וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: נפחי המנוע לא יתכווצו יותר

18.10.2016 / 7:44

יצרניות רכב עשויות להתמודד מול תקנות זיהום אוויר מחמירות שתחייבנה אותן דווקא להגדיל את נפחי המנועים. "יכול להיות שהגענו לגבול טכנולוגיית הקטנת הנפחים"

פורד אקובוסט 1.0 ל' (פיאסטה בלאק). אתר יצרן
מנוע ה-1.0 ל' טורבו אקובוסט של פורד/אתר יצרן

תקנות זיהום אוויר מחמירות שמגובשות בתקופה זו עקב סקנדל ההונאה של פולקסווגן (השתמש בתוכנה המרמה את מבדקי פליטת ה-CO2) עשוי להחזיר לכבישים מנועים גדולים יותר. האם התעשייה אכן תבצע בקרוב פניית פרסה עד הבשלת עידן המכוניות החשמליות במלואו?

על פי דיווח של כלי התקשורת בצרפת, יצרנים שבמשך שנים השקיעו משאבים בהקטנת נפחי המנועים כדי ליישר קו מול תקנות זיהום האוויר יאלצו ככל הנראה לבצע מפנה חד בשיטת העבודה, וזאת לאחר שמבחנים מציאותיים (הרחק מכתלי המעבדות הסטריליות) מצאו נקודות תורפה שהגדילו את מדד פליטת המזהמים (Nox) בשיעור חד.

רנו, ג'רנל מוטורס ופולקסווגן נערכים על פי הפרסומים השונים לשנות חלק מהמנועים הקטנים ששווקו על ידם במסגרת תכנית "פיקוח" שתארך כ-3 שנים. גם יצרנים אחרים יבצעו מהלך דומה, לרבות השבתת מנועי דיזל שבין כה שצוללים במדד המכירות מאז סקנדל דיזלגייט. "הטכניקות בהן השתמשנו כדי להקטין את נפחי המנועים לא יאפשרו לנו יותר לעמוד ברף החדש של תקנות זיהום האוויר", אומר אלן רספו, ראש מחלקת מערכות הינע ברנו-ניסאן. "הגענו ככל הנראה לגבולות של צמצום הנפחים", הוא מוסיף.

באירופה מופנית עיקר תשומת הלב למנועי הדיזל הקטנים, שתחת מאמץ גבוה מייצרים רמת זיהום אוויר גבוהה פי 15 מהרף המותר בשל החום הנפלט מהמגדשים. פיאט, רנו ואופל נמנות על המטנפות הגדולות ביותר בקרב תקן יורו 6 למנועי סולר, ומנהל אגף מערכות הינע במרצדס, תומאס וובר, אומר שהכתובת הייתה על הקיר: "אחרי שהם נבחנו על הכביש בתנאי נהיגה מציאותיים, הם הבינו עד כמה החריגות קיצוניות. זו הסיבה שלא קפצנו על גל מנועי ה-3 צילינדרים".

בכירים בתעשיית הרכב בגרמניה סוברים שמבחנים קפדניים יותר "יהרגו" מנועי דיזל שנפחם קטן מ-1.5 ל' ומנועי בנזין קטנים מ-1.2 ל'. "אתה לא יכול להקטין מעבר לנקודה מסוימת, אז הפתרון חייב להיות רב שכבתי", אומר סודיפ קאליפיי מחברת 'סאליבן' המנתחת את ענף הרכב העולמי. "בעתיד, צמצום נפח משמעותו לקחת מנוע קטן, ופשוט להוסיף לו מנוע חשמלי. היברידי, בקיצור".

עוד בוואלה! רכב:
מבחן: איך סיטרואן קקטוס 1.2 ל' טורבו החדש?
ניסאן סנטרה החדשה במבחן דרכים. יפנית איכותית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully