וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות לראשות המשפחה: נחשף פולקסווגן אטלס

30.10.2016 / 7:25

פולקסווגן חשפה את הקרוסאובר המשפחתי אטלס שנתפר לשוק האמריקני; 7 מושבים לרווחת הנוסעים ואפילו מנוע VR6 עם 280 כ"ס. כי בכל זאת, אמריקה

פולקסווגן אטלס. אתר יצרן
פולקסווגן אטלס. גרמני שנראה כמו טנדר אמריקני סגור?/אתר יצרן

קצת פחות מ-4 שנים פתחו פולקסווגן את 'אטלס', המבוסס על הקונספט 'קרוס-בלו' שהוצג לראשונה בתערוכת דטרויט 13'. זהו הרכב הגדול ביותר של החברה הגרמנית על פלטפורמת ה-MQB המודולארית ובדומה לאירופה, שם הגולף היא מכונית אסטרטגית, באמריקה רואים בקרוסאובר המגודל נשק כלכלי בעל חשיבות דומה. "זה הפולקסווגן הנועז והמרשים ביותר שיצרנו לשוק בארה"ב... הוא מסמן את תחילתו של מסע אל לב המשפחה האמריקנית", כך היינריך וובוקן, מנכ"ל פולקסווגן בארה"ב.

האטלס, ששמו נגזר מהמיתולוגיה היוונית בהחלט עומד מאחרי הכותר המייצג אותו בזכות מידותיו; אורכו כמעט 5.1 מ', בסיס הגלגלים שלו כ-3 מ' ובסך הכול, נראה שהוא חולק את הפרופורציות שלו עם כלי רכב דוגמת פורד אקספלורר האחרון. כמו האמריקני, הוא מושיב 7 אנשים בשלוש שורות ולטענת פולקסווגן השורה האחרונה מתאימה גם לאנשים בוגרים בגובה ממוצע ומעלה.

בפולקסווגן אומרים שהאטלס ייוצר על ידי צוות אמריקני תוך הקדשת מחשבה רבה לצרכים של הפרברים. "יש פה 18 מחזיקי כוסות, זה פשוט עצום שם בפנים", אומר וובוקן, שמוסיף כי הלקוחות דרשו רכב מאוד מרווח, שימושי ועם מערכת הושבה פונקציונלית שיהיה קל להכנס ולצאת ממנה.

אצל האמריקנים אין דרישה למנועים קטני נפח, ולכן גרסת הבסיס של האטלס היא ה-2.0 ל' טורבו עם 240 כ"ס, ומעליו מנוע VR6 בנפח 3.6 ל' TSI עם 280 כ"ס והנעה כפולה 4 מושן בחיבור אל תיבת 7 הילוכים דו-מצמדית. "השוק האמריקני צמא למנועי 6 צילינדרים, אבל מצאנו שיש מקום גם ל-4 צילינדרים כי זו אלטרנטיבה מצוינת היום מבחינת זמינות כוח", כך וובוקן.

"קישוריות" היא מרכיב חשוב ברכב, כך אומר מתיאס הרב, המהנדס הראשי של המיזם. לאטלס חיבורים מלאים על בסיס מערכות הפעלה של אנדרויד ואפל, לרבות בקרת מירור לינק (הקרנת מסך הסמארטפון בצג הראשי), וכן מערכת שמע עם 12 רמקולים של חברת 'פנדר פרימיום' ולוח מחוונים וירטואלי כאופציה, כמו באודי. לאטלס יהיו גם את כל מערכות הבטיחות האקטיביות, בהן התרעה על סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטח מת במראות הצד, בלימה אוטומטית במצב חירום ועוד.

פולקסווגן אטלס. אתר יצרן
פולקסווגן אטלס/אתר יצרן

פולקסווגן מייבא את רוב כלי הרכב שלו מגרמניה, אבל היות והאטלס מיוצר בארה"ב (במפעל צ'טונגה עם הפאסאט) תהיה הזדמנות לתמחר אותו בצורה אגרסיבית. "יש לו יתרונות על פני המתחרים, כמו באיכות, היכולות הדינמיות ובפינישים הקטנים. אבל בסופו של דבר הכול מותנה לעלותו לצרכן, ואת זה אנחנו עדיין לא יודעים", כך מעיר מייקל דיפיו, מנהל חטיבת פולקסווגן בניו-ג'רזי ל'דטרויט ניוז'.

כלי התקשורת בארה"ב, מעריכים שימוצב מול האקספלורר, ולכן מחירו יכול לנוע על טווח רחב, איפשהו בין 35 ל-50 אלף דולרים. לישראל בכל אופן, לא נראה שהוא יגיע בעתיד.

עוד הרבה בוואלה! רכב:
פולקסווגן קרפטר המחודש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully