וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פולקסווגן: אנחנו לא במצוקה כלכלית

9.10.2016 / 8:08

פולקסווגן שוללת דיווחים לפיהם עתידה למכור חלק מהמותגים המובילים שלה כדי לצמצם את נזקי משבר הדיזל. "זה לא על הפרק"

פולקסווגן. AP
פולקסווגן. מצוקה כלכלית בלי השלכות רציניות, בינתיים/AP

קונצרן פולקסווגן אינו עתיד למכור חלק מאחזקותיו, בכלל זה מותגי הליבה או מותגי המשנה כדי להתמודד עם משבר הדיזל שפקד את החברה הגרמנית. כמו כן, טוען הנשיא האנס דיטר כי אין בכוונתו להגדיל את ההון באמצעות הנפקת ניירות ערך כפי שדווח לפני כמה שבועות בחלק מכלי התקשורת בצרפת.

"קבוצת פולקסווגן נמצאת במצב כלכלי יציב, ויש לנו הרבה אופציות למימון מיזמים כאלו ואחרים", אומר דיטר. הכול אפשרי מבחינתנו, וזאת מבלי לפגוע בגרעין של הקונצרן או לבצע פעולות קיצוניות כדי להגדיל את ההון. שום דבר מהדיווחים שהופצו לאחרונה אינו מדויק, וכמובן שאנחנו דוחים מכל תוקף שמועות על מכירת חטיבות מרכזיות. זה לא על הפרק".

פולקסווגן רכש בשנים האחרונות מספר גדול של מותגים, בהם בנטלי, בוגטי, למבורגיני וכן דוקאטי (שנמצא באחריות של חטיבת אודי). גם אלפא רומיאו הייתה על הכוונת של הגרמנים אולם לא ברור אם השיחות האקראיות בין הבכירים הבשילו למפגש רשמי בסופו של דבר.

דבריו של דיטר יש לומר, אינם סותרים חלק מהרפורמות שכן ביצע הקונצרן ב-2016, כמו למשל גניזת מרכבים שרווחיהם מזעריים (3 דלתות בגולף GTI או גרסאות 3 דלתות של אודי A1 ו-A3). מהלכים כלכליים כפי שמתאר אותם דיטר נחשבים למעין פלסטרים זמניים, וזאת לאור העובדה שהקונצרן בין כה הפקיד כ-20 מיליארד יורו בצד כדי למזער את נזקי סקנדל דיזלגייט במסגרתו החברה הודתה שהשתמשה בתוכנה המרמה את מבחני זיהום האוויר במנועי הדיזל.

בתוך כך, פולקסווגן תאלץ להתמודד בקרוב גם עם קנסות מקרב ממשלת ארה"ב, וכן מול תביעות אזרחיות שיגבו ממנה עוד מיליארדים רבים. "הפעולות שננקטו עד עכשיו לא עתידות להתרחב למשהו קיצוני. כך שבנקודת הזמן הנוכחית, מצבנו מצוין".

עוד בוואלה! רכב:
פולקסווגן טיגואן החדש במבחן דרכים
מכונת קרב מפוארת: אודי S8 "פלוס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully