וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרם חזק: המכונית החשמלית המהירה בעולם

22.11.2016 / 10:33

חברת הרכב 'נקסט EV' מסין הציגה את מכונית העל החשמלית ניו עם 4 מנועים חשמליים המפיקים מעל 1,300 כ"ס. את הנורדשלייפה היא כבר כבשה

ניר בן טובים

חברת הרכב הסינית נקסט EV הקימה תת מותג ספורטיבי והכריזה על המכונית הראשונה שלה - NIOEP9. הסינים טוענים שמטרת המותג היא להתחרות בסופו של דבר בחברות מבוססות כמו טסלה מוטורס, וכדי להצהיר שהם כאן כדי להשאר, שחררו מהמחסנים מכונית על קיצונית עם ביצועים אגרסיביים (וחרישיים...) שמרסקת שיאים מסביב לעולם.

לפחות על הנייר, ה-EP9 היא מכונית מאוד מרשימה; היא מבוססת על מערכת הינע המורכבת מ-4 מנועים חשמליים המחוברים ל-4 תיבות הילוכים אלקטרוניות נפרדות עם הילוך בודד, כאשר התפוקה המרבית עומדת על 1,360 כ"ס. נתונים אלה, מאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות בלבד, ל-200 קמ"ש ב-7.1 שניות ועד 315 קמ"ש מרביים. לא רע, למרכב קרבון כבד יחסית ששוקל 1.7 טון.

לא ידוע באילו סוללות היא נעזרת והיכן הן מותקנות לטובת איזון מרכב הכובד, אבל החברה משתמשת בערכה המותאמת להחלפת סוללות מהירה במקרה הצורך, עם טווח מרבי של כ-400 קילומטרים בין טעינות. משך טעינתן ל-80% קצר למדיי - בסך הכול 45 דקות מעמדה ציבורית מהירה.

כדי להמחיש את יכולותיה ולקבוע רף גבוה של ביצועים בקבוצה האולטרה-חשמלית, נקסט EV כבר שלחו אותה לגיהנום הירוק של הנורדשלייפה, שם היא קבעה זמן שיא להקפה - 7 דקות ו-5 שניות, מהירה יותר מלקסוס LFA, דודג' וויפר ACR וממש באיחור של כמה שניות אחרי פורשה 918 ספיידר החשמלית למחצה.

נקסט EV תייצר רק 6 יחידות למכירה של ה-NIO, אלא שכל מכסת הייצור נמכרה כבר לעובדים בתוך החברה. בעתיד, הם ירתמו את הניסיון שצברו עם המכונית לטובת פיתוח כלי רכב חשמליים עממיים, חלקם יוצגו כבר במהלך השנה הבאה.

מייסד החברה וויליאם לי: "היום אנחנו משיקים את מכונית העל החשמלית שלנו ששברה שיאים בנורבורגרינג. היא נולדה כדי להיות בפסגה העולמית ולדחוף את הגבולות".

עוד בוואלה! רכב:
נהיגה ראשונה בטסלה מודל S. האם זה העתיד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully