וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: "מכונית אוטונומית אינה בראש סדר העדיפויות שלנו"

25.10.2016 / 7:49

בחברה היפנית אומרים כי שואפים להפוך את הנהיגה לחוויה בטיחותית יותר שתפחית את תאונות הדרכים, ולא להחליף את הנהגים במערכת אוטומטית

טויוטה. AP
טויוטה. קידום מערכות בטיחותיות ברכב/AP

על אף שחברות ענק כמו 'גוגל' משתמשות במכוניות של טויוטה ולקסוס המצוידות במערכות נהיגה אוטונומיות, לחברה היפנית שמספקת את הפלטפורמה אין כרגע תכנית להחליף את הנהג במחשב שעושה כמעט הכול על דעת עצמו בכבישים, כך אומר סגן נשיא באגף הבטיחות של המותג, סייגו קוזמקי ל'דטרויט ניוז'. "מכונית אוטנומית לחלוטין היא בפרוש לא מה שאנחנו מחפשים. בראש סדר העדיפויות שלנו הפחתת תאונות הדרכים והרחבת מעטפת ההגנה על הנוסעים".

קוזמקי אומר את הדברים על רקע השקת ציי רכב אוטונומיים ברחבי ארה"ב ואירופה להם מערכות ממוחשבות במקום נהגים (שירות שנבחן בעיקר בקרב מוניות). גוגל היא בין החברות הראשונות בעולם המשתמשות בצי מוניות אוטונומי עבור עובדיה בארה"ב, אבל גם דלפי הכריזה על מיזם טקסי אוטומטי בעל תכנים דומים בסינגפור, וגם וולוו תבחן שירות כזה בפיטסבורג בהמשך השנה.

קוזמקי סבור שכל שימוש בשירות מוניות אוטונומי מחייב פיקוח על איזור מתוחם בתנאים אופטימליים, אבל מחלקת הפיתוח בטויוטה כבר החלה למעשה לבחון בקרות נהיגה עצמאיות בדרגה 3 (עם האצה, בלימה, היגוי) בכבישים מהירים שתוכרז רשמית בכלי רכב עממים בשנת 2020. בהחלט נשוא טעון, אפילו בין כתלי יצרנית הרכב הגדולה בעולם.

אחת המחלוקות הגדולות בין תומכי המערכות למתנגדים נעוצה במנגנון שמחזיר את השליטה לידי הנהג. "הסוגיה הכי מורכבת היא התקשורת בין המחשב לנהג, ואנחנו עובדים על זה קשה מאוד", הוא מוסיף. "התעשייה אכן חלוקה בדעותיה", הוא מסביר, כאשר מצד אחד גוגל שמציעה מכונית נטולת הגה, דוושת בלימה או מערכת האצה, כמו גם דלפי, ומצד שני טויוטה שאינה ממהרת לקפוץ על העגלה ולהדיח את הנהג מכס הפיקוד. "הקונספט של נהיגה-הנאה עדיין חשוב מאוד עבור טויוטה", כך קוזמקי.

עוד בוואלה! רכב:
איזה מנוע הכי חסכוני - בנזין, דיזל או היברידי?

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully