לאן חביבי

טווח הנסיעה המוצהר הוא כ-20 קילומטרים

מהירות הרכיבה המרבית שהיא באזור 20 קמ''ש, בהחלט מספקת ולא הייתי רוצה לנסות לרכב מהר יותר בעיקר בגלל מגבלות היציבות הנובעות מהעדר מתלים ומידת הגלגלים, 8 אינטץ'. בעליות הארוכות המהירות יורדת ורק במקרים קיצוניים נאלצתי לעזור למנוע להתגבר על שיפוע גדול במיוחד בעזרת דחיפה עם הרגל. שינויי כיוון ופניות מתבצעים בקלות רבה ולא דורשים מיומנויות רכיבה מיוחדות ובזכות כך גם ילדים יכולים ליהנות מרכיבה זורמת וקלה בין כל המכשולים שלאורך נתיבי האופניים והכבישים.

טווח הנסיעה המוצהר הוא כ-20 קילומטרים, אך במהלך המבחן נאלצתי להסתפק ב-15 קילומטרים, כנראה שהאשמים בכך הם המשקל שלי העומד על 85 קילוגרמים ותפעול מצערת במצב אחד בלבד. טעינה אורכת כשעתיים ואת המטען הקטן ניתן בקלות לסחוב בתוך התיק לכל מקום במקרים שבהם נדרש טווח נסיעה ארוך במיוחד.

שווה את המחיר?

קורקינט חשמלי JDBUG במבחן. ראובן סביו, ספק 500
קורקינט חשמלי JDBUG במבחן/ספק 500, ראובן סביו

מאוד נהנתי מתחושת החופש והקלילות, שהרכיבה על JD BUG מעניקה. בפרק הזמן שהוא שהה אצלי, הוא נשאר מרבית הזמן בתא המטען של האוטו ומה שהפתיע אותי יותר מכל היה מספר הפעמים הגדול שעשיתי בו שימוש בתור כלי תחבורה משלים בתוך העיר. הילדים מאוד נהנו מהרכיבה עליו וללא ספק הוא שימש עבורם צעצוע מהנה מאוד ובנוסף עזר להם להגיע לחוגים באופן עצמאי.

העיצוב היפה קסם לרבים ונאלצתי לענות על שאלות רבות, גם כאשר סחבתי אותו איתי במצב מקופל, ולפי מידת ההתעניינות של אנשים מכל הגילאים והמינים הגעתי למסקנה שזהו כלי מיוחד במינו. מחיר ה-JD BUG 312 הוא 3,100 שקלים וכעת נמכר במבצע במחיר של 2,900 שקלים בחנויות קונינג ואצל הסוכנים המורשים. אני בטוח שבעתיד כלים מסוגו ילכו ויעשו נפוצים עוד יותר בזכות האפשרות לקחת אותם אתנו בקלות לאוטובוס, לרכבת ואולי בעתיד גם לרכבת התחתית ואז להשתמש בהם כדי להגיע עד ליעד במהירות וללא מאמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully