וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטלביו: אלפא רומיאו מציגה רכב פנאי ראשון בתולדותיה

17.11.2016 / 7:36

אלפא רומיאו משחררת לכבישים את רכב הפנאי סטלביו, מבוסס ג'וליה החדשה עם גנים מפרארי וביצועים של מכונית ספורט חדה כתער. בישראל ברבעון השני של השנה הבאה

אלפא רומיאו סטלביו. אתר יצרן
אלפא רומיאו סטלביו. רכב פנאי איטלקי אחרי 105 שנים/אתר יצרן

בהתכנות של אלפא רומיאו ל-3 השנים הקרובות ממתינים בקנה לפחות עוד שני רכבי פנאי, אבל את המושכות אוחז מהיום (חמישי) אלפא רומיאו 'סטלביו' שנחשף רשמית בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס ויצא לקרוא תגר על יריביו הגרמניים, היפנים והאמריקניים עם איכויות נהיגה מחוננות ועיצוב איטלקי כמו שרק אלפא רומיאו מסוגלת לשרטט.

אלפא בישלה את הסטלביו בתנור שנים ארוכות, החל מרמיזות מאוירות ועד רכבי ראווה חצי אפויים, אולם רק הכשרתה של הג'וליה החדשה (מחליפת אלפא 159) נתנה ליו"ר מרקיונה את האור הירוק לו חיכה בערך מהיום בו נטל את כס הפיקוד במטה פיאט-קרייזלר. במדד הפרופורציות, מדווחים האיטלקים כי סטלביו פחות או יותר בגודלם של מתחריו, עם אורך של 4.68 מ', רוחב של 2.1 מ' ובסיס גלגלים המתייצב על קצת יותר מ-2.70 מ'.

סטלביו חולק כאמור שלל של רכיבים עם הג'וליה, בכלל זה הפלטפורמה כמובן אך גם את מערכת ההנעה המשרתת את גרסת תלתן ירוק; זו, כמו בג'וליה מפיקה מ-2.9 ל' טורבו הספק של קצת מעל 500 כ"ס העוברים הפעם ברכב הפנאי לכל הגלגלים (Q4) עם ויסות כוח מבוקר אלקטרונית לטובת שיפור האחיזה (0-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות). על העברת הכוח אמונה תיבה הילוכים אוטומטית 8 מהירויות שתמצא גם בגרסת ה"לחם והחמאה" של הסטלביו, ה-2.0 ל' טורבו המחלץ כ-280 כ"ס.

הדמיון בין מכונית הספורט-סדאן לקרוסאובר האיטלקי נמשך גם בחלל הנוסעים; סטלביו יוצע ב-3 רמות אבזור - סטלביו, סטלביו TI וסטלביו תלתן ירוק שמקבלת את החבילה המועשרת עם מושבי ספורט ועוד שדרוגים כאלה ואחרים לחידוד האווירה הקרבית. מבנה הקונסולה, מערכות הפנים והבטיחות, מגיעים ישירות מהג'וליה כך שבוגריה יגלו סביבת עבודה מוכרת למדיי. בורר מצבי נהיגה אלקטרוני מבטיח שתוכלו לכייל את ריסון המתלים, המצערת וההיגוי כראות עיניכם ועל פי תנאי הכביש.

את הסטלביו תייצר אלפא רומיאו במפעל פרוזינונה באיטליה. האיטלקים מתארים אותו כרכב הפנאי המהנה ביותר על הכביש, החזק והמהיר מכל מתחריו ולא בכדי נושא את השם סטלביו על הישבן - אחד מכבישי הנהיגה המאתגרים בעולם (מעל 48 עקלתונים בצד הצפוני של הכביש האיטלקי, שיגרמו לכם להזיע במקומות שלא הכרתם).

המחירים שלו באירופה יחלו ב-37-40 אלף יורו לדגמי בסיס. מהיבואנית לישראל סמל"ת נמסר לוואלה! רכב כי סטלביו יגיע לארץ ברבעון השני של 2017, תחילה בגרסאות קצה של דגם ה-2.0 ל' טורבו 280 כ"ס. מחירים ומפרטים יופצו לכלי התקשורת במועד השקתו.

עוד בוואלה! רכב:
כמה יעלה לכם אלפא רומיאו 4C ספיידר בישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully