וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואסקי KLX250 במבחן דרכים

2.11.2016 / 7:47

טיול לחוף הים עם החברה, נסיעות עירוניות, יציאה לבילוי בערב ואפילו קפיצות והחלקות בשטח, את כל זה ה-KLX 250 מאפשר לך לעשות, מבלי לדרוש ממך תשלום יקר

קוואסאקי KLX  במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
קוואסאקי KLX במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו

מחיר נמוך מ-30,000 שקלים, תפעול פשוט ומנוע רגוע, עושים את ה-KLX לאופנוע אידאלי לרוכבים מתחילים, או לאלו שמחפשים אופנוע שתמיד יעשה הכול מבלי לדרוש הרבה בחזרה.

ה-KLX גרם לי להתגעגע לחוויות שעברתי עם האופנוע הראשון שלי ובנוסף לכך גם לתחושת פספוס, שנבעה מכל החלומות שלא זכיתי להגשים באותם הימים בגלל שלא היה לי אופנוע כמו ה-KLX 250. בזכות מנוע ארבע פעימות מקורר מים, מערכת הזרקת דלק ותנוחת רכיבה ידידותית, הקוואסקי הקטן יכול לקחת אותך גם לקצוות הארץ מבלי לדרוש מהרוכב תשומת לב מיוחדת. המגבלה היחידה היא מהירות השיוט בכבישים בין עירוניים העומדת על כ-100 קמ"ש בגלל יחסי העברה קצרים ומנוע שלא אוהב להסתובב בסל"ד הגבוה.

קומבינציה מעולה

קוואסאקי KLX  במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
קוואסאקי KLX במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו

מושב רך ומפנק בשילוב כידון גבוה, רחב ומכופף אל עבר הרוכב מעניקים תנוחת רכיבה נוחה מאוד בישיבה. להפתעתי, למרות שהמתלים רכים, גובה המושב נשאר גבוה גם לאחר שהתיישבתי עליו וזו עלולה להיות בעיה עבור רוכבים נמוכי קומה. המנופים, הגיר ומכלולי השליטה נוחים מאוד לתפעול ובהחלט מתאימים גם לרוכבים שלא מיומנים בתפעול אופנועים עם הילוכים. הזינוק מהמקום מרשים בהחלט, יחסית להספק המנוע העומד על 22 כוחות סוס, בזכות הילוכים קרובים זה לזה ואופן פעולתה החלק של תיבת ההילוכים.

בורות ושאר מפגעי האספלט מטופלים בצורה מופלאה על ידי המתלים הרכים ומאפשרים לרוכב להפנות את עיקר תשומת לבו למתרחש בתנועה שסביבו ולא לשיבושים בדרך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מה מתחת לחזות

קוואסאקי KLX  במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
קוואסאקי KLX במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו

מבנה השלדה וזווית ההיגוי מתוכננים בכדי לאפשר שינויי כיוון מהירים ונוחים על חשבון היציבות במהירויות הגבוהות ובזכות כך נוח מאוד לתמרן עם הקוואסקי בתנועה העירונית הצפופה. הרכבת רוכב נוסף על המושב הארוך והשטוח לא מהווה בעיה מבחינת הנוחות, אך גורמת למנוע המנוע הקטן להגיב בעצלנות לשינויים במצב ידית הגז ולירידה משמעותית בביצועים.

למי שמרבה ברכיבות בהרכבה אני ממליץ להגדיל את עומס הקפיץ בבולם האחורי ולהגביר את השיכוך של המזלג הקדמי. מערכת הבלימה מגיבה בחדות לכל פקודה מהרוכב ובבלימות חזקות בעיקר עם הבלם הקדמי מורגשת סגירה משמעותית של המזלג הקדמי, לכן במצבים אלו מומלץ להעביר משקל לאחור בכדי לשמור על היציבות. מערכת התאורה מאפשרת רכיבת לילה בביטחון מלא בכביש וגם בשטח בזכות אלומת אור רחבה ועוצמתית.

רב שימושי

קוואסאקי KLX  במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
קוואסאקי KLX במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו

בשטח ה-KLX שומר על אותה התנהגות נשלטת וסלחנית ומאפשרת לרוכבים פחות מיומנים לעבור ללא בעיות מיוחדות במקומות שבהם עם אופנועים חזקים ובעלי מתלים נוקשים יותר הם לבטח היו מתקשים יותר. אחד מהגורמים להתנהגות זו היא מערכת ההזרקה שמונעת מצד אחד כמעט לחלוטין את דימום המנוע בפתיחה של הגז בסל''ד נמוך ומצד שני את איבוד האחיזה של הגלגל האחורי בפתיחת גז בסל''ד הגבוה.

עבור רוכבים שמחפשים ביצועים ומהירות בשטח הקוואסקי הקטן פחות מתאים ומהר מאוד מתגלות מגבלות השלדה, המתלים והמנוע. רוכב מיומן שינסה להוציא מה-KLX ביצועים ברמה סבירה בשטח לרוב יצליח בכך, אך במקרה של טעות ברכיבה הוא והאופנוע ישלמו על כך מחיר כבד.

מגע עם הכביש והשטח

קוואסאקי KLX  במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
קוואסאקי KLX במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו

הצמיגים המקוריים שעמם מגיע הקוואסקי מתאימים מאוד לייעוד המגוון שלו וכתוצאה מכך לא מצטיינים בשום תחום, ולכן כל אחד יוכל לשפר את התנהגות האופנוע בעזרת החלפת צמיגים לכאלו שמתאימים טוב יותר לאופי השימוש המיועד.

למי שבכל זאת רוצה לשלב בין השימושיות ויכולת השטח של הקוואסקי, אני מציע בנוסף להחלפת הצמיגים גם על הרכבת מגן גחון מסיבי, הקשחת המתלים ופרוק של תושבת מספר הרישוי. בכל מקרה לא הייתי ממליץ לנסות לשפר את המנוע מעבר להחלפת מערכת הפליטה לאחת קלה ומשוחררת יותר. מי שמראש חושב על שיפורי המנוע, טוב יעשה אם יחפש אופנוע שבמקור מגיע עם מנוע חזק יותר וכך לא יפגע באמינות ובאופן הפעולה הנוח של הקוואסקי הקטן.

אז למי הוא תפור?

קוואסאקי KLX  במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
קוואסאקי KLX במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו
ה-KLX הוא אופנוע מעולה עבור רוכבים שזה עבורם האופנוע הראשון, או עבור מי שמחפש כלי תחבורה יעיל לתנועה בעיר

המתחרים העיקריים של הקוואסקי הם ההונדה CRFL 250 וה-DRZ400. הראשון יקר ממנו בכ-5000 שקלים ובעל נתונים דומים מאוד מבחינת מנוע ושלדה ואילו השני יקר ממנו בכ-15000 שקלים אבל בעל נפח מנוע של 400 סמ''ק וחזק ממנו משמעותית.

ה-KLX הוא אופנוע מעולה עבור רוכבים שזה עבורם האופנוע הראשון, או עבור מי שמחפש כלי תחבורה יעיל לתנועה בעיר ובנוסף רוצה לטייל בשטח ולא מחפש לעשות את זה בדרך הכי קשה ובזמן הקצר ביותר. מחירו הוא כמו של קטנוע איכותי בנפח 250 סמ''ק ועלויות התחזוקה שלו צפויות להיות אפילו נמוכות מהקטנועים, בגלל העדר הצורך בטיפול והחלפת חלקים יקרים בתמסורת הרציפה. הקוואסקי KLX 250 יכול בהחלט להוות חלופה לקטנוע עבור מי שמתכנן להשתמש בו גם בשעות הפנאי כשותף לטיולים בכביש ובשטח ומחפש אופנוע בכדי לחוות את כל החוויות המדהימות שאופנועים מעניקים לך.

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, ארבע פעימות, גל זיזים כפול, קירור מים
נפח: 249 סמ''ק
מערכת הזנה: הזרקת דלק
התנעה: חשמלית
מצמד: תפעול עם כבל
גיר: 6 הילוכים
שלדה: פלדה
מתלים: קדמי: הפוך 43 מ''מ, מהלך 255 מ''מ, אחורי: מונושוק UNI-TRAK מתכוונן, מהלך 230 מ''מ
בלמים: קדמי: 250 מ''מ, אחורי: 240 מ''מ
צמיגים: קדמי: 3.00-21, אחורי: 4.6-18
מיכל דלק: 7.7 ליטרים
משקל מוצהר: 138 ק''ג
גובה מושב: 890 מ''מ
מחיר :29,985 שקלים כולל מע''מ

עוד בוואלה! רכב:
קוואסאקי חדשים במבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully