וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי תצייד את רוב מכוניותיה במנועים היברידיים

15.11.2016 / 7:57

פרארי עתידה לתכנן מחדש את כל סגל המכוניות עם מנועים היברידים החל ב-2019. סרג'יו מרקיונה: "נגיע לרף ביצועים גבוה יותר בשיטה זו"

לה פרארי, תערוכת ז'נבה. קובי ליאני
לה פרארי/קובי ליאני

יו"ר פיאט-קרייזלר סרג'יו מרקיונה טוען שפרארי מחויבת להטמעת מנועים היברידיים בכל מכוניותיה, החל בשנת 2019 ואילך, כך מסר לאחרונה לכלי התקשורת בארה"ב. המותג האיטלקי כבר רתם חלק נכבד מהטכנולוגיות ההיברידיות שפיתח לטובת מכוניות "הייפר-קאר" דוגמת לה פרארי הנדירה ופרארי FXXK, גרסת המסלול הקיצונית. מרקיונה טוען שפרארי לא תדלג על אף סדרה בקו המוצרים וסבירות גבוהה שנחווה את הבשורה על הכבישים לקראת שנת 2020.

"המחזור של המכוניות שאנחנו נוציא לדרך, מהנקודה הזאת ועד סוף העשור, יגדיר מחדש את המושג היברדיזציה", כך אומר המנכ"ל המנוסה, ומוסיף שלפי השקפת עולמו מנועים היברידיים יהפכו לכוח מוביל בכל יצרן. "זה יאפשר לנו להגיע לרף ביצועים גבוה מאי פעם בשיטה זו. משהו שלא ניתן להשיג יותר עם מנועי בערה רגילים, בלתי מתוגברים חשמלית".

לה פרארי היא המכונית ההיברידית המפורסמת ביותר של מהנדסי מרנאלו שנולדה במקביל למקלארן P1 ההיברידית. האיטלקיה מצוידת במנוע בנזין 6.3 ל' שניים-עשר צילינדרים המפיק 780 כ"ס, בחיבור למנוע חשמלי וסוללות. התפוקה המשוקללת של המערכת מניבה 950 כ"ס המאיצים בה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות ועד 350 קמ"ש מרביים. אולם, ה-FXX-K הקיצונית, סוחטת מבקרות הכלאיים הספק גבוה עוד יותר - מעל 1,000 כ"ס.

פרארי הציגה צמיחה מרשימה ברבעון האחרון - קרוב ל-20% ביחס לאשתקד, אבל נראה שמרקיונה לא בהכרח מפנה את הרווחים הנכנסים לאן שחלק ממעריצי המותג היו רוצים; כשנשאל בכנס שנערך לא מכבר בדטרויט אודות מידת המחויבות של פיאט ופרארי לספורט המוטורי, אמר על קבוצת הפורמולה 1: "אני חושב שזרקתי מספיק כסף על הדבר הזה".

עוד בוואלה! רכב:
כואב בלב: ניסתה להחנות ועלתה על פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully